{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

At kunne skille fårene fra bukkene {{forumTopicSubject}}

selv med mit ret simple lov-end anlæg
er der tydelig forskel på Cd'er og deres lyd kvalitet

hvorfor er der så stor forskel ?
hvem laver den højeste kvalit ?
Artist
Pladeselskab
Købte et re-marstered Madonna celebration
Og det stinker

Kigger i efter noget specilt for at undgå dårlig køb

Vh Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kunne skille fårene fra bukkene
  • #1   3. sep 2011 Mange pladeselskaber vælger simpelthen at "skrue op" for lyden, og herved fjerne dynamikken, da det hele handler om volume for mange efterhånden, derfor CV sælger så godt..

    Men du er som mig, dynamik er noget af det vigtigste for at kunne hører en god cd, jeg magter ikke at hører på en cd uden dynamik, jeg slukker igen.. Og problemet er sådan er mange remastered cd'er..



  • #3   3. sep 2011 Jeg har det ligesom dig. Jeg orker ikke at høre på en cd som er "dårlig indspillet", eller mp3 320 kb/s. Det er meget tydeligt at høre fra sang til sang... Jeg tror såmænd også det er ligegyldigt om det er low eller high end anlæg, så vil man da atid kunne høre "dårlige" sange...

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #5   3. sep 2011 Som udgangspunkt holder du dig fra alt der hedder digitally remastered og andre flotte ting.

    Forsøg for så vidt at skaffe originale udgivelser - omend de kan være svære at opdrive efterhånden...

    Labels og kunstnere er desværre ikke en rettesnor for gode indspilninger.. De gamle Epitaph udgivelser er dejlige, men det kræver vel næsten at man ynder at høre punkmusik til tider smiley


  • #6   3. sep 2011 tror også at jeg lige vil droppe de re-masterede
    det må da være en af tommelfinger reglerne

    for mig virker det også som om, at kvaliteten bliver ringer og ringer for
    hvert år der går
    og man desvære skal være lidt heldig for at ramme en af de gode
    kunne være rart at man kunne låne før man købte:)

    er det mon blevet for svært for musikerne at kunne lever af deres musik pga. kopi pirater osv...
    så der virkelig skal skæres til benet at der skal produkseres

    vh Tommy


  • #7   3. sep 2011 Hvis man godt kan lide musik 70'erne og frem til 90'erne så er man okay dækket ind for gode optagelser.. Før 70'erne var det meste udstyr ikke udviklet nok, og efter 90'erne skulle det bare blive højt..

    Og ja holde sig væk fra remastered, eller genudgivelser..


  • #8   3. sep 2011 Musikerne skal leve af deres live performance og radiolicenser, fordi der er færre og færre der køber cd'er, desværre..
    Og færre mennesker interessere sig for dynamisk musik, nej det er volume og power der skal til..

    Men så er det godt vi er nogle, som kan vise hvad god lyd er smiley


Kommentér på:
At kunne skille fårene fra bukkene

Annonce