{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

DTS-hd Master audio - manglende bitrate {{forumTopicSubject}}

Mit anlæg skal understøtte DTS-HD Master audio(harman kardon bds570).
Men når jeg vælger det som audio source, fremgår det at det er den lyd der også afvikles.
Men jeg har en fast bitrate på 1509 kbps. På www.dts.com kan jeg læse at det ikke er DTS-hd ma.
Så nu må jeg hører jeg ad, hvad jeg kan have gjort galt.
I opsætningen på receiveren er der kun noget der hedder hdmi audio output, hvilket er sat til off.
Dernæst er der dynamic range control, også sat til off.
Det mærkelige er at når jeg under film fremkalder Info displayet, står der at de afspilles i DTS-hd ma.?

Nogen der kan guide eller liiiige fortælle hvor jeg skal ændre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DTS-hd Master audio - manglende bitrate
  • #1   18. dec 2012 Der burde jo stå DTS-HD MA i displayet. Har du sat din blu-ray afspiller's audio output til bitstream/bitstrøm?

• #2   18. dec 2012 Blu ray afspilleren er intregreret. Så det eneste jeg kan ændre er hdmi audio output. Off eller pcm, hvor jeg har valgt off..
    Men da den er intregreret burde hdmi audio output have noget at sige?

• #3   18. dec 2012 I mit display under afvikling står der original, stereo, Dolby vs ref og Dolby vs wide.
    Og når jeg afspiller dvd'er eller ser tv kan Dolby PLll Music og movie vælges og bitraten faldet til 640 kbps..

• #6   18. dec 2012 Jeg kan kun vælge off eller PCM.
    Men måske i kan hjælpe mig med at afklare. For det første får jeg denne besked når jeg trykker display på min remote:
    [url=(link fjernet)

Det forstår jeg ikke hvis ikke der er tale om DTS-HD MA.

[url=(link fjernet)

[url=(link fjernet)

De 2 billeder kan jeg få frem når jeg ser filmen. Længere oppe kan jeg vælge lyd output og bla DTS-HD MA.
    Jeg lod mig fortælle at billedet med højtaleren på og de 1509 kbps er lyd sporet
    og det næste billede med filmspolen er billedsporet.

Men er det rigtigt? For jeg kan forstå at DTS-HD MA er en konstant bitrate OG en variabel og så giver det god mening for mig at de 2 billeder BEGGE er lydspor og ikke lyd og billede?
    Jeg kan desværre ikke finde noget i manualen hvad de 2 instrukser fortæller.
    Men det ville forklare at jeg tilsynladende hører DTS-HD MA

• #8   18. dec 2012 arg shit hvad skete der der??

• #9   18. dec 2012 Det første:

• #10   18. dec 2012 Det første:

profilbillede
  • #11   18. dec 2012 Det første:

• #12   18. dec 2012 Det første:

• #13   18. dec 2012 Det første:

• #14   18. dec 2012 Det første:

• #15   18. dec 2012 2

profilbillede
  • #16   18. dec 2012 3

profilbillede
  • #18   18. dec 2012 Det går da helt galt det her. Det her er billede 3

profilbillede
  • #19   18. dec 2012 Nå så starter jeg på en frisk:)..
    på billede 2 og 3 ses 2 forskellige værdier ja. Men ingen kan "vælges", det er blot info om data strøm.
    Længere oppe kan jeg vælge egentlig lydspor, i det tilfælde her DTS-HD MA og Dolby digital, samt DD på andre sprog.

Det er ringes herre 3 der er på lige der.
    Når jeg vælger DD er bitraten, ved højtaleren 640 kb.
    På andet forum er buddet at min receiver nok bare ikke skriver andet der end de 1509 kbps, men at der stadig er tale om DTS-HD MA.
    Der er dog også markant forskel på DD og DTS-HD MA

• #21   18. dec 2012 Hehe ja det er jeg sgu. Især fordi at de mbps du ser skal være et udtryk for billed og IKKE lyd.. Så jeg er ikke blevet klogere overhovedet:)..
    Jeg har nemlig fast 1509 kbps, den variere slet ikke.. Men som du kan se på billede 1 står der jo at det er DTS-HD MSTR 5.1??

Det er en bruger der på andet forum, mener det er billed bitrate jeg får der hvor det er filmrullen og IKKE lyd. Og jeg må da give ham ret også i og med at den værdi gerne ryger op imod 30 mbps også og at lyd sjældent går over 10 mbps

• #23   18. dec 2012 Ja jeg har snart prøvet alle mine blu rays...

