{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Tilmeldt:
28. aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Windows Vista eller XP??? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Er på udkig efter en ny pc med windows som styresystem. Men er i lidt af et dilemma... Er vant til XP Professional, men havde overvejet at skifte til Vista Premium..
Dog har jeg hørt rygter om at det er ufattelig sløvt...

Passer det?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows Vista eller XP???
  • #1   21. jan 2008 køb ultimate istedet...

  • #2   21. jan 2008 hold dig til xp.
    vista er ikk færdig udviklit endnu.
    det mangler en masse detaljer


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   21. jan 2008 Okay, ved du hvordan vista generelt er i forhold til XP

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   21. jan 2008 Kasper H: tænkte det sku nok smiley


  • #5   21. jan 2008 Vista er sku færdigt....
    Vista kører fint og det er virkelig lækkert. Når man sat det op til sine egne behov køre det bare. Men du skal vælge en vista ultimate helst en 64 bit da en 64 bit kan adressere 4 gb ram


  • #6   21. jan 2008 XP, til næste år kan man begynde at opgradere sin computer så det svare til XP med vista smiley

  • Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   21. jan 2008 Hold dig til Xp Pro
    Har lige købt ny computer hvor vista var på og det er MEGET anderledes end XP Og det kræver en hurtig computer for at køre ordenligt.
    Og mange spil og programmer virker ikke på vista.
    Vent til Win Xp SP3 kommer.


  • #8   21. jan 2008 Vista kan jo føles sløvt på mange pc'er... Men det kan skam godt køre fint hvis man har en god pc.

    Og self. er det meget anderledes end XP... XP var også meget anderledes end 2K smiley
    Og det kræver noget tilvænning, men hvis man tager det som en udfordring så lære man det hurtigt at kende.


  • #9   21. jan 2008 Xp er det bedste synes jeg. synes vista arbejder for langsom

  • #10   21. jan 2008 Et eller andet sted er det noget lort det i fyre af.
    Ja man skal have en ok hurtig pc for at trække vista. Men så må man også bruge sine penge på noget ordenligt.
    Jeg kan fint på vista til at kører med selv gamle windows 98 programmer så fatter ikke i ikke kan. Lær når i bevæger jer rundt i vista og åbne programmet som administrator. Så kan man åbne og køre alt. Synes selv vista er utrolig let og finde rundt i og selve designet er meget flot


  • #11   21. jan 2008 da jeg havde ultimate indstalleret på min pc kunne jeg nemt højer klikke på et program og vælge at vistaen skulle køre programmet som en xp eller en win 98...

  • #12   21. jan 2008 Som udgangspunkt bør man heller ikke forvente at programmer helt automatisk køre på alle platforme!!! Hvis de gør, så er det helt fint, men man skal bare ikke have det som en uforbeholden forventning!

    Godtnok er det mange år siden sidste store windows migrering, og mange har nok slet ikke været med til det før... Men der er jo ikke så meget anderledes i det, end der var sidst, eller forrige gang smiley

    Personligt har jeg ikke oplevet fejl i Vista, selvom jeg har kørt med det i ca. 1 år. Og de småting der har været, det har altid kunne spores tilabage til gamle og inkompatible programmer/drivere osv. Vist har i sig selv ikke brækket sig.

    Self. er alting ikke som man kunne ønske, men får vi nogensinde det? smiley


  • #13   21. jan 2008 jeg må tillægge mig Micma18s holdning.. jeg sidder selv med vista ultimate 64 bit.. og har ikke haft problemer med det.. selvfølgelig er der lidt små fejl som michael18 os skriver.. men det går da.. eneste jeg er lidt frustreret over, er at mange ting skal accepteres op til 5-6 gange før den gør det :-S men ellers fungere det os super.. (sider os på en go computer, måske der nogen har problemer?)

  • #14   21. jan 2008 Jeg har heller aldrig haft problemer med mit vista. Sider også med en hurtig pc med nogle noget higend specs.

  • #15   21. jan 2008 XP

  • #16   21. jan 2008 min pc kørte det skide nemt.. hverken hakkede eller lign.. men skiftede tilbage til xp da der var et par sjove programmer der ikke virkede optimalt...

  • #17   21. jan 2008 Jeg har en fatter og en lillebror som har købt nye computere med vista og jeg kan få helt traume over det ind imellem .. Det fejler ikke - det fungerer fint .. Men synes der er mange små-ting, som kun er gjort mere besværligt end det var i XP .. Der er da også et par fede funktioner, men synes de bliver overskygget af de mange irritationsmomenter, som jeg oplever når jeg sidder med Vista ..

    Kort sagt, jeg ville holde mig til XP ..


  • #18   21. jan 2008 Hvis du køber en computer der kan klare det, så er Vista ikke sløvt, køber du derimod en computer der ikke er helt med (specielt i ram +4gb) så køre det nok lidt langsomt...

    Men generalt har Vista fået meget dårlig omtale, bare fordi det er nyt og havde nogle problemer i starten, jeg har aldrig haft problemer med mit Vista Ultimate, som jeghar brugt i 8 måneder nu...


  • #19   22. jan 2008 Jeg har nu set omkring 5 private PC'er fra venne kredsen som har Vista, og ikke en af dem køre stabilt.. De er sløve, langsomme, kommer med fejl, laver ting de ikke skal, og er et helvede at arbejde på..
    Jeg har i mit system noget af det nyeste hardware og alt er Vista kompatibelt og den er mere end hurtig nok til vista, stadig når jeg får det installeret kan jeg mærke en stor forskel fra XP Pro til vista i performance.. Vista laver konstant fejl, det er ikke stabilt og har mange problemer med software kompetabilitet..

    Mit råd som "erfaren" bruger vil jeg sige, jeg arb med computere dagligt og har haft interesse i det i snart 5-6år guider folk osv..

    Køb ikke vista med mindre du vil sidde og finde ud af fejl hele tiden.. Vista er langt fra klar til at blive brugt ordneligt, og butikker osv burde ikke sælge det endnu... bare min mening..


  • #20   22. jan 2008 .. vista bliver lige så kendt som xp alle sagde da xp lige kom ud at det var noget lort det sakl lige igang først ordenligt ..

  • #21   22. jan 2008 ville vælge vista også for fremtids messige brug

  • #22   22. jan 2008 vista har sine børne sygdomme ligesom xp havde. Microsoft har faktisk også meldt ud at de har solgt flere vista ind de har solgt xp og xp slags rekord er blevet slået vista

  • #23   22. jan 2008 Rasmus L: det er jo også klart der er flere og flere brugere af computere nu end der var da XP udkom.. flere og flere får bærbare osv osv og har brug for et system..

    Ja vista skal nok blive godt om et par år, men jeg tror det kommer til at tag lang tid endnu før de får det hele til at køre min. lige så godt som XP gør nu.. derfor ville jeg stadig vælge XP og vente med vista til de får styr på deres ting.. syntes det er for ustabilt til at blive brugt i mit hjem.. Jeg kan skam godt li vista og især udseenet og ager mig da at det ikke virker som jeg vil have det..


  • #24   22. jan 2008 nu har jeg haft vista siden det d kom... og det kører altså som det skal ...

    og hvis der er noget som ikke kan indstaleres så lige en hurig google.. så kører det altså... og ja det er sq mere stabilt end xp!! selvom det lyder underligt..


Kommentér på:
Windows Vista eller XP???

Annonce