{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

ingen bas ? {{forumTopicSubject}}

har lige købt cerwin vega højttalere. de er ik så store, det er 10" bas enheder osv.

meningen var så at de sku sættes på min surround forstærker som fronte, men de spiller slet ingen bas. det er en sony dvd afspiller som køre ud med 5x 142 watt.

er det fordi der er delefilter i dvd'en. ?

og SKA jeg ud og købe en stereo forstærker så ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen bas ?
  • #1   1. jul 2008 og det er kun en midlertidig løsning med dvd'en som "forstærker"

  • #3   1. jul 2008 Hvilken SONY dvd/forstærker er der snak om ?

  • #4   1. jul 2008 hvad mener du med at du bruger dvden som forstærker?????

  • #5   1. jul 2008 Casper T

    Sony DAV-DZ110 mener jeg den hedder.

    John Z

    det er "surround" så har bare sat de to cv'er på som fronte istedet for de små sony.


  • #6   1. jul 2008 Kontroller at du i din receiver har indstillet højtalerne til "large" eller "fullrange", eller hvad nu sony kalder det?

    Hvis de står noget andet, så går receiveren ud fra at du bruger nogle små satelitter, som ikke kan spille hele frekvens spektret, og derfor smider al bassen ud på subwoofer udgangen...


    Men på den anden side, så er jeg nu også af den overbevisning at CV ikke kan spille dyb bas, men nu kender jeg jo heller ikke dine preferencer? Men prøv i første omgang om de ikke er indstillet forkert?


  • #7   1. jul 2008 Hvis den almindeligvis kører med seperat sub, er der store chancer for at den skærer bassen væk fra fronterne.

  • #8   1. jul 2008 micma18.

    enhederne bevæger sig slet ik. men sætter jeg dem på sub udgangen bevæger de sig. så det er ik enhederne ihvertfald.

    Ole C

    det er nemlig os det jeg tror .


  • #9   1. jul 2008 din forstærker har helt sikkert en eller anden knap et sted hvor du kan justere på om du skal køre i stereo eller surround...som de andre siger så vil forstærken normalt kun bruge dine CV'er som satelitter da det jo er en surround forstærker, så det er vel dens standard funktion...men du skal nu heller ikk forvente for meget af den alligevel...har i hvert fald ikk selv haft gøre erfaringer med den slags DVD/forstærker til Stereo brug... smiley

  • casper j
    casper j Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #11   2. jul 2008 det er 120% din forstærker den er gal med... min gamle sony surround forstærker kunne ikke spille ordentligt med mindre der var en ordentlig subwoofer til...
    den forstærker er bare ikke bygget til at levere noget bas overhoved...
    fat i en stereo forstærker til dine CV'ere så spiller det maks... smiley


Kommentér på:
ingen bas ?

Annonce