Men jeg kan godt få DTS-HD MSTR via min PS3??

profilbillede
  • #25   18. dec 2012 Archy selvfølgelig.. Du skal have tak for din hjælp:-)

• #26   18. dec 2012 Nå det blev jeg ikke klogere af. Det var en svensker. Så nu har de fpet en mail på engelsk, så må vi se hvad de skriver tilbage

• #28   18. dec 2012 Ja det gør jeg. men har sgu min tvivl om jeg nogensinde får det opklaret:)
    Kan mit tv have noget at sige?
    Det er alene tilsluttet med et HDMI kabel

• #30   18. dec 2012 Nemlig ja.

Hmmm tror lige jeg kører en firmware engang til og ser om det før nogen forskel.
    Har lige fået mail fra h/k at de sender min besked videre i systemet

• #32   18. dec 2012 Ja og det er netop mit problem. Bitraten står fast på 1509 kbps selvom audio er DTS-HD MSTR 5.1.

Den afspiller Dolby TrueHD med variabel bitrate.

• #33   19. dec 2012 Ud fra den betragtning at DTS-HD Master består af en core del og et supplerende lydspor er det så muligt at den bitrate jeg ser på konstant 1509 kbps er Core sporet, mens det supplerende blot ikke kan vises?

• #34   19. dec 2012 Sakset fra nettet.
    Hvad betyder den sætning så?

o DTS-HD Master Audio, "bit for bit" variable bitrate with embedded core of DTS Digital Surround constant bitrate up to 1,509 kbps.

• #36   19. dec 2012 Ok. Men giver det mening at det så afvikler Dolby TrueHD?

Jeg har fundet ud af at jeg IKKE kan sende et bitstream signal fra min ps3 til receiveren og den så afvikler DTS-HD MA eller Dolby TrueHD.

Der skal ps3 være sat til Linear PCM. Eller skriver receiveren unsupported i displayed.
    Jeg er ikke tilfreds med den handel så, da jeg netop spurgte ind til den side ved køb.

• #38   19. dec 2012 OGså hvis den håndtere Dolby TrueHD?

• #41   19. dec 2012 Det syntes jeg faktisk. Godt være man får langt dyrere og bedre anlæg, men for mig er det mange penge og især når det var noget jeg spurgte ind til før køb

• #43   19. dec 2012 Expert for et halvt år siden

• #45   19. dec 2012 Nå jeg skal afvente svar fra en tekniker.. Har man lov at kalde det DTS-HD Master audio når det kun er core?

• #50   19. dec 2012 Jeg er lovet den afspiller det. Men det er jo kun en påstand. Tror de tænker jeg er hysterisk. :-). Men det var for pokker mit kriterie for at købe netop det system..
    Min spørgsmål er sendt videre til h/k support, så jeg afventer svar af dem.

• #52   19. dec 2012 Jo jo det er kun originalt materiale jeg afspiller og surround:-).
    Men tror løsningen kom af sig selv. På oversiden af receiveren står der diverse formater bla Dolby trueHD og DTS digital surround.. Så desværre må jeg konstatere at det kun er core. Men har tænkt mig at gå videre med h/k selv skriver den understøtter det både i manual og salgannoncer..
    Ja og sælger for den sags skyld
    Men er sgu spændt hvor man står i sådan en sag der

• #54   19. dec 2012 Ja det tænker jeg. Et eller andet sted er det vel også h/k der står med problemet og i mi dre grad expert?
    Det nye bds577 skal ligeledes understøtte det, så det gad jeg godt se om var lige sådan.

• #56   19. dec 2012 Ja... Satans os, jeg lige nåede at få en ekstra sub indkøbt..

• #58   19. dec 2012 Den er købt andet sted:)..
    Officielt svar tilbage fra Harman Kardon går på at alle deres systemer nyt som gammelt kører med en fast bit rate på 1509 kbps...

Så der skal brokkes nu:(...

• #60   19. dec 2012 Jeg er rigtig ærgerlig over at det netop var med det grundlag at jeg købte det.. Fordi jeg ville have en receiver der kunne tage alle formater så den var lidt fremtids sikret.
    Og jeg er især skuffet over at 1.5 er så meget mindre end hvad potentialet er på blu ray formatet (24.5 mbps).
    Skal ikke kunne sige hvordan lyden er fra 1.5 til DTS-HD Master Audio, men jeg kan konstatere den kæmpe forskel fra DD på 640 til 1.5 mbps. SÅ jeg gætter på der er en forskel der kan høres

• #62   19. dec 2012 Syntes altså også jeg kunne høre forskel på Dolby TrueHD og dts core.
    Men tænk(te)er at det måske var indbildning:)..

Hmm jeg går efter pengene retur og så er jeg igen på herrens mark:)

• #64   19. dec 2012 Jeg må ihvertfald erfare at de ikke har kunnet vejlede mig tilfredsstillende selvom jeg rigtig godt kan lide at handle der. Flinke og til at handle med..

