{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.536 visninger | Oprettet:

Dårlig lyd, hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Afspiller normalt lyd fra min computer over mit anlæg, og efter jeg havde haft en samtale over msn (en der snakkede i mikrofon) synes jeg at begge mine højtalere "knaser" lidt - men det er kun når jeg afspiller lyd fra computer?

Det lyder helt normalt når jeg bare afspiller en cd eller hører radio.

Hvad kan det skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig lyd, hvorfor?
  • #1   30. dec 2005 Måske dit lydkort. har haft samme problem selv og der kostede det et nyt lydkort.
    Men kan ikke forstå hvis det er msn samtalen der er skyld i det.

    Mit bud.

    Mvh. Lasse


  • #2   30. dec 2005 Kan nu konstatere at det kun er lyden fra computeren som "knaser" lidt. - Var lidt i tvivl, ikke helt nemt a høre smiley

    Så jeg skal ud og købe et nyt lydkort?


  • #3   30. dec 2005 Tænkte lidt på om det kunne hjælpe at skifte program til at afspille musiken?

  • #4   30. dec 2005 tjek kabler, støv på lydkort m.m...........

  • #5   30. dec 2005 sluk for mikrofon i lyd indstillinger og det kan være det

  • #6   30. dec 2005 Det er fordi det er computer musik det er mp3 musik og det er samme presset musik og derfor lyder det ikek godt. har det samme probelm


  • #7   30. dec 2005 altså mp3 filer er fin kval. det skal mindste været rippet i 192kbs. ellers er det crap. og tjek at din mic. ikke er tændt. og det kan godt være dit lydkort. har selv haft et som gik i adder. men mange af de nye comp. har jo onbouard lyd. så enten nyt bundkort eller nyt ekstern lydkort. men tjek nu alle andre muligheder. kalber, mic,

  • #8   30. dec 2005 mp3 er fint wma er skod.

    det musik der ligger på en rigtig cd er WAW filer. et alm track fylder ca 30mb og når det bliver konventeret til mp3 ryger den ned på ca 3mb . og hvis det halve af mp3 ca. og mp3 fejler intet hvis i har støj eller dårlig lyd burde i tjekke jeres grej. jeg har ingen problemer. det eneste sted jeg har haft støj er hvis jeg bruger et billig kabel i mellem anlæg og comp og specielt hvis det er langt og dårlig afskærmet. og har haft problemer med min bærbar hvis lydkort er skruget helt op på den. lyder det ikke om det skal. men en stationær pc med et godt lydkort. skulle der ikke være noget.


  • #9   1. jan 2006 Rasmus:

    Når mp3 filer som fylder 30mb bliver presset sammen til 3mb fjerner den alle de lave og fine lyde og de hårde bas lyde. Også når men spiller mp3 musik over sin forstærker som går ud til nogle højttalere med meget lav frekvens og meget høj frekvens lyder det ikke godt. men hvis man afspiller mp3 musik på computer højttalere lyder det fint for de har ikek lave og høje frekvenser som hifi højttalere. Den forklaring har jeg fået i kt radio og hifiklubben.


  • #10   13. jun 2006 mit anlæg har os gjort det men så skiftede jeg stik og så var det dar ikk mer

Kommentér på:
Dårlig lyd, hvorfor?

Annonce