{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Hype omkring Onkyo {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig eller er der lige lovlig meget hype omkring de nye Onkyo receivere ? Det skyldes jo selvfølgelig nok at de er de første der er kommet med de nye HD lyd formater.. Men hvorfor forgude disse forstækere på den måde... Når dårligt er nogen der ved om de rent faktisk osse er så fede når de kommer hjem i bioen / stuen..

Personligt ville jeg da nok lige vente og se hvad Pioneer, Marants, Denons og Yamaha´s nye receivere har at byde på før man ofre en mindre formue på en nye receiver udelukkende pga. De nye formater..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hype omkring Onkyo
  • #1   9. aug 2007 Jeg kender kun Onkyos ældre modeller, og de skulle eftersigende være blevet mere mainstream med tiden...

    Men det jeg kender til dem, så er de lydmedsigt de mærker du nævner langt overlegne (min smag ihvertfald) Desuden har de teknisk set altid været meget avancerede.

    Kan huske en gammel Onkyo receiver jeg havde, den var udstyret med DSP pro logic dekoder... Altså lang tid før de digitale formater vandt ind! På daværende tidspunkt foregik alt sådan noget dekodning ellers analogt. Selvom der var visse kvalitets tab ved at gøre det sådan, så gav den self. mulighed for en masse DSP emuleringer samt grafisk OSD baseret rumkorrektion (simpel forstand).
    Men for at kompensere for A/D og D/A konverteringen, så havde den self. og by-pass mulighed, for stereo.

    Det vil jeg mene var ret avanceret da det var nogle af de første pro-logic produkter der kom...

    Men det vigtigste er self. lyden, og der har Onkyo altså altid haft det godt i mine øre, med en fed varm lyd, lidt ala. NAD faktisk. Slet ikke samme tendens til den ellers kendte øst asiatiske fesne lyd...


  • #2   9. aug 2007 Nu var det ikke så meget kvalitet og lyd jeg var ude efter, for som du siger så har Onkyo altid lavet gode kvalitets produkter.. Men mere den hype der er omkring de nye receivere i stedet for lige at se hvad der ellers kommer på markedet i løbet af efteråret.. Jeg synes bare uanset hvor man kigger anbefaler folk bare blindt Onkyo 605, 805 og 875 til dem der har lidt flere penge at gøre godt med.. Uden egentlig at vide hvad det er de anbefaler...

  • #3   9. aug 2007 jeg købte en Pioneer for 6 måneder siden, og den er nu skiftet ud med en Onkyo og jeg har ikke fortrudt mit køb, havde den på prøve først og gal den var MEGET bedre end min pioneer

  • #4   9. aug 2007 Ja men det var ikke rigtigom Onkyo generalt er bedre end feks yamaha / Pioneer..

    Men alt den HYPE der omkring de nye receivere uden at folk egentlig har prøvet dem... Lidt ligesom at alle bare skulle have Vienna på et tidspunkt udelukkende pga alt den snak på andre forummer...


  • #5   10. aug 2007 det er jo lidt det samme med de små drenge som tror CW er det bedste

  • #6   10. aug 2007 Ja i hvert fald noget i den retning...

  • #7   10. aug 2007 Jeg har købt den nye TX-SR 805, og jeg må tilføje den er totalt fed, og den slår alt i samme prisklasse. Den spiller totalt godt stereo, hvilket ikke ret mange surround receiver gør.

  • #8   11. aug 2007 christian

    Du ved jo så ikke om den slår nogen af de andre nye "HD" receivere der kommer på markedet i løbet af efteråret.. Det jeg mener er at alle lige for tiden bliver anbefalet Onkyo hvis de vil have en med de nye formater, i stedet for lige at vente et par måneder og se hvad nogen af de andre har at byde på når de kommer på markedet..


  • #9   11. aug 2007 thomas så kan man i realiteten vente hele tiden for firmaerne kommer med nået nyt hele tiden,
    alt bliver forbedret,
    hvis der ikke kommer nået nyt fra et firma kommer der nået nyt fra en anden,
    så når det er at man vil have ny ser man hva der er på markedet og så tager man ud fra det så kan man jo så blive anbefalet til et hvis product, hvor man kan prøve at lytte til det,
    det er jo ikke altid at det er ens med at de køber det


  • #10   11. aug 2007 Jeg tror emnet her er blevet helt misforstået..

