{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.664 visninger | Oprettet:

Dennis D
Dennis D
Tilmeldt:
18. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Dali vs Cerwin Vega {{forumTopicSubject}}

Ja efter at have gjort mig utallige timers research er jeg ikke blevet meget klogerer på HIFI verdenen. men har nu fået valgt en NAD T757V2 surround receiver, men det store problem er så valget af højtalerer.

Har fået det skåret ned til 2 sæt som jeg vakler lidt imellem det ene er et Dali Lektor sæt og det andet et Cerwin Vega.

Det jeg mest kommer til at bruge hjemmebioen til er Film og spil og en smule musik.

Dali sættet består af

2 stk Dali Lektor 6 som front

2 stk Dali Lektor 1 som bag

1 Dali Lektor LCR som Center

og sidst men ikke mindst 1 Dali Lektor sub

Cerwin Vega sættet består af

2 stk. Cerwin Vega XLS-215 som front

2 stk. Cerwin Vega XLS-6 som bag

1 Cerwin Vega XLS-6c som center

og til sidst XLS-12s eller 15s som sub.

disse to sæt ender med at løbe op i samme pris så ville høre jeres for og imod meninger så jeg bedre kan danne mig et overblik over hvad der ville være et godt valg som surround lyd til stuen.


På forhånd tak.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali vs Cerwin Vega
  • #1   18. okt 2012 alle de cerwinvega højtalere du nævner er en skod serie hvis du skal have erwin vega så det DC serien og subben fra LV serien

  • #2   18. okt 2012
    Der er så stor forskel på dine 2 forslag, at det undre mig, du ikke selv kan træffe valget, efter at du har " brugt utallige timers research" må dine ører da have truffet valget for dig for længe siden.




  • #3   18. okt 2012 Altså skal det absolut være en af de to serier, så er det bedst at du tager ind i hifiklubben og hører dem.
    Selv hvis de ikke har begge sæt stillet op til surround, så tror jeg gerne de ville gøre det. Der er jo for en del penge uanset hvilket sæt valget skulle falde på.


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   18. okt 2012 Har været inde i hifi klubben og kigge på CV front højtalerne men de havde desværre ikke nogen lektor 6 hjemme så jeg havde mulighed for at høre dem, og desværre har jeg et arbejde der gør det ekstremt svært at få tid til at at rende i hifi klubben hele tiden derfor er det meste af min research gjort igennem reviews og folks meninger om højtalerne så jeg har en mulighed for at danne mig et overblik over hvad der ville passe mig bedst til mit behov


  • #5   18. okt 2012 Jeg ville bestemt anbefale en ældre model cerwin vega som dc15,dc1515 eller vs15 og som sub ville jeg vælge en 154 enhed i hjemmebygget kabinet.

  • #6   18. okt 2012 Enig. hvis det endeligt skal være VEGA. så noget i stil med det jeg har tilsalg.

  • #7   18. okt 2012 Mike du har da ingen cv'er til salg?

  • #8   18. okt 2012 Dali er Hi-Fi, CV er brølekasser...............
    NAD har jeg haft lidt af og solgt en del af, der er strøm nok i dem.


  • #9   18. okt 2012 Må jeg lige få oprettet igen! Jeg har DC10 Samt en LW12x. smiley

  • #10   18. okt 2012 allan r... Jeg ville nærmere kalde cv for geniale rock højtalere:)
    Mens dali har bare meget mere varieret valg af højtalere.


  • #12   19. okt 2012 Giver Dennis N ret.. det er geniale rock højtalere men de kan nu også spille meget andet... Brølehøjtalere.. haha

  • #13   19. okt 2012 Mener at jeg har læst på Hifiklubbens hjemmeside
    at de tilbyder demo uden for normal åbningstid

    så en demo burde godt kunne lade sig gøre selv med træls arbejdes tider
    Vh Tommy


  • #15   20. okt 2012 Manden spørger specifikt til to forskellige systemer, så drop dog alt det fis om hvad han burde vælge i stedet for og hvor meget gammel skrammel i har stående !
    Annoncer hører til i marked.

