{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NAD T763v2 med kabel, eller ej ??
  • #1   10. jul 2006 du kan læse det her (link fjernet)

  • #3   10. jul 2006 Thomas P: okay.. men nu kom jeg lige til at kigge, på NAD's hjemmeside står der:
    This software allows you to control supported NAD A/V receivers and pre-amps from your PC through the RS-232 (serial) port.

    så virker det ikke med usb ? eller hva :-s ?


  • #4   10. jul 2006 har du sådan enT763v2 da???

    for har selv kigget på sådan en... hvordan spiller den osv osv?


  • #6   10. jul 2006 andreas S : nej ikke endnu, men var ikke 2 uger inden jeg har =) + - ved ik hvor lang ventetid der er på den smiley

  • #8   10. jul 2006 Thomas P: hva kommer dit anlæg ikke her ind ? så vi kan se det smiley

    hvilke højtalere har du ?


  • #10   10. jul 2006 Thomas P : uha det lyder godt smiley jeg starter med et par Dali Concept 10 højtalere "da jeg os bor hjemme :-), og pladsen er lille" jeg har en Nad T533 dvd-afspiller, den virker os super.. køre dog bare med Scart kabel, da mit tv ikke understøtter komponent-kabler og progressiv-scan.

    men så bliver det nok til en DALI Suite C0.7 centerhøjttaler samt DALI Suite R0.7 baghøjttaler og en DALI Suite S1.2 subwoofer (dog endnu ikke helt bestemt)

    hva syntes du om denne sammensætning ?


  • #11   10. jul 2006 Det kabel du har fundet, det er egentlig bare en USB til seriel konverter... Og hvis du ikke er helt sikker på NAD softwaren kan køre med en "virtuelle" seriel port, så vil jeg nok hellere anbefale dig at købe et rigtig RS232 kabel, og evt. et seriel kort, hvis du ikke allerede har en seriel port i din computer.

    Men for mig at se, så er det yderst begrænset hvad du kan gøre... det er sådanset bare en seriel port til receiverens opsætning! Så umiddelbart giver det dig ikke større muligheder end dem du allerede har med fjernbetjeningen???
    Eller jo, hvis du har lidt teknisk snilde, så kan du da lave nogle opsætnings scripts i hyperterminalen e.lign., så du let kan have flere forskellige opsætninger at lege med...


  • #13   10. jul 2006 >> Thomas P
    Nej, så er det sku nok sådan en usb haløjsa man skal ud og ha sig... Men hvis NAD softwaren køre på windows driverne, så burde det heller ikke være noget problem, men har bare før oplevet problemer netop med disse konvertere, når man benytter special software...
    Det er heller ikke for sjov at folk giver over 1000kr. for et 4 ports moxa kort, selvom de egentlig kan få det samme for et par hundrede kr. med billigere løsninger smiley


  • #15   10. jul 2006 Hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg på de ved noget somhelst om det, og hvis de begynder at forklare noget omkring det, så tror jeg du skal tage det med et meget stort gran salt! Men de indrømmer jo nok ikke sådan uden viddere at de ikke kender absolut alle tekniske aspekter af deres produkter...

    Jeg siger heller ikke jeg selv er nogen ekspert på området, men nu har du da ihvertfald mine erfaringer, og til et 119kr. så er det jo ikke verdens undergang hvis lortet ikke fungere smiley


  • #16   10. jul 2006 Thomas P : jeg går os efter nogle højtalere som jeg kan bruge til fest, derfor Concept 10 smiley os fordi jeg stadig gerne ville ha en noget renere lyd.. burte concept 10 ikke kunne spille ordenligt op til fest ??

    Michael H: ja sådan har jeg det os, enten virker det, eller os gør det ikke =)



  • #17   11. jul 2006 Thomas: det lyder jo faktisk næsten lige som sådan mit anlæg skal sættes sammen..!

    har et sæt clsc12ére som front, og samme sub.. og jo den spiller sgu jævn godt..!!!

    har kigget rigtig meget på den nad T763v2 receiver, og et sæt CW baghøjtalere..

    hvordan trækker den subben? tror den ville spille for fedt sammen med subben og clsc12érne som front..???


  • #18   4. okt 2006 The Champ, Jeg vil råde dig til ikke at blande suite og concept sammen, de har ikke samme klang i tonerne, Jeg havde nemlig tænkt mig noget nær det samme, jeg har concept 6 front, og ville have ikon 2 til bag, men det frarådede HIfiklubben mig, pga at de spiller forskeligt. Så skal have concept 2 som bag HT. Ved ikke om jeg burde have købt Concept 8 eller 10, men ved bare mine 6´er spiller perfekt.

Kommentér på:
NAD T763v2 med kabel, eller ej ??

Annonce