{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

surroundreciver & projektor {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige en onkyo surround reciever, som skulle opskalere alt til FullHD... Men jeg skal have en projektor til..

Er der nogen grund til at købe en god projektor, hvis surround recieveren alligevel opskalere til 1080 ?

(der er mange projektorere som har en "standard" opløsning på eks. 800 x 600 men understøtter Full HD...

ville jeg være ligeså godt tjent med sådan en, end en rigtig HD projektor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  surroundreciver & projektor
  • #1   22. mar 2012 Gå hele vejen!!

Hvis din surroundreceiver opskallerer til 1080p skal din projektor også kunne spille 1080p ellers er der ikke meget sjov..

Køb en seriøs projektor, det er ALLE pengene værd! smiley

• #3   22. mar 2012 Okay smiley Mange tak for svar ! smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #4   22. mar 2012 Hvis din Onkyo reciever skal opskalere et 576 linjers signal til 1080, skal den groft sagt gætte eller spejle hver anden linje... Du kan tænke dig til det på ingen mulig måde bliver tilnærmelsesværdigt lige så pænt som et native 1080 signal...

Det kan gå til nøds på det gængse 40-50" stuealter, men når du samtidig blæser billedet op i 100+", så kommer det mildest talt til at ligne lort...

Så som Jesper siger.. Køb en projektor og lad den styre billedet, og lad din reciever koncentrere sig om lydsporet...

Forsat god hjemmebiohygge smiley

• #5   22. mar 2012 hvor mange penge ofre man på en god en af slagsen ?

Skal man over de 10.000 ?

• #6   22. mar 2012 Det hjælper jo ikke noget at din receiver kan opskalere et signal til FULD HD. hvis din projektor kun kan vise 800x600.. Det siger da sig selv altså!

• #7   22. mar 2012 Denne her er yderst potent til prisen, ganske vidst er lillebroderen det billigere, men jeg synes man skal "gå hele vejen" og købe denne her da den lige har det ekstra i kontrast som bare gør billedet det bedre.. Du kan endda få Otto (kan kontaktes på recordere.dk hvor han så kan udføre en ISF kalibrering hvor med du så "tuner" din projektor til at yde bedre uden at ødelægge den..

Link: (link fjernet)

Jeg vil også lige høre dig af hvad du har tænkt dig mht. lærred?? Det er halvdelen af oplevelsen, selv den bedste projektor viser et LORTE BILLEDE hvis der ikke bliver brugt et godt lærred..

• #8   22. mar 2012 jeg tror ikke du læste de hele smiley

De køre med en standard opløsning... men de understøtter FULL HD... eller måske er det mig, der ikke helt har forstået det..

hvis de "understøtter" full HD, køre de så stadig 800 x 600, men de kan bare "afspille filen".. eller køre de så full HD ? smiley

Men nice link... tænker lige lidt over det smiley

• #9   22. mar 2012 BenQ's modeller i hifiklubben kan jeg kun sige god for!

Anders min kære ven har sin (oven over omtalte projektor) sidende i loftet og blæser et knivskarpt fantastisk billede og det er vel at mærke på et rullegardin fra Jysk. Og med et rigtig lærred så er du altså godt kørende for 7000 kr! smiley

• #10   22. mar 2012 Nice nice ! smiley

men en sidste ting jeg skal have på det rene..

Når noget er "kompatibel" med FULL HD... Men den har en 800 x 600 medfødt opløsning.. betyder det så er den kan "afspille" filerne i full HD, som den så nedskalere til 800 x 600 pixels ?..

eller kører den det så i full hd ?

• #11   22. mar 2012 Den nedskalere naturligvis billedet, til den opløsning den kan vise.

• #12   22. mar 2012 De "understøtter" fuld hd, men filmen BLIVER IKKE vist i FULL HD.
    Jeg synes ærligt du skal vælge den W1200 der og så finde et billigt men okay godt lærred for omkring 2500 kr. og så er du bare klar til at få fucker lækker billedekvalitet !

Kommentér på:
surroundreciver & projektor

Annonce