{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

hvad er din hjemmebio drøm? {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri.

Jeg gik lidt med tanken om at det kunne være sjovt at få af vide hvad jeres hjemmebio drøm er.

Jeg går nemlig selv med drømmen om en projekter og et lærred, gerne 100 tommer. Projekterne er dog lidt usikker på hvilket mærke det skulle være, for ville sku gerne have en jvc da de gør det utrolig godt men de er rimelig dyre ellers benq eller sanyo.

Men drømmen må desværre vente indtil at kæresten og jeg flytter i hus, hvor hjemmebioen skal have sit eget rum, hvor alle kabler skal skjules så meget som muligt og gerne i kabelbakker.men om der skal bio stole ind er der ikke besluttet endnu, kunne være fedt men ikke besluttet som sagt. Og det bliver også fedt at bioen kan få lov til at lege med dens muskler, da vi bør i lejelighed og det er meget lyt, så savner det virkeligt med god volume under en film. Men den dag kommer jo igen, så har noget at se frem til smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøreong 1.130 kr.
  • Rep. toilet 900 kr.
  • Skiftet vandhane i badeværelset 1.500 kr.
  • Montere spejle og hænge billeder op 599 kr.
  • Fikse strøm til lampe og Rykke strøm i bareværelse 2.000 kr.
  • Min Miele opvaskemaskine melder fejlkoden F11 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er din hjemmebio drøm?
  • #1   18. jun 2012 altid rart med drømme smiley

jeg har netop selv købt projektor optoma hd65 , og er ved at bygge et 82" fastramme lærrede med folie fra Priebe
    projektor har jeg købt brugt, dog var der ny pære med

alt i alt står det mig i 2k , og jeg er ganske imponeret over kvaliteten (selv om
    det kun er 720p) og hvad det gør for film oplevelsen

udover projektor har jeg fundet en, vienna maestro grand istedet for min
    ikon vokal 2 mk2 , nu mangel den så bare at komme smiley

næste opgradering må være effekt 2 eller 3 kanals

vh Tommy

• #2   18. jun 2012 hov forresten skal jo også ha købt en hdtv tuner til projektor , men den er ik så dyr
    eller det behøver den ikke være smiley

• #5   18. jun 2012 Har en plan om at skabe et lækkert hjem kun med designer møbler (corona, svanen og andre lækre ting) og også spendere en masse på noget brugt B&O udstyr.

Men der skal minimum 200.000 til og jeg er ikk engang flyttet hjemmefra endnu, og så er jeg også studerende. GISP.

Men glæder mig som et lille barn til det sker :o)

• #6   19. jun 2012 Komplet holfi anlæg, for og effektforstærker og cdafspiller, det hele med træfront. gerne de bedste taralabs kabler.
    Og et sæt B&W 803, gerne bi-amped, men kan også nøjes med et sæt Dali grand:)
    Mangler bare lige pengene til al den herlighed.

• #7   19. jun 2012 Fuldt 7.2 setup med DIY bygget højttalere fra Michael G herfra... Fronterne er så småt ved at være færdige ! smiley Glæder mig som et lille barn..

Projektoren er hjemme smiley Benq W1060 (ikke verdens bedste) Men jeg klager ikke

mangler bare rummet det hele kan være i.... *Så det må også vente til om et par år

• #9   19. jun 2012 Jeg har lige købt en af mine hjemmebiograf drømme som jeg har penge til smiley
    surround receiver´pioneer SC-LX85
    Cd-afspiller:Pioneer PD-S901
    Front: Audiovector Si3 Super
    Center Audiovector KiC Super
    Baghøjtaler JBL L2000
    Pioneer BDP-LX55 Blu-ray afspiller

• #10   19. jun 2012 Glemt mit dejlige TV 60 " Sony Sony KDL-60EX70x

• #12   19. jun 2012 Nicolaj

Jeg ved udemærket godt hvad møbler som en Corona koster, hvad svanen koster, hvad PH lamper koster, hvad et 85'' fjernsyn i Expert / B&O Afdelingen koster osv..

55'' Beovision koster lige lidt over 100.000 kr.
    Der røg de første 100.000 kr.

Så kommer der sikket nogle dyre fronthøjtalere til 60-80.000 kroner (brugte)
    Så kommer en fin corona stol i sort læder til 15-20.000 kr.

Så kommer en Svane sofa til 25-30.000 kr.
    Så kommer 2 svane stole til 15-20.000 kr stk.

