{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Optisk udgang! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er ved at få kringlet det hele, med at få sammensat mit grej.
Har en NAD C372 forstærker, en PS3 og en Sanyo Z5 projektor jeg skal have koblet sammen. Har koblet PS3 og projektor sammen via. HDMI, men mangler lyden. Derfor vil jeg koble PS3 til min forstærker, via. den eneste udgang som er i PS3'en udover HDMI, nemlig den optiske udgang. Nu står jeg så i det problem, at jeg ikke ved hvad jeg helt skal gøre, da jeg ikke synes der er nogen optisk udgang i forstærkeren..

Nogle der kan komme med forslag til hvad det skal sættes til og/eller evt. hvad for nogle omformerstik osv der skal købes.
Vil helst undgå at skal ud og investere i en DAC.

Her er et billede af forstærkeren bagpå..
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optisk udgang!
  • #1   21. sep 2009 Du skal ha en dac til at konverere det!

• #2   21. sep 2009 Nu hvor det hele er samlet over TV'et, kan jeg så ikke bare trække HDMI kabel fra TV til projektoren? Så når jeg starter det hele som jeg normalt ville gøre med TV, så starter jeg bare projektoren også.. Så ved jeg godt at tv'et kører i baggrunden, men har alligevel lærredet til at dække for det. Det ville være oplagt da alt er koblet til TV'et, med lyd osv. På den måde vil jeg også kunne se kabeltv istedet for at skal ud og købe tuner-´.

• #3   21. sep 2009 Hvad kan jeg så gøre? :s

• #4   21. sep 2009 Kan du forklare hvordan jeg bruger en DAC converter?

Kan du give en detaljeret forklareing på hvordan jeg skal bruge det kabel du snakker om? Jeg har det i øvrigt ikke mere, men det kan vel anskaffes på ny.

• #5   21. sep 2009 Anden forstærker er udelukket, da jeg lige har købt min NAD. Den er jeg meget glad for, så vil ikke ud og investere i en ny. Hvis jeg skulle købe en ny, ville det mest optimale være en surround, men så skal der også anskaffes højttalere og så begynder min søde bankdåme at råbe højt smiley

• #6   21. sep 2009 en DAC er digital til analog converter. som kan tage det optiske signal og lave det om til analog lydsignal, men en almindelig DAC er kun til stereo lyd.

men en DAC i en god kvalitet vil overhale en PC3 med mange længer hva angår lydkvalitet. og de fleste DAC har også en USB reciver indbygget, så du samtidig kan koble din computer til DACen og få et "super" lydkort til computeren.

• #7   21. sep 2009 hov ps3.. hvis du kikker under mine profil, kan du se en DAC, selv om der nu ikke er meget at se på. det er mere det den gør.

• #8   21. sep 2009 Umiddelbart ville jeg vælge at købe en ny (brugt) forstærker med HDMI switching - det vil være nemmest for dig.

Ellers en lille separat HDMI switch til billede fra PS3 til TV og Projektor og køre lyden separat via composit kablerne. Det er nok den billigste løsning.

• #9   21. sep 2009 En HDMI switch er ikke nok til at trække lyden ud af HDMI signalet! Den fungere _kun_ som en omskifter kontakt!

Kommentér på:
Optisk udgang!

Annonce