    Det handlede i bund og grund bare om alt den snak der er om de nye Onyo og de nærmest er blevet verdens 8 vidunder ! Udelukkende fordi de er de første der har ramt markedet med de nye formater..
    Der var ikke nogen der snakkede om at vente i evigheder bare et par måneder for at se hvad de andre mærker har at byde på med deres nye receivere, så man eventuelt havde lidt at vælge imellem..


  • #11   11. aug 2007 kan man få et link til den nye Onkyo receivere?

  • #12   11. aug 2007 ?

  • #13   11. aug 2007 (link fjernet)

  • #14   11. aug 2007 okey, thomas er med på hva du mener, og ja det er da rigtig nok, men mange gange snakker mán jo om det der er der nu,

  • #15   11. aug 2007 Kasper H

    Selvfølgelig snakker man om det der er nyt og spændende... Det var egentlig osse bare om jeg var den ene der havde lagt mærketil amn dårligt kunne læse en tråd hifi4all uden at de onkyo forstærkere er nævnt smiley Personligt glæder jeg mig nu mere til at se / høre de nye Pioneer og Marantz.. Men sådan har man jo forskellig smag..


  • #16   11. aug 2007 De surround receivere jeg har hørt igennem tiden (og det er ikke så lidt) så spiller Onkyon bare super meget bedre, der er en advanceret rumkalibrerings enhed i, nem setup via microfon. Bruger man kun 5.1 så kan man bi-ampe sr rear til fronten, samt der er multiroom funktion.
    Og til prisen er den bare perfekt


  • #17   12. aug 2007 Jeg har lige fået en af Onkyo´s nye recievere TX-SR605
    og er ikke spcielt imponeret over indtil videre, men nu må jeg lige se hvordan det bliver når jeg får mit surround stillet ordentligt op. Og hvis vi snakker om designet så er den altså heller ikke specielt køn.
    Købte den udelukkende pga prisen og de mange features. Men det ender nu nok med at jeg køber en dyerer reciever når jeg engang har økonomien til det.


  • #18   12. aug 2007 Christian

    Har nu osse hørt en del... Og må sige at Pioneer og marantz er klart nogen af mine favoritter.. Min pioneer kan osse bi ampe til fronterne og har en god opsætningsmenu via microfon og on screen display.. Ogprisen var nu osse fin... Og som Martin er inde på så synes jeg nu heller ikke designet på de Onkyo er specielt kønt, hvorimod de nye Pioneer er rigtig fede og Marantz vil jeg tro osse kommer med nogen fede receiver.. Når det nu fylder så meget i stuen må det osse godt være pænt at kigge på smiley

    Martin

    Det er da lidt tríst at du ikke er helt tilfreds eller imponeret over den.. Men så må du jo ud og kigge igen når der kommer lidt mere på markedet..


  • #19   12. aug 2007 Ja det er lidt surt, men ikke så meget at gøre ved nu, har osse tænkt lidt på at sælge den igen. Og købe en anden brugt reciever.

  • #20   13. aug 2007 Martin
    Hvorfår du ikke din forhandler til at hjælpe dig med at få indstillet den korrekt.
    Forstærkeren er super fed. Den kan rigtig mange gode ting, men hvis du ikke har sat den rigtigt op, ligeledes du har monteret og placeret dine højtaler rigtigt, så får du ikke det optimale ud af it setup.
    Hvilke højtalere har du?
    Køre du 5.1 eller 7.1
    Min spiller super i 7.1, der er godt nok smæk på.

    Primært burde man vælge udstyr ud fra lyden og lade designet komme i anden række.


  • #21   13. aug 2007 Christian

    Ja selvfølgelig skal man vælge ud fra lyden... Og jeg synes nu altid Pioneer har været gode når vi snakker surround lyd... Og Marantz gør det godt både i surround og faktisk rigtig godt i stereo..

    Men jeg vil altså ikke have noget stående i stuen hvor jeg ikke bryder mig om designet.. Og må indrømme at de onkyo ikke lige falder i min smag, så jeg vil hellere lige vente lidt til der er lidt mere på markedet


  • #22   18. aug 2007 Så er Onkyo lige blevet valgt til den bedste receiver 2007-2008
    (link fjernet)

    875 er også blevet testet
    http://www.sas-audio.dk/documents/00122.pdf



Kommentér på:
Hype omkring Onkyo

Annonce