    Til trådstarter: hvis jeg skulle vælge mellem de to sæt, så ville det bestemt blive Dali , de vil uden tvivl give en meget federe surround oplevelse smiley


  • #16   20. okt 2012 Jeg havde valgt cerwin vega da du får meget mere knald på anlæget når du ser film i forhold til ved dali men dali spiller til gengæld pænere end cv men der er ikke så meget gang i dem i forhold til smiley

  • #18   20. okt 2012 Jeg må så ærlig indrømme at jeg ikke har hørt lektor serien.. Jeg bryder mig ikke om dali men derfor kan jeg sagtens indrømme at kvaliteten af lyden er bedre i dem end i cv smiley

  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   20. okt 2012 Overvejer lidt at hoppe et par trin ned i front højtalerne fra CV muligvis xls-28 eller xls-12 har samtidigt fået et tilbud på en NAD t785 brugt men alt virker som det skal.

    Men har fået fri her på mandag så må jeg tage en tur ind forbi hifi klubben og høre om de kan få lektor sættet hjem så man kan få en demo på dem.


  • #20   20. okt 2012 Det lyder som en rigtig god idé.. Det er altid lettest at træffe valget ved at lytte til de forskellige smiley

    Hvorfor er der ingen der vælger ve serien? syntes den er pænere da de ligner mere det gode gamle cv ?


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #21   20. okt 2012 grunden til at jeg har set bort fra VE serien er at XLS skulle være mere dynamiske de fokuserer mere på en allround lyd hvor VE serien fokuserer lidt mere på bass og diskant det er ihvertfald hvad jeg har læst mig til, men skal selvfølgelig ikke gøre mig alt for klog på det da jeg ikke har hørt dem.

  • #22   20. okt 2012 Nå okay det kan da også let ske smiley jeg har faktisk ikke læst om dem men kan blot bedre lide designet smiley

    Kunne være man snart skulle tage sig sammen og komme i hifiklubben og få hørt noget af alt det som de har smiley


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #23   20. okt 2012 Grunden til jeg fokuserer meget på CV i forhold til Dali er at jeg primært tror CV vil kunne bidrage bedre til det jeg skal bruge dem til primært video spil og film, frygter måske lidt at Lektor serien måske vil skuffe mig lidt i den genre mvh. Bass osv. og da et sæt fra CV generelt kan gøres billigerer men igen er pris og kvalitet jo vedhæftet hinanden er også derfor som i understreger vigtigt at jeg får en demo på dem så jeg kan få et indtryk af hvad de kan præsterer.

  • #24   20. okt 2012 Jeg forstår dig godt og til dit behov havde jeg også valgt cv... Pigerne havder når jeg fyrer helt op for mit anlæg når vi ser gyser film smiley

    Men ja cv sammen med en sub syntes jeg er bedst til film og spil men jeg havde nok valgt xls15 da jeg personligt syntes at du får mere ud af en 15" til film og spil og den lyder bedre i de dybe toner så som lydeffekter smiley


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #25   20. okt 2012 cool det vil jeg helt sikkert gøre istedet for takker


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #26   20. okt 2012 jamen så er det på plads så går jeg efter et CV hjemmebio sæt nu skal jeg så bare have fundet ud af om det skal være xls 28 12 eller 15 som front hvis i har en ide om hvad der ville være det bedste må i gerne dele en mening om det.

  • #27   20. okt 2012 Hehe ville nu ikke træffe valget for dig og sys stadig at du skal lytte til de forskellige smiley
    Min Mening har du og det er 15" smiley jeg ved ikke hvad andre mener


  • Dennis D
    Dennis D Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #28   20. okt 2012 ahh troede du mente at subben skulle være 15" my bad

  • #29   20. okt 2012 Hehe nej det var front højtalerne jeg mente smiley til sub ville jeg nok lytte mig frem til hvilken der lyder bedst til lydeffekter smiley

  • #31   20. okt 2012 Hvis jeg absolut skulle vælge en af de nyeste cv serier, så ville jeg nok gå efter ve-12f eller ve-15f. Men det så kun fordi jeg synes at de xls og lignende er herre grimme.

  • #32   21. okt 2012 Jeg havede valgt Dali sættet.

  • #33   21. okt 2012 Dennis kan kun give dig ret i det med designet smiley

  • #34   1. apr 2013 cv til spil, dali til musik

Kommentér på:
Dali vs Cerwin Vega

Annonce