{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.466 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Forbindelse mellem PC højtalere - PS3 {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

En af mine kammerater vil til både at købe et fladskærms tv, en PS3 og så nogle gode computer-højtalere til at drive lyden.. Han har så spurgt mig om lidt hjælp. Jeg vil bare lige være sikker på at det er rigtigt jeg siger, og at jeg ikke bilder ham noget ind.. Håber i lige vil hjælpe lidt..

Det er stort set helt sikkert, at han køber disse højtalere:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=14661

Fladskærmen bliver højest sandsynligt en model fra Sony's 32" serie. F.eks:
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-32D3000&site=odw_da_DK&imageType=Main&category=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV

Om højtaler sættet står der at det har

Analog Tilslutning
Mini-Jack 1 stk (Indgang)
1 stk (Udgang)

Digital Tilslutning
Optical 1 stk (Indgang)

Vil det så kunne lade sig gøre, og være den bedste måde at gøre det på, hvis: PS3 er forbundet til højtalersættet er via et optisk kabel ....
TV'et er forbundet til højtalersættet via et signal/phonokabel, og PC'en er forbundet til højtalersættet via et mini-jack kabel?

På forhånd tak!

(Ps.. Er der nok indgange på højtalersættet? Altså den optiske indgang til PS3, den analoge indgang til tv, og den analoge udgang til PC - eller hvordan?)

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbindelse mellem PC højtalere - PS3
  • #1   31. mar 2008 Såvidt jeg kan forstå så kan du kun tilslutte 2 ting til de højtaler.

    En PC via Jack stik og en PS3 eller TV via optisk kabel (hvis TV'et har en optisk udgang).

    Personligt ville jeg knalde PS3 i fjernsynet med HDMI kabel for at få en ordentlig billedkvalitet og så bruge den optiske udgang på TV'et til højtalerne. HDMI fører jo både lyd og billede.


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #2   31. mar 2008 Ok.. Det var også lidt min frygt, at der kun var 2 tilslutnings muligheder.. Jeg kunne bare ikke gøre mig helt klog på det sæt der..

    Men så bliver det nok tilslutning til PC via jack-stick, og optisk kabel til PS3, så han kan få surround lyd til dvd film.. Og så selvfølgelig et HDMI kabel mellem PS3'en og fladskærmen, så han får fuld blu-ray understøttelse osv. på billedesiden...


  • #3   14. jun 2013 Jeg havde tilsluttet PS3´eren via HDMI til TV og TV via Toslink/optical til højttalerne hvis tv´et har denne mulighed, for så kommer den gode lyd også med når fder kigges tv. Har selv gjort det samme med mit Logitech Z902

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #4   14. jun 2013 Allan, Tråden er 5 år gammel. Mon ikke han har fundet det han vil have? smiley

  • #5   15. jun 2013 Den slags kigger jeg ikke altid efter, måske man skulle foreslå at gamle tråde bliver låst

Kommentér på:
Forbindelse mellem PC højtalere - PS3

Annonce