{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

johnny d
johnny d
Tilmeldt:
22. mar 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

Effekt. Crown {{forumTopicSubject}}

Hej. Hifigalleri

Skal ha købt mig 3 crown 5002 til mine front højttalere.

Hvilken surround forstærker vil passe bedst sammen med følgene :

3 stk Crown 5002 - 6 stk cls-215
1 stk Crown 5002 - 2 stk cls-215
1 stk Crown 2400 - 2 stk cls-6c.

Og hvilke kabler ville i bruge til det omtalte ??

Mvh, johnny
På forhånd tak,


Kommentarer på:  Effekt. Crown
  • #1   24. mar 2012 Kan det blive lidt voldsomere??

    Hvad vil du med så fandens meget effekt?

    Det var da helt ånsvagt meget effekt.. du ender bare med at splitte kasserne ad..

    Du ender med at have: 2100 watt til de øverste 3 sæt... det lyder liiiiige voldsomt nok i mine øre?

    Skal du spille roskilde festival eller noget ligende smiley

    Men angående dit konkrete spørgsmål: så er det jo bare den surround maskine du selv syntes er god. Det gælder bare om at have de rigtige kabler (omformere)



  • #2   24. mar 2012 hmmm måske han skulle vælge noget andet end lige de ht hvis han vil ha så voldsom lyd ...dc1515 kan ikke tåle meget mere end 300 watt vedvarende alligevel uanset hvilke tal de skriver fra fabrikken

  • #3   24. mar 2012 hvor meget afviger talene fra xls til cls ?? ...xls kan på de mest ærlige tal tåle 500 watt PEAK hvilket del svarer til 200 watt vedvarende max

  • #4   24. mar 2012 Du aner da vist slet ikke hvad den forstærker kan!!!
    De cv æsker bliver flået fuldkommen fra hinanden!!! Desuden dur macrotech serien
    kun til bas. De lyder direkte dårligt på alt andet! Så er det sagt smiley


  • #5   24. mar 2012 ja nemlig ...de leverer vel ca 12 gange merew end de cv MAX kan klare ggg

  • #6   24. mar 2012 Ja det er nok ikke galt. Men gleeem det. Nok er de cv æsker store.. Men de er IKKE bygget til at danse med den slags muskler.

    Det er ligesom at smide en Hayabusa motor på et løbehjul..
    Dømt til at gå Helt galt!


  • #7   24. mar 2012 lige præcis ...og cv er i mine øjne slet ikke de penge værd de koster ss...man kan få samme størrelse semi pro ht der lyder 12 gange højere hvis det er det man går efter hvilket man da kunne tro med netop cv ss

  • #8   24. mar 2012 vil endda gå så langt at provokere med at mine 15" topkasser sparker mere røv end de dobbelt15" cv´ere he he
    men tallene siger vel sig selv mine 15" har 102 dbw 8 ohm og tåler 1200 watt peak ...do the math


  • #9   24. mar 2012 Køn samtligning frank !

    Men ja det passer sq. ! De er slet ikke bygget til så meget effekt.. Den spole på dem smelter som smør !


  • johnny d
    johnny d Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #10   25. mar 2012 om det er for meget effekt skal jeg nok selv afgøre.

    men der bliver smidt 2 på en 16 amp sikring
    2 andre på en 10 amp sikring og resten på en anden 10 amp sikring.*

    men som lars siger skal den kunne give en godt nok signal til alle sammen.


  • #11   25. mar 2012 Jamen god fornøjelse så..

    Men husk hvad jeg har sagt.. Den serie lyder IKKE godt på andet end bas.
    De er meget rå og "harske" i lyden. De lyder utroligt dårligt på diskant.
    Og mellemtonen bliver voldsomt misfarvet.

    Men det kan vel være en skid med CV kasser. De lyder jo i forvejen ikke godt sååå.


  • #12   25. mar 2012 Okay okay..

    Men du vil bare heller ikke så særlig meget fornøjelse af dem du smider på 10 ampers... Det vil næsten ende med penge spild.. For hvis du lukker dem på fuld hammer så tror jeg nok der bliver spist et par sikringer når ampen lige i nogle millisekunder hiver ordenligt ved !! Som godt kan ske nogle gange... Og det æder alt...


  • #13   25. mar 2012 For i de millisekunder kan den godt gå helt op og æde omkring 60 ampere... Hvis ikke mere...

  • #14   25. mar 2012 Jacob du snakker da som om du har forstand på det! igen igen.

    Du kan sagtens køre sådan nogen amps på en 10A sikring. Det er gjort mange gange gør rundt omkring.
    Selv med større antal kasser på..
    Lad nu være at udtale dig om noget du ikke aner noget om smiley


  • johnny d
    johnny d Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #15   25. mar 2012 Det kan lade sig gøre. Der er ingen der siger de køre på fulde hammer alle 5 på en gang

  • Martin b
    Martin b Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #16   10. dec 2012 Jacob til info så kan en 10 amp smeltesikring holde til 50 amp i mere end 1 sek så det går nok lige an ,-)

Kommentér på:
Effekt. Crown

Annonce