{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

B&W eller Dali. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har overvejet at komme af med mit anlæg og købe de nye B&W DM685 og så nogle standere.

Lige nu har jeg :
Dali Concept 6
Dali Concept center
Dali Concept 1
Dali Concept 12
Marantz SR4600
Marantz DV4001


Synes i jeg skulle komme af med det og købe noget B&W? (:
Hvis i synes det, synes i så det skulle være surround eller stereo? (:
Og hvor mange penge tror i jeg ville kunne få for anlægget?
Hvilken forstærker skulle jeg så købe for de penge, til stereo eller til surround? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B&W eller Dali.
  • #1   5. feb 2008 hvorfor NEDGRADERE?????

    den concept er SÅ ringe!!!


  • #2   5. feb 2008 Forstår ikke dit svar?

  • #3   5. feb 2008 Personligt er jeg mest til stereo, da man får 10x mere lyd for pengene da man kun skal have 2 kanaler istedet for 4+ kanaler

  • #4   5. feb 2008 hvorfor vil du sælge dine udemærkede B&W og så få dali's UDEN tvivl dårligste højttaler serie EVER

    så er du bedre tjent med at udbygge det system du har nu, altså skifte forstærker og så købe B&W bagkanaler, sub og center

    det ville blive bedre


  • #5   5. feb 2008 SLUDDER se bort fra mit vrøvl, havde byttet om på hvad du havde nu og hvad du ville have, troede du ville bytte dine B&W ud for dali, men du vil bytte dine dali ud for nye B&W

  • #6   5. feb 2008 Rasmus B :
    Ja, har også tænkt på at få stereo.

    Majik 140 AArhus :
    Hehe, så du synes jeg skal udskifte dalierne og marantz'erne med noget B&W? (:


  • #7   5. feb 2008 sagde ikke marantz skulle skiftes ud, men hva med at prøve noget uden for hifiklubben?

    der er SÅ meget andet end lige det DE har

    hvad har du af budget?


  • #8   5. feb 2008 Hvis jeg sælger det hele, ville jeg bruge pengene på en Receiver.
    Men hvor meget tror du jeg ville kunne få det det jeg har nu?


  • #9   5. feb 2008 kig evt på hifi4all og sammenlign, måske 5K


  • #10   5. feb 2008 Okay..
    Hvilken forstærker ville du vælge hvis du skulle have stereo og hvilken hvis det var surround?


  • #11   5. feb 2008 du skal jo frst finde ud af om du vil have stereo eller surround

    JEG ville beholde den forstærker du har nu idet den da ikke er af en ringe kvalitet og så bruge de ekstra penge på et ORDENTLIGE sæt højttalere, evt nogle lettere brugte

    men hvad budget snakker vi om?


  • #12   5. feb 2008 Jeg tror jeg vil have en surround Receiver, og det er fra 5-7K..
    Men jeg havde regnet med at sælge det hele og så bruge pengene derfra til en Receiver og så selv bruge 4K på B&W DM685 og så et sæt standere til 1300..
    Men du synes ikke jeg skal købe de B&W der?


  • #13   5. feb 2008 tror sgu jeg havde valgt noget andet, 4000 for et sæt højttalere der fylder det samme som et sæt gulvhøjttalere og som INEGN bund har

    eller så skal vi jo lige ligge 1300 oveni så er vi oppe på 5500
    i den klasse findes meget andet som ville være federe, og spar da de penge på reciever og læg dem til højttalerene og få noget VIRKELIG fedt


  • #14   5. feb 2008 du har jo reelt 10-12000 at gøre med

    du kan finde SÅ fede højttalere til 12000 brugt


  • #15   5. feb 2008 HVIS det endelig skulle være en stander du ville have, her er en brugt til samme pris som B&W og den tæsker de der B&W langt ind i helvede

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69499


  • #16   5. feb 2008 eller også ville jeg købe de her i stedet for

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69196

    og så måske dem jeg linkede til ovenfor som bagkanaler


  • #17   5. feb 2008 Ved sku ikke.. Tror du jeg kan få 5K for anlægget uden forstærker og dvd?
    Har bare hørt at de der B&W kan give rimelig med bas, hvis de får kræft nok.


