2.827 visninger
|
Oprettet:
2 4 ohm højtalere sammen med 2 6 ohms {{forumTopicSubject}}
Hej .. Jeg er lidt i tvilv om jeg tør sætte mine 2, 4ohms dali 104 sammen med mine 2 6ohm KEF sammen på min NAD 3150 som lige nu kører på 4ohm..
Nogle der har nogle gode kloge råd ?
Hilsen Cathja..
jun 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 126
Dette da modstandet halveres når man parallellkobbler højttalere men fordobbles når man seriekobbler dem. Ved for lavt modstand bliver forstærkeren for varm og komponenter vil muligvis brænde af.
apr 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 75
Hvis de sidder i parallel, ender du på 2,4Ohm, hvilket din forstærker ikke er bygget til.
Det bliver aldrig godt hvis du serieforbinder to forskellige slagt højttalere, og da slet ikke når der er tale om flervejshøjttalere. Du må have fat i nogle seriøst kraftige modstande du kan sætte i serie med højttalerne, og så der efter parallel forbinde højttalerne, eller endnu bedre få fat i en forstærker mere.
Men hvorfor vil du dog også smide flere højttalere til samme kanaler? det kommer ikke til at lyde optimalet. Det vil give endnu flere faseproblemer mellem højttalerne end du har i forvejen, og forskellige enheder har forskellig reaktionstid, og skal enhederne spille inden for samme frekvensområde, vil du opleve en slags ekko, muligvis ikke nok til at du kan høre det, men det er der. Fordi den ene enhed reagere hurtigere end den anden.
jun 2010
Jeg har også en teac A-919 på 400 watt men den mangler jeg desværre spesifikationerne på så jeg er i tvivl om hvor meget den kører på. Men den har ligesom NAD'en 4 indgange.
Grunden til at jeg meget gerne ville have disse to sæt sammen er fordi jeg gerne vil lave et flow i rummet, og da begge efter min mening spiller godt og altså er jeg glad for begge ville jeg meget gerne have dette til at evt. fungere uden fare for mine elskede forstærkere som jo ikke skal lide overlast.
apr 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 75
Du kan helt sikkert godt sætte dine 6Ohm højttalere på din teac, normalt har forstærkere ingen problemer med at køre 4Ohms højttalere, du skal dog heller ikke under 4Ohm.
Så sæt dine Dali 104 på NADen og dine KFE på din teac.
jun 2010
Kunne ellers have været super hvis de kunne have kørt sammen
2 4 ohm højtalere sammen med 2 6 ohms