{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Erfaring omkring Onkyo HT-S9800THX og alternativer {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået købt OLED og en OPPO 203, så nu er tiden inde til at jeg skal få noget ordenligt surround lyd.

Onkyo HT-S9800THX er på tilbud til og med i dag til 7490kr til og med i dag og den er anbefalet flere steder til at være den bedste ''budget'' løsning, hvis man eller tilkøber 2 Onkyo Atmos højtalere til omkring 800kr.
Der er dog ingen dybtegående reviews om det produkt, så er der nogle der kan anbefale det her produkt eller ved noget om det?

Min budget er ca. 10.000kr plus lidt hvis nogle anbefale noget bedre.

Jeg havde egenligt sat mig for at købe nogle 4 SVS Prime højtalere, + 2 med Atmos og SVS subwoofer og bruge min Sony A1 som center ind til at jeg havde penge til SVS center højtaleren, men så havde jeg overset at der også skulle en 5000kr+ receiver til at så løb budgettet lige pludselig løbsk.

Jeg er også åben overfor at købe alle delene enkelvis hvis nogle kan anbale nogle gode produkter, jeg ved desværre bare ikke selv meget om lyd generelt, det er noget jeg kun lige er begyndt at sætte mig ind i.

Kravene er dog:

Atmos
DTS:X
Ikke kun 5.1

Det skal også lige siges at min stue ikke er speciel stor, ca. 5x5m.

Håber nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring omkring Onkyo HT-S9800THX og alternativer
  • #1   30. sep 2019 lv lige været ude i elgiganten efter denne fætter her dog er den under din model men kan kun snakke god for den den dækker 100 % alle mine krav og lyd billedet set så den i top hvad surrounden angå lydmesigt på stereo er også ok så min afaring med onkyo er god lige pt Onkyo 7.2 receiver TX-NR696 og den understøtter også D-Atmos

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #2   30. sep 2019 Marantz kunne også være en mulighed https://hifi-freaks.dk/marantz-sr5013.html
    For at holde udgifterne nede kan du overveje brugte højttalere evt?


  • #3   30. sep 2019 købte et sæt billige dali trio space fra slut 1990 midt 1995 af de gør det sku skide godt købt på dba for kun 450 kr (med aktiv sub ) try your luck

  • #4   1. okt 2019 Du bør måske også lige undersøge om den Onkyo lider af samme problem som nogle tidliger modeller har haft problemer med.
    Problemet med overophedet surround (DTS) chips, det er jo lidt træls at receiveren pludselig ikke funger længere.


  • #6   3. okt 2019 på grund af det der blev nævnt vil jeg ikke længer anbefale Onkyo forstærker jeg har også selv været ned at få byttet min til en yamaha Rx-v685 tror jeg der stod

  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #7   2. nov 2019 I en Stue på den størelse der kan de sagtens spille det op,
    Det er et fornuftgitg sæt,

    Jeg har selv haft 2 sæt af dem (Sat op som et 9.2 system)
    Det hele er dog skiftet ud med Klipsch nu, - Det er så også et HELT andet budget i det.

    Men til den pris kan det kun anbefales,

    Alternativt er og finde nogen samle pakker brugt, der er mange der skifter ud smiley
    Det med de overophedene DTS Chips er de kommet over smiley


Kommentér på:
Erfaring omkring Onkyo HT-S9800THX og alternativer

Annonce