{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Lyd fra Lydkort til forstærker ? hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg ville høre om der var en her, som kunne forklare mig hvordan det virker. jeg har bestilt ny computer med dette bundkort:

http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2101039&lokation=

Bundkortet har både coaxial og optisk digital lydudgang, som så skal bruge til at forbinde computer, til receiveren. men hvordan fungere det så ?

jeg ved godt at når man overføre lyd gennem coaxialt eller optisk fra dvd-afspiller til receiver, så er det bare selve signalet der bliver overført, og herefter behandlet (hvis man vælger dette) og forstærket af receiveren.

men hvis man så overføre signalet fra computerens optiske eller coaxiale udgang, fungere det så på samme måde ? altså så volume styringen på computeren ingen indvirkning har på signalet der sende igennem det digitale kabel til receiveren ?

grunden til jeg er i tvivl, er at jeg har fået mange forskellige forklaringer, både hvor volume styringen på computeren vil bevirke lyden igennem det digitale kabel, men os at den ikke har nogen indvirkning.

men hvad skal jeg tro på ? jeg heller mest til den sidste, men hva mener i ?

og ja man kan jo bare teste det, men har ik fået delene hjem endnu, så det er lidt svært smiley

hilsen Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra Lydkort til forstærker ? hjælp
  • #1   26. nov 2007 Som udgangspunkt så vil lyden uanset hvad, passere igennem windows kmixer, som laver volumen styring... Men det er noget rod at lave volumen stying digitalt, da du æder af opløsningen ved at skrue ned smiley

    Men du kan sagtens bruge det, men fuld udstyring! Ellers så findes der jo nogle lydkort som kan lave passthrough uden om kmixeren, og helt tredje og nok den mest optimale, det er jo tredjeparts ASIO driver. Mange lydkort kan køre med den åbne og gratis ASIO4ALL driver, som går udenom kmixeren.


  • #2   26. nov 2007 Micma18: med den ASIO4ALL driver.. sender den så bare alt lydsignal direkte igennem den digitale udgang ?

    det jeg ønsker at opnå, er at alt lydsignal sendes til min receiver, hvor det så kan blive bearbejdet, da decoder delen nok er væsentlig bedre i min receiver end, i lydkortet


  • #3   26. nov 2007 hvilken version skal man prøve med det ASIO4ALL ? der jo både full versioner og beta versioner ?

    http://www.asio4all.com/


Kommentér på:
Lyd fra Lydkort til forstærker ? hjælp

Annonce