{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Velegnet laptop til hjemmebio {{forumTopicSubject}}

Hej

Står og skal bruge ny laptop. Den skal være kompitibel med projektor (høj opløsning, godt grafikkort?), sourround og tv. (Specielt lydkort?)
Den skal primær bruges til film og musik afspilning og downloading, samt opkobling på nas server (flytning af store filer).
Min tidligere computer, havde det problem den blev overdrevet varm ved afspilning af film, og det laggede lidt i billedet. Det skulle helst undgås ved dette køb smiley
Har læst mig frem til at Asus er et godt mærke. (Kvalitet, robust og et af de førende laptop producenter.
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg kigger efter laptop, til det formål?

Håber i kan/vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velegnet laptop til hjemmebio
  • #1   31. aug 2014 Du skal frem for alt være opmærksom på at din hardware er kraftig nok, og det kræver ikke så meget i sig selv når nu det bare er film (heller ikke selvom det er full-hd)

    Du bør have:
    i5 eller i7 gen 2 eller nyere.
    Mindst 4gb ram
    Grafikkortet er underordnet, et HD4000 eller større er godt nok til film (det er indbygget i processoren)
    Lydkort - Hvis du køre HDMI over i en surround forstærker, og så bruger den monitor out over i projektoren, så skulle du være kørende (Mht. god lyd, så er det så en anden snak om dit surround er "godt nok" smiley )
    Køling, der må du læse dig frem på nettet med diverse computer tests, eller satse på at ham du handler med i en forretning ikke leder dig på vildspor.
    Men ja, Asus er et godt bud.
    Min Asus 17" med i5 gen 2 og et sølle GT450m grafikkort og 4gb ram er længe fint til film afspilning. Den har nu rundet 16.000 tændte timer på 1.200 opstart/genstart.
    HVIS ! at du kommer til at syntes den bliver for varm, kan det anbefales med en køleplade. De koster typisk 200-350kr. inkl blæsere (USB blæsere)

    Håber det er svar nok smiley

    Et eksempel på en bærbar der kunne være fin:
    http://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   2. sep 2014 Hvorfor er det nu lige præcis du vil have en laptop til dette ?? 1000-1200 til en nuc, eller en gennemsnits medieafspiller, og så burde du være homefree ?

  • #3   2. sep 2014 Meget fint! Så blev jeg lidt klogere på hardware. Skal minumum have i5, og så er resten jo egentlig "ligegyldig", som jeg kan forstå smiley

    Nuc?
    Ville have det hele samlet på min computer, og nas.
    Medieafspiller? Altså en dvd/bluray afspiller? smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #4   2. sep 2014 en nuc er en computer... søde små kasser på 10x10cm ca.. Fungerer glimrende her hos mig - også afspilning fra nas, streaming fra web osv..

    Medieafspillere er sådan set bare det samme.. begrænset til at afspille filer fra enten disk, usb eller ethernet, fåes i et hav af forskellige typer fra lige så mange forskellige producenter..

    Min pointe var lidt at medmindre du skal bruge en laptop til rent faktisk at tage med dig og BRUGE som en laptop en gang i mellem.. Så er den løsning penge ud af vinduet smiley


  • #5   2. sep 2014 Ja, jeg vil i hvert fald have muligheden for det. Når jeg er på uddannelse.
    Men hvis jeg nu downloader film og musik fra man computer. Hvordan kommer det over på medieafspilleren?
    Troede faktisk det hed en medieserver, sådan en kasse der stod i nærdheden af tv'et smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   2. sep 2014 på samme måde som du ville få det over på din laptop ?

  • #7   2. sep 2014 Altså, kan medieafspilleren hente det fra min computer?
    Eller er det med en go gammel daw's usb pen? smiley


  • #8   2. sep 2014 Hele planen med laptoppen, var at store filer, som hd film ikke skal flyttes rundt hele tiden. Men kun fra og til nas serveren smiley

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #9   2. sep 2014 afspiller fint direkte fra nas serveren

  • #10   2. sep 2014 Nååår, medieafspilleren kan godt afspille direkte fra nas serveren? smiley
    I så fald, kan du anbefale, nolge gode medieafspiller, bedste mærker? Noget jeg skal holde mig fra? Eller et "must-have" medieserveren skal kunne?


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #11   2. sep 2014 jamen der laves bjerge af forskellige efterhånden.. Sæt dig og find ud af hvad du synes den skal kunne og hvad den må koste, så har du lidt at gå ud fra i din søgen...

    Pt kører jeg med en intel NUC der kører xbmc.. Alt i alt står den mig i små 1000 kroner, og den klarer alle mine behov til UG.


  • #12   2. sep 2014 Okay, jeg tager i hvert fald overvejelserne med mht. Medieafspiller. Sådan en havde jeg ikke selv tænkt på smiley
    Tak for hjælpen smiley
    (Andre bruger må stadig komme med gode inputs, gerne omkring laptops) smiley


Kommentér på:
Velegnet laptop til hjemmebio

Annonce