  • #18   5. feb 2008 jeg ville ikke bruge penge på dem, du er nu forvent med bas og at gå tilbage til en standerhøjttaler som har 1/8 del af hvad du havde før, så tror jeg hurtigt du bliver træt af du købte dem

    Har selv lavet den fejl

    skal det være, så køb de brugte jeg linkede til, det er et MEGET bedre køb


  • #19   5. feb 2008 ja mon ikke ellers er der noget at forhandle om, det er lidt over havl pris

  • #20   5. feb 2008 Min ven siger at det brugte B&W der er også godt, men han ville vælge de nye. og jeg tror jeg vil det samme, hvis det bliver til noget (:

  • #21   5. feb 2008 men dem majik linker til ER bedre

  • #22   5. feb 2008 jamen det er da dine penge, men udvalget er bare bedre hvis man køber noget brugt, og tror alligevel ikke at de der vienna er brugt af nogle knægte

    højttalere er det sikreste man kan købe brugt EVER

    spiller de??
    så er det det ydre der afgører prisen, og spiller de som de skal, ja så fejler de ikke noget

    så køb nu brugt.....FFS de der vienna er SÅ lækre


  • #23   5. feb 2008 Alt mit er brugt undtagen fjernsynet og dvd'en.
    Jeg tror lige jeg vil overveje hvad jeg køber (:


  • #24   5. feb 2008 en stemme er smidt på vienna her fra. Du får MEGET mere lyd for pengene i forhold til de B&W.. Det er jo trods alt en af deres billigste serie dem du har haft kig på!! Vienna'en er af en del folk set på som en af de bedste stander højttalere i verden. Dog vil jeg mene det er lidt af en overdrivelse - men gode, dét er de!!!!

  • #25   5. feb 2008 Maijk prøv nu at høre hvad manden siger! Han siger at han IKKE har 10000kr til højttaler! Han vil bruge de 4-5000kr til de B&W har har tænkt sig. Han har jo ikke sagt om han vil købe sub senere! Det kunne jo være at han bare startede ud med dem og en ny receiver, og så senere købe sub !

    Og Kan virkelig ikke se hvorfor de B&W Dm685 skulle være så ringe!


  • #26   5. feb 2008 Rigtig Troels..
    Kunne godt tænke mig de nye.


  • #27   5. feb 2008 Søren V

    Vil dog råde dig til at lytte til så mange alternativer som muligt og ikke tage nogen forhastede beslutninger! Det ville være ærgeligt hvis du fandt det helt rigtige efter du allerede har købt. Det har jeg lært af én gang for meget


  • #28   5. feb 2008 Er godt klar over at der er mange der hellere vil købe brugt, men jeg vil nu stadig ned i Hifiklubben og høre om de spiller godt (:

  • #29   5. feb 2008 Søren V forståeligt, men hvis du har mulighed for det så se om du kan høre andre også. Jeg ærger mig stadig over jeg ikke fik lyttet til flere da jeg skulle købe højttalere i sommers. Jeg endte ud med et sæt Dali Concept som jeg fortrudte jeg havde købt efter 2 mdr da jeg hørte noget til samme penge som spillede bedre.

  • #30   5. feb 2008 Hehe (:
    Jeg har jo Dali Concept nu, og selv om det er en billig serie, med billige enheder,diskanter osv, så spiller det fint nok på mit værelse..
    Men har hørt at de der B&W skulle spille mere klart og sådan.. men skal nok høre noget andet også.


  • #31   5. feb 2008 Hehe tror du vil give mig ret i at Concept er en skod højttaler når du har hørt noget high end grej.

  • #32   5. feb 2008 Hehe, men Morten P her inde fra, har jo sådan noget B&W, og det lyder sku godt hjemme ved ham:D.

  • #33   5. feb 2008 Søren, jeg synes du skulle købe de B&W, og så senere opgradere med en sub smiley

    Det er jeg sikker på du vil blive glad for !


  • #34   5. feb 2008 troels, jeg hørte godt hvad han sagde, hvis du læser længere oppe råder jeg ham også til at købe de vienna standerhøjttalere hvis han kun vil ofre de 4000 nu

    altså 4000 til de B&W som han linker til, eller 4000 til de vienna

    ja så er man godt IDIOT hvis man ikke tager det bedste, vil næsten æde min hat på de vienna ikke engang har så meget som en skramme nogen steder


  • #35   5. feb 2008 Tror nu jeg vælger de B&W DM685.. Tror de spiller fint.

  • #36   5. feb 2008 ......

    ja jeg tænker MIT nu, men det må du da HELT selv om

    håber du bliver glade for dem


  • #37   5. feb 2008 Hehe, men ved ikke om det bliver lige nu.

  • #38   5. feb 2008 JEG er overbevist om at du vælger FORKERT, prøv nu at lytte til de B&W og så giv de der vienna et lyt bagefter, så er jeg sikker på du ikke er i tvivl om hvor du får mest for pengene, de vienna har kostet knap 10000 fra ny

  • #39   5. feb 2008 Okay, jeg går ud og lytter til dem.

