{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.795 visninger | Oprettet:

Tjalfe D
Tjalfe D
Tilmeldt:
28. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Cerwin Vega/forstærker info. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har tænkt mig at købe et par Cerwin Vega CLCS-215 og senere en 15" aktiv sub fra Cerwin Vega og et par baghøjtalere, som også er Cerwin Vega.

Er XLS-215 MEGET bedre end CLCS-215? Er de to bass'er ikke de samme enheder i begge modeller? Er det egentlig ikke bare mellemtonen der er anderledes?

Og hvad er en forforstærker?

Har også kigget på en NAD T -763, men har læst at sådan nogle CLCS-215 skal bruge mange WATT? -Hvorfor skal de det? -Kan de gå istykker af at få for lidt watt og det samme hvis de for for mange?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega/forstærker info.
  • #1   27. aug 2012 Jeg har et sæt Cerwin Vega DC 15, som bliver trukket af min NAD T763, som du også nævner. Hvis du spørger mig, har den rigelig kraft til at trække dem.
    Og nej, de kan ikke gå i stykker ved for lidt, eller meget watt. Det går blot udover lyden hvis forstærkeren ikke har nok watt til højttalerne smiley


  • #2   27. aug 2012 Emil : Du tager frygtelig meget fejl angående for lidt effekt!

    En højtaler tåler ufattelig meget hvis lydsignalet er rent! derved er forstærkeren alt for lille så slår du altså højtalerne ihjel.. så der skal flere watt bagved end den lille t763 for at have fuld kontrol over de DC 15 du har .. Bare lige en reminder smiley


  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #3   27. aug 2012 Effekt = watt ikke?

    Og er det der en "effekt" forstærker spiller ind for at give flere watt pr. kanal?


  • #4   27. aug 2012 Så Tjalfe : du kan sagtens bruge den NAD til de clcs eller xls 215, bare tænk over at du ikke forvrænger lyden! dvs ikke skruer for højt op, da forstærkeren er alt for lille og derved forvrænger lyden, du har en stor risiko for ikke mindst diskanterne ryger.. så lidt mere effekt bag højtalerne ville ikke gøre noget form for skade smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #5   27. aug 2012 Emil K: Dine Cerwin Vega DC 15 skal vel ikke bruge ligeså mange watt som en CLCS-215? -Måske derfor de kunne trække fint smiley

  • #6   27. aug 2012 Effekt - Watt smiley men en effekt forstærker ville give dig mere kontrol over enhederne og langt mindre risiko for afbrænding af enhederne smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   27. aug 2012 Sørn J: Er der nogen mulighed for at få flere watt pr kanal uden jeg skal til at lede efter en ny forstærker? Og den den NAD forstærker jeg har nævnt et godt bud på en surround receiver?

  • #8   27. aug 2012 Tjalfe : DC modellen er de gode gamle vega modeller, så jo de skal bruge en del mere effekt smiley Har selv dc 12, på en Denon avr 1912, på 90Watt pr kanal.. det gælder bare om at tænke sig om, før man vil blære sig for naboerne smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   27. aug 2012 Så en effekt forstærker sender flere watt ud pr kanal eller hvordan skal jeg forstå det? smiley

  • #10   27. aug 2012 Den NAD er ganske udemærket smiley Du har en Pre-out udgang pr kanal, dvs til : Front . Bag, Center . der kan tilsluttes en effektforstærker mere mere power i smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   27. aug 2012 Ok. Men hvordan ser et set-up ud med effekt forstærker?

    Er det sådan her?:

    Forstærker (NAD) -> effektforstærker -> højtalere? smiley


  • #12   27. aug 2012 Det ser præcis sådan ud smiley NAD - Effekt - Højtalere smiley

    eller du kan bi ampe og sige : NAD trækker Diskant, Mellemtone : Og effekt trækker Basserne smiley


  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   27. aug 2012 Ok smart smiley

    Men så skal effektforstærkeren vel have 5.1 in og 5.1 out?


  • #14   27. aug 2012 Jamen min fejl, må blankt erkende at jeg ikke vidste det, men godt at have med på vejen smiley
    Vil nu ikke kalde min T763 lille, men det er så det. Til mit forbrug trækker den fint mine højttalere. Har overvejet en effektforstærker, men tror bare ikke jeg vil få brug for det smiley


  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #15   27. aug 2012 Emil K: Helt iorden!


  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #16   27. aug 2012 Men nogle der ved om de nye SLX eer bedre end de gamle CLCS?

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #17   27. aug 2012 Men jeg behøver vel ingen effektforstærker til subben hvis den er aktiv?

  • #18   27. aug 2012 Den behøves kun 2stk phono du bruger jo kun dine front udgange til effektforstærkeren smiley Emil : Det var bare så du ikke fik brændt din forstærker af :b for den er langt fra stor nok smiley Vegaer, er strøm hungrende så det basker smiley Men en effektforstærker vil du nu nok blive glad for smiley den hjælper en stor del på en meget mere præcis bas smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #19   27. aug 2012 Søren J: Skal jeg stadig bruge effekt hvis subben har en forstærker indbygget?

  • #20   27. aug 2012 Hvilken effektforstærker ville du anbefale så? smiley


  • #21   27. aug 2012 En sub er som regel aktiv, så ingen forstærker til den smiley jamen en NAD 216 , 218THX er ikke et skidt valg smiley men de er svære at finde smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #22   28. aug 2012 Hvad med de to modeller fra Cerwin Vega? - Er CLCS 215 bedst eller er det CLS 215? smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #23   28. aug 2012 Ingen der ved noget om Cerwin Vega? smiley

  • #24   28. aug 2012 Det kan godt være, det er de samme 15" der sidder i begge modeller, men det er jo ingen garanti for at de spiller ens, da kabinettet har en afgørende betydning.



  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #25   29. aug 2012 Jeg synes CLS lyder som et godt valg for mig hvis du siger de ikke har så skærende diskant. Jeg skal bruge dem til en hjemmebio, så jeg tror CLS bliver mit valg smiley

  • Tjalfe D
    Tjalfe D Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #26   29. aug 2012 Ja det er rigtigt nok, men hvis den skærer så meget kan man bare indstille det på forstærkeren, altså skrue lidt ned for high smiley

Kommentér på:
Cerwin Vega/forstærker info.

Annonce