• #66   29. dec 2012 De siger det endda selv i deres reklame her!

http://m.youtube.com/watch?v=TLLz3Lys0eE

• #67   29. dec 2012 Ja, desværre mener H/K dog at de ingen steder siger at deres systemet afvikler i HD kvalitet men understøtter det.
    Selv den udtalelse er også forkert, jeg syntes simpelthen de fejl informere.

Jeg afventer stadig svar fra dem, ift returnering eller ombytning. Hvis ikke må jeg videre med det, da jeg mener jeg 100% har en sag. De informere forkert.

Et HD ready tv sælges jo heller ikke som Full HD, trods det at det kan modtage signalet, men kun kan spytte HD 720p ud

• #68   29. dec 2012 Lige præcis smiley

Det taget i betragtning, vil du så ellers sige det er et godt lille anlæg, på trods af den manglende HD lyd?

Nu bestiller jeg det i næste uge, da jeg kan få det med noget rabat via familie der arbejder i en biks hvor de sælger det, men er da blevet en lille smule øv, efter at have læst denne tråd

• #69   29. dec 2012 Jeg købte et BDS 870 system. Altså jeg vil lige sige i første omgang, så er DTS Digital Surround stadig rigtig godt lyd. Der er virkelig forskel på alm DTS og DTS HD.
    Jeg har dog købt systemet i den tro og med ord på at det kunne DTS HD MA.

Og ja jeg har været tilfreds, men først efter jeg fik en ekstra subwoofer på.
    Mit problem består i at det er et forholdsvis stort rum det skal spille op og at det rum er rigtig dårligt akustisk. Dvs gipslofet, trægulve, hårde overflader der ikke rigtig bryder lyden, samt store glad facader, stilen lige nu du ved:)..
    Det har min subwoofer kæmpet noget med.
    Den har stået i et hjørne hvor det lyder godt og fyldigt ved lidt belastning, men når jeg virkelig ar skullet have lyd på, så har den brummet mere end været god:)..
    Dvs jeg havde et lille felt i min stue hvor det lød godt, men efter at have sat sub nr 2 op, fik jeg et markant større sweetspot.
    Når det så er sagt, vil jeg stadgi mene det er det absolut flotteste design og når det enkle og kompakthed er et must, får du ikke federe (min mening), i diverse test osv får sættet da også rigtig meget ros for sin ydelse.
    Jeg har da også hørt sættet spille rigtig godt med en sub, det var dog i et mindre rum, men masser af god akustik i form af tæpper osv osv..

• #70   29. dec 2012 Tak for svaret, det giver da lidt ro på igen smiley

Der er nok alligevel ikke så mange alternativer for mit vedkommende, da stort anlæg og gulvhøjtalere ikke kommer ind i vores lille 55 kvadratmeter lejlighed (tror jeg har presset kæresten det jeg kan, hjemmebiomæssigt, ved at have et 63" Samsung) smiley

Jeg har ikke den store erfaring med lyd, og alt er nok en forbedring fra mit 5 år gamle Samsung 5.1 anlæg, der dengang stod i 4800kr, så jeg tør godt glæde mig til det her BDS 877

Er det samme model sub, som der fulgte med, du har købt en ekstra af? Jeg ved ikke hvor nødvendigt det ville blive i vores stue, og jeg tænker allerede med den ene, at underboerne vil hade den, når den er retningsbestemt nedad smiley

• #71   29. dec 2012 Ja eller det vil sige den hedder 210, men det er den samme.
    Den er til salg, så hvis du har brug for en mere henvender du dig bare:-)..
    Boede jeg selv i lejlighed tog jeg gerne et bds igen. Meeeeen du betaler for design. Man du kan altså godt samle et godt marantz/boston acoustics til samme penge..
    Eller andre..
    Men i rette miljø - satme lækkert;-).

• #72   29. dec 2012 Hov mht Samsung. Det tror jeg ikke du kan sammenligne;-). Har selv haft diverse, Samsung, Panasonic, logitech, lg anlæg. Ingen har været i nærheden af det her, det skal du da lige have med også:-)..

• #73   29. dec 2012 Nu må jeg lige teste det, så kan det da godt være at jeg vender tilbage med den sub smiley

Jeg tænkte også man betalte for design, men nu kan jeg så få det noget billigere end vejl. udsalgspris, så på den måde er det ikke sikkert jeg kunne samle meget bedre lyd for pengene

• #74   29. dec 2012 Ja ja du ser på det:-).. Fik selv en del rabat, og vil stadig mene du kan samle noget til de penge, men ikke design (min mening).
    Sku da lige være marantz nr1603 og afspiller til;-)

Kommentér på:
DTS-hd Master audio - manglende bitrate

Annonce