  • #40   5. feb 2008 Majik, nu hvor du siger at de B&W IKKE har noget bund overhovedet, hvad mener du så om de mindre VIenna? Jeg vil da overhovedet ikke tro at de have meget mere bund end B&W ?

  • #41   5. feb 2008 Og hvad nu hvis han helt vil købe nyt? smiley Så kan jeg ikke se hvorfor B&W ikke skulle være et fint køb:)

  • #42   5. feb 2008 troel, har jeg sagt de har mere bund????

    jeg forstår da at folk gerne vil have nyt, det er da fedt at prøve, men hvorfor ikke købe noget brugt hvor man får mere for pengene (de samme)

    og tag nu ikke fejl, manden (drengen) bestemmer da selv i sidste ende, men ville da bare blive ked af det på HANS vegne hvis han kom om 14 dage og havde fortrudt han ikke lyttede, for de vienna ER så meget bedre


  • #43   5. feb 2008 Majik 140

    man kan så sige at ja du synes Vienna lyder bedre end B&W.

    men hvad vis han nu ikke synes det?

    der er jo meget stor forskel på de omtalte højtalere vil jeg mene.

    nu får jeg sikkert den store skylle fordi jeg har valgt de omtalte B&W selv hehe smiley

    men kom med det vis det er smiley

    Mvh Nicholas R


  • #44   6. feb 2008 Men Nicholas R ville du vælge B&W i stedet for Vienna? (:

  • #45   6. feb 2008 jeg synes dette forum bærer MEGET præg af at folk er SÅ farvet af hifiklubben, og når de så spørger om råd, så gider de alligevel ikke tage tingene til efterretning, jeg kunne jo være pisse ligeglad og tilråde et sæt bilkahøjttalere til samme pris, men det er da bare ufatteligt man opretter et emne hvis man egentlig ikke er i tvivl og ALIGGEVEL køber dem som man bliver frarådet, tror alle der har en del forstand på hvad HIFI/HIGH END ville være 112% enige med mig på dette punkt

  • #46   6. feb 2008 Kan du bare ikke lide hifiklubben eller hvad?

  • #47   6. feb 2008 Søren V

    ved ikke om jeg ville vælge Vienna frem for B&W har aldrig hørt dem.

    Majik140.


    kan kun nikke genkende til det indlæg du ligger der.
    folk er meget fokuseret på hifiklubben.
    og det har jeg skam også selv været.
    tror bare at alle de dårlige ting hifiklubben har gjordt igennem tiden brænder mere igennem end de gode ting der er sket.

    Feks startede jeg jo selv ud med hifiklubben anlæg og holdt mig meget til det længe.
    men så steg min interresse for hifi og i takt med det steg interressen også for andre butikker og mærker end lige dem klubben kan tilbyde.
    Min pointe ved det her er at hifiklubben er gode til at vække interresse i folk som gerne vil ind i hifi da de er bedre til at fremhæve sig selv i medierne og har en service som hjælper nybegynderne mere end de andre forretninger gør efter min mening.

    synes slet ikke hifiklubben er en dårlig forretning slet ikke.
    de har bare en lidt anden målgruppe end feks vassago eller alle de andre Butikker som ikke er så store men som stiller lidt krav til at man kender til branchen.

    det er kun min ærlige mening så skær ikke struben over på mig vel gutter;)

    Mvh Nicholas R





  • #48   6. feb 2008 jo jeg synes hifiklubben er fin nok, MEN mange af deres folk ANER sgu ikke hvad de snakker om, de tåger rundt og tror de skal sælge tøj, MEN der er også nogle der virkelig ved hvad det drejer sig om, de har også gode produkter, men eddermame også nogle der stinker

  • #49   6. feb 2008 Nå, men så er det vel sådan det er smiley

  • #50   6. feb 2008 Godt udtryk der søren smiley

  • #51   6. feb 2008 jamen bliv da lige fornærmet

  • #52   6. feb 2008 Jeg er ikke fornærmet?

  • #53   6. feb 2008 tror nu heller ikke han er fornærmet tror mere han er lidt træt af diskutionen.

    selvf kun et gæt hehe:P


  • #54   6. feb 2008 Men nu da jeg har sættet, og jeg vil have nyt, er der så nogle der vil byde på det? (:

  • #55   6. feb 2008 Hvis det er dine concept der skal bydes på så har jeg budt 1500 kr kun for at få lov til at køre dem over smiley

  • #56   6. feb 2008 Haha (:

  • #57   6. feb 2008 Okay .. hvis du vælger de B&W højtaler frem for Vienna standerne, så er du seriøst godt dum. Undskyld udtrykket, men B&W er noget PIK! med mindre man kommer op i 700 serien eller derover.

