{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Thomas F
Thomas F
Tilmeldt:
1. dec 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Problem med højtalere {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri

Jeg har fornyeligt anskaffet mig en forstærker (Marantz pm6005) til at køre mine forældres ældre Jamo Classic 6 højtalere.

Dog når jeg tilslutter højtalerne til forstærkeren, enten ved Bi-wire eller uden(kabler bruges som broen mellem stikkene), Så er det ud fra min bedste overbevisning kun diskant højtaleren der kører. Og dette gælder begge højtalere.

Har efter lidt søgning rundt på nettet fundet, hvor de forslog at bruge et batteri(1.5V) til at teste hver mellemtone enhed, og dette gjorde jeg med de resterende 4 enheder, hvor de alle afgav en lyd, en slags skratten.

Er dog lidt på bar bund for hvad det ellers lige kan være, da jeg er MEGET grøn på dette område.

Og undskylder hvis de brugte termologierne er ukorrekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med højtalere
  • #1   1. dec 2015 Når du ikke bruger bi-wire, så skal du kun bruge kanal A eller B og ikke begge to samtidig. Er du sikker på kablerne sidder ordentligt? Jeg have nogle dali 450 for noget tid siden. De er også med 2 delt terminal High og Low. Jeg havde heller ikke de plader der skulle sidde imellem. Satte kablet fra forstærkeren i low og et kort stykke kabel fra low til high på terminalen. Og det virkede helt fint.

  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   1. dec 2015 Ja, det er gjort korrekt. Men da mellemenhederne ikke "popper" er de vidst efter hvad jeg har fundet ud af gået i stykker.

  • #3   1. dec 2015 Kan du poste et billede af hvordan du har tilsluttet højttalerne, så er det nemmere at givet et korrekt svar.

  • #4   1. dec 2015 prøve at pillede beklædning af til højtalerne og mærke om basse kører med finger om du kan se om de kører når du skruer op i forstærker

  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   1. dec 2015 Billeder kommer lidt omlidt, men tænkte jeg lige ville supplere med lidt info.
    Nævnte tidligere en skratten ved brug af 1.5V, men fandt lige et 9 volts batteri, og satte til en af enhederne hvor den lavede en "pop" lyd.


  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   1. dec 2015 Bag på

    profilbillede
  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   1. dec 2015 Og forstærkeren

    profilbillede
  • #8   1. dec 2015 Ved ikke om det har noget med det at gøre men ville klart se på det som du bruger som bøjler mellem +/+/ og -/- det er BESTEMT ikke originalt og kan ikke se på billedet hvad det er for en "tråd"
    Vil dog sige at det ser ud som om du bruger en meget tynd HT ledning fra HIFI klubben (1,5 kvadrat?) der kan i min erfaring ikke komme meget lyd igennem, måske er det også en del af problemet?


  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   2. dec 2015 Har også et sæt QED XT40 ledninger ville bare ikke begynde at skære før beg vidste om det virkede smiley

    Grunden til jeg bruger ledningen som broen mellem +/+ og -/- er jeg har ladet mig fortælle at materialet der bruges skal være ens.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #10   3. dec 2015 har du kikket forbindelsen inden i højttaleren

  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   3. dec 2015 Da jeg brugte batteriet, kunne jeg ikke visuelt se den bevæge sig, har en ide om det var fordi batteriet var tæt på afladt, der var dog en lyd.

    Umiddelbart da jeg så indenvendigt i højtalerne, lignede det ikke at nogen af kablerne var faldet ud, kiggede så også mest på der hvor bøsningerne var.

    Så ved ikke om dele filteret er problemet.

    Men kan jeg sætte forstærkeren direkte til højtaler enhederne?


  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   3. dec 2015 LØST!

    Problemet var jeg afspillede lyd fra Phono indgangen på forstærkeren.
    Hvor jeg efter skiftede til CD indgangen, så var der intet problem.


  • #15   3. dec 2015 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley super

Kommentér på:
Problem med højtalere

Annonce