{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Pladespiller hjælp ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.dk

Jeg har en lille problem smiley
Får et par år siden købte jeg en Denon AVR-1507 surround reciver, og den er stadig perfekt :)..

Mennn... nu har jeg en ældre Sanyo TP 477 pladespiller som jeg gerne vil slutte til min Denon.

Normalt er det ikke et problem, men denne Pladespiller kræver en særlig "spænding" i indgangen ..

Nu kommer spørgsmåle så: Hvilken indgang på Reciveren skal jeg bruge ??.. er virkelig lost :(..

Håber i kan hjælpe mig smiley

PS: Jeg har ikke kunnet finde ud af, hvilken spænding pladespilleren skal "ha/bruge"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pladespiller hjælp ??
  • #1   27. jul 2010 Din Denon er ikke udstyret med en indgang til pladespiller (phono). Derfor skal der findes en løs riaa, hvor pladespilleren kan tilsluttes.
    Derefter kan der trækkes et kabel fra riaa'en, og ned i en hvilken som helst analog indgang på din Denon.

    En riaa koster fra ca. 300-400 på brugtmarkedet.


  • #2   27. jul 2010 http://www.av-connection.dk/?PGr=115&ML=1249

    BUM! næste smiley


  • #3   27. jul 2010 Mange tak for alle indlæggene : ).. jeg troede ikke at jeg kunne få så mget hjælp :).. så mange tak : )



  • #4   28. jul 2010 HUSK!!!
    at den Riaa du vælger, den skal passe til den type pickup der sidder på din pladespiller!
    Normalt er det bare et spørgsmål om, om det er MM (Moving Magnet) eller MC (Moving Coil). Hvis der ikke er angivet noget på Riaa forstærkeren, så er det en MM. Men mange har en omskifter knap, så den kan køre med både MM og MC.

    Hvis det skal være helt langthåret, og man har en MC pickup, så skal man efter den gamle skole. Både have en stepup trafo (ligner lidt en Riaa boks), og der efter have en MM Riaa forstærker, og til sidst koble den til sin alm. forstærker.



    (Der ud over kan der være indstiller for et hav af andre ting på Riaa forstærkeren. Ofte bare vha. dip switches, men der skal du helt sikkert ud og finde oplysninger om din Pickup, for at få det trimmet helt perfekt.)


Kommentér på:
Pladespiller hjælp ??

Annonce