Jojo, jeg ved udemærket godt hvad tingene koster ;o)

Men igen. Vælger jeg et Beovision 7-55 brugt så er der jo allerede der et 5-cifret beløb at spare, og så kan jeg ud af de penge købe nogle af møblerne ;o)

Jeg vil ku købe brugt når jeg kommer dertil ;o)

• #13   19. jun 2012 Men igen så kan jeg få et fint anlæg bestående af Beosound 3000 og beolab 6000 for 7000 kr afhentet i morgen hvis jeg vil :o)
    Det samme med et beovision 8-40'' kan jeg hente idag for 12.500 incl motorsokkel og lidt andre ting.

Jeg ved også godt hvad PH lamper godt, og har da overvejet en til mit skrivebord.

Men mere skal der nok heller ikke gøres ud af det lige pt. Efter sommerferien er jeg hjemme 36 timer om ugen, og derfor vil tingene stå og miste værdi mens jeg går på skole og det ikke bliver brugt :o)

Det er jo også sørgeligt.

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 70
    #14   19. jun 2012 JVX D-ILA X7 m. DNP 110" supernova lærred tilsluttet mit eksisterende stereo.
    (Formodentlig) aldrig mere multikanal til mig, tak...:-)

• #15   19. jun 2012 Hehe, jeg har det fint med mit 500" lærred... arbejder i Kalundborg biograf hehe smiley

Ejh, drømmen må nok være et gråtonet fastrammelærred med sort kant, 140" og en rigtig lysstærk projektor 1080p.
    3D skal ikke inden for mine døre før at det bliver uden briller.
    Rummet skal være sådan cirka 5x7 meter.
    5,2 lyd (subben i stereo og ikke bare y-kablet self. - så fremt man kan finde filmene med stereo subspor, det er da set..). Og så det store spørgsmål, enten skal Cerwin-Vega drømmen lige udleves med et sæt 1215 SE MKII som fronter, og VS-80 eller lignende som bag. Subbene kunne meget vel være noget MB-Quart 15" eller gerne en lukket konstruktion. Ellers må jeg nok erkende at Bowers & Wilkins virkelig er behageligt at lytte til og da også et af mine favoritmærker, Sonus Faber er også en klar mulighed.

Hele rummet skal selvfølgelig akustisk optimeres og være så begrænset i "booming" i frekvensskalaen som muligt. Alt hvad der kan rasle og skramle skal UD og BRÆNDES eller sømmes fast til gummimåtter hvis det er af nødvendighed for bioen. Man skal få den der helt stille fornemmelse når man træder ind, som når man går ind i DTU's lyddøde rum, eller et lytterum hos en rigtig audiofil person.
    Rummet skal primært stå i marineblå farver (à la HTX's farve) og med blåt tykt stof hængende langs sidevæggene og med røde bløde brede "sluger-sofaer" man kan synke ned i. Kopholdere er selvfølgelig et must om det så skal konstrueres selv.

Al styring samt projektoren skal foregå bagerst og projektoren gerne i et rum for sig for at undgå blæserstøj (med mindre jeg kan finde en der er tilstrækkelig støjsvag og her mener jeg viiiirkelig støjsvag) Rød belysning ned langs sidevæggene med blød op- og nedtoning.

Filmafspilning primært fra en server og Apple TV eller via Blu-Ray afspiller.

• #16   19. jun 2012 Kleen.

Vildt lækker projekter du har dig, jeg har kun set billedet på x3 og x5 og var på ingen måde skuffet.

• #17   19. jun 2012 Jesper

Hvilket forstærker grej vil du da gerne have?

• #18   19. jun 2012 Men det er rart at se og høre at folk også går rundt med nogle gode hjemmebio drømme.

• #20   20. jun 2012 Jesper.

Det lyder da super, men viste ikke lige at der var en Sr 7007 på. Men har fundet den på marantz hjemmeside

• #22   20. jun 2012 Jesper
    Vil det ikke være en fordel med en reciver
    der havde 2 udgange til center , nu du har
    projektor og lærrede

Vh Tommy

• #24   20. jun 2012 Jep en center under og en over lærrede

Vh Tommy

• #26   20. jun 2012 Så der jo ingen grund til 2:)
    Ham her har 2

Hjemmebiograf Mads Doss' hjemmebio

Vh Tommy

• #28   20. jun 2012 Den er sgu vist ik så ringe den onkyo smiley
    Så det bliver spændende.

Ja der var jeg lige hurtig nok med 2 center kanaler
    på en receiver .Ups

Vh tommy

Kommentér på:
hvad er din hjemmebio drøm?

Annonce