    Og nicholas R er, en hver idiot vil syntes at Haydn Grand højtalerene spiller bedre end de 685'er!

    Undskyld Søren V. Det er ikke for at være ond. Men så dum kan man ikke være! smiley


  • #58   6. feb 2008 jamen tak for det da Simon V

    er da glad for jeg er en idiot fordi jeg har B&W højtalere:P

    godt og konstruktivt indlæg at komme med i et forum.
    ihvertfald for mit vedkomne.

    Mvh Nicholas R


  • #59   6. feb 2008 Okay.
    Men hvorfor er B&W så dårligt?
    Jeg har hørt deres standere højtalere og det lyder da fint?


  • #60   6. feb 2008 Måske fordi du ikke har hørt andre?

    Nicholas. ... Nu kan jeg jo se at du har udmærked grej. Og der er self. nogen som godt kan lide B&W's tørre og kedelige lyd. Men det er bare MANGE som fortrækker Vienna's lyd. Med en mere detaljere og dynamisk lyd. B&W's højtalere lyder generelt, som om de har skruet ned for diskanten. Og det er jo klart. De har jo valgt at lave en højtaler, som skal stå mindst 1 til 1,5 meter væk fra alle vægge. Det giver også et fald i lyden fra bas til mellemtonen. Men det er bare generalt mit indtryk, at de fleste folk ikke overholder disse regler.
    B&W's 803'er lyder alvorlig godt. MEN!! Kun når de står midt på gulvet, med en pæn god afstand til væggene. Men det er også et problem for mange mindre højtalere! De har ikke nok membran areal til at kunne fylde et rum med bass, når de kun er beskyttet med en eller to små 6½" membraner. Og det har B&W ikke taget højde for i deres standerhøjtalere. Det har tilgengæld Vienna gjort.


  • #61   6. feb 2008 Her er et billed af hvilken opstilling, B&W's højtalere skal have for at spille optimalt og godt. Det gælder alle deres højtalere.
    Er der mange der følger de opstillings regler?


  • #63   6. feb 2008 men du fremstiller jo stadig B&W som noget lort.

    og det tror jeg sku ikke det er.

    og det mener jeg de store salgstal af deres højtalere viser meget fint.



  • #64   6. feb 2008 og diverse tests viser det også fint.

    og ja ved godt de ikke siger det hele da en højtaleroplevelse er meget individuel.


  • #65   6. feb 2008 Hvis det absolut skal være nyt, og B&W så lyt til disse og overvej kraftigt om ikke de er de ekstra penge værd (link fjernet)

  • #66   7. feb 2008 B&W er ikke noget lort, når man kommer op i 700 serien eller derover. Jeg acceptere self. at folk ikke har råd, eller lyst til at bruge så mange penge på højtaler. Men der findes bare bedre højtalere, som er bedre til mange folks behov og til samme pris. Det er der B&W taber tråden. Det er kun pga. reklame de har så stort salg, i deres mindre modeler.

  • #67   7. feb 2008 tak fordi JEG ikke er den eneste der kan se at det er dumt at købe de B&W fremfor de vienna

    SIMON SOM GUD


  • #68   7. feb 2008 Ej .. plz ikke kald mig gud. Jeg prøver bare at hjælpe, folk der er ved at falde ned i dybe mørke huller.
    Men det er self. altid sjovt, at vi har de samme holdninger Ronnie smiley


  • #69   7. feb 2008 jamen det er nok fordi vi har lidt mere erfaring en dem som lige er begyndt i "hobbyen"

    så vi prøver jo bare at sprede den erfaring vi har og prøve at få andre til at undgå at lave de samme fejl som (jeg) har gjort

    men der er også folk herinde som ved MEGET mere end jeg gør


  • #70   7. feb 2008 synes virkelig i får det til at lyde som at det er en fejl at købe ting fra hifiklubben ?

    jeg ved da udemærket godt at der findes alternativer til mine højtalere og der helt sikkert er noget der er bedre derude.

    men nu blev det lige B&W fordi det var dem der sagde mig mest og var lettest at komme til at købe.
    og det fortryder jeg helt klart ikke.
    er rigtig glad for mig valg.

    men det er ikke fordi jeg ikke kan forstå jeres pointe i at der findes meget andet end hifiklubben.
    men hvad vis man nu synes at det udvalg hifiklubben kan tilbyde er det der falder mest i ens smag også selvom man har lyttet til andet. hvad så er man så stadig dum ?

    kan ikke se hvad der er galt i med hifiklubben.
    synes kun de gør det danske hifimiljø en stor tjeneste.
    da de vækker interressen i mange med deres produkter.
    og det fører til spørgsmål og spørgsmål fører til svar som kan gøre en klogere, på feks at der findes meget andet end hifiklubben.
    Og at der utallige gode produkter i hifiverdenen.

    så derfor synes jeg at hifiklubben virkelig er en god ting for alle.


  • #71   7. feb 2008 jamen jeg er jo delvis enig nicolas

    for de har da gode produkter i hifiklubben, MEN deres personale er totalt uduelige, og det ved jeg INDEFRA

    har en kammerat der sagde en lederstilling op idet han blev ved med at få stuerende der ikke engang anede hvad et bananstik var

    hvordan skulle disse personer kunne give KVALIFICERET vejledning, for dette bliver hurtig til VILDledning.....

    jeg var dernede og skulle have demstreret et sæt højttalere, og der vidste gutten ikke noget om hvordan man fik dem til at spille, der måtte 4 personer ind for at få det til at spille, og så sagde jeg STOP idet jeg BLA ikke havde mere tid, og fordi at jeg ikke vil handle et sted hvor de ikke ved hvad de laver, OG går SÅ meget op i profit!!!

    det gælder jo UDELUKKENDE for dem at få kørt nogle penge i maskinen, og det er jer små knægte som betaler ved kasse 1 fordi i tror blindt på at alt de har derinde er det bedste

    og det for mig er UTROLIGT sørgeligt at se, for det er ikke hvad hifiklubben stod for engang (før i blev bidt af hobbyen)


  • #72   7. feb 2008 ja deres personale er MEGET udulige!

    har skam selv oplevet de ting du siger så ved udemærket godt hifiklubben slet ikke er hvad de har været desværre.

    men de har stadig evnen til at vække interressen ved den gode lyd.
    for jeg vil mene at næsten alt i hifiklubben er bedre end det du køber i den lokale købmand:)

    men som sagt er slet ikke uenig i jeres mening om hifiklubben de er slet ikke hvad de har været.
    men der er stadig små gode klubber rundt omkring med nogle gode ansatte i som giver en god service.
    så ville bare lige gøre opmærksom på alle de gode ting ved deres kæde så det hele ikke bliver negativt:)

    (det lød som noget fra hippie tiden det sidste der:P)

    Mvh Nicholas R


  • #73   7. feb 2008 Jeg har ogås kun haft dårlige erfaring med Hi-Fi Klubben. Der er kun EN i hele Århus, der har styr på hvad han siger. Og der er to Hi-pie klubber i Århus.

    En gang hvor jeg blandt andet, også skulle have demonstrede nogle forstærkere. Snakkede med en over mobil. Jeg syntes de skulle bestemme tidspunkt, så de vidste hvornår de havde mest tid. Det endte med en Søndag klokken 11:00. Da jeg så kom der ned den søndag klokken 11:00, havde de ikke den forstærker klar, som jeg ville lytte til. Og blev nød til at hente den, fra den anden Hi-fi klub i Århus! .. Det tog sin tid! Så skulle de også til at stille det op! Det var de tre om, fordi der var nogle problemer. Da de var færdige klokken 12:00 ca. var den klar til at blive hørt. Og fordi de havde brug så langtid, på at hente og sætte op, så fik jeg lov til at høre i 3 minutter.!!? Så var jeg rimlig sur!! Plus det lød af bræk. Det lød som om de havde glemt at tilslutte diskanterne. Så gik jeg hurtig min vej!! Gik ind i Fona ved Østergade, ind i deres High-end studie, fik lov til at lytte 15min!!! Og det endte med et køb af en Cayin 252B! Plus jeg fik 900kr afslag i prisen! Som jeg er 99% sikker på at Hi-Fi klubben aldrig ville havde gjort.

    En anden gang, hvor jeg skulle have nogle Bananstik og spader, viste de ikke engang hvad det var! Jeg begyndte at vold grine, og var nød til at forklare hvordan de så ud! Plus nogle andre gange jeg har været der, har de aldrig kunne svare på nogen af min spørgsmål. Undtagen en person, og det er Jesper.

    Hvad skal jeg sige? Er de virkelig 30 gange klogere inde i Fona (Østergade)? Det er de jo åbenbart!!?


  • #74   7. feb 2008 Samlagt lyttede jeg næsten 45 minutter til den Cayin 252B i Fona, inden jeg købte den. Det var bare den dag jeg hørte 15min.

Kommentér på:
B&W eller Dali.

Annonce