{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Højtalere buldrer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et problem med at mine højtalere buldrer hver gang jeg skruer forstærkeren op på halv styrke, det er som om bassen i højtalerne slet ikke kan følge med.

Mit setup er

Pioneer a656 markII forstærker
Pioneer PL 500x pladespiller
System Audio 1130 højtalere

Er det højtalerne der ikke kan håndtere forstærkeren eller hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalere buldrer
  • #1   21. okt 2020 Det kan tænkes at din forstærker yder max før volumenkontrollen er på ½
    Hvis højtaleren lyder godt ved lidt mindre så kan jeg tro det er derfor.
    Har du loudness på eller skruet op på bas reguleringen ? hvis du har det så skal forstærkeren yde langt mere i netop bas så prøv at slå det fra.


  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 19
    #2   23. okt 2020 Hvor meget afstand er der fra højtalerne til pladespiller?

  • #3   24. okt 2020 Nu kender jeg ikke din forstærker, og du skriver ikke om det er på alle kilder eller kun pladespilleren, men kunne det tænkes at den er sat til mc og din pick up er en mm (eller high output mc)?

  • #4   31. okt 2020 Hvis det kun er på pladespilleren det går galt, kunne det tyde på noget “akustisk tilbagekobling”.

  • #5   7. nov 2020 Hej Thomas.

    En lille hurtig test: Læg en LP på pladetallerkenen, og bruger du pladestrammer, så skal den med. Sænk pickuppen ned på LP'en, uden at denne roterer. Skru så langsomt op for forstærkeren, og vær parat til at skrue hurtigt ned igen, hvis højtalerne begynder at hyle eller buldre. Sker det, så har du et problem med akustisk tilbagekobling, som Erik nævner.
    Hilsen Tommy.


Kommentér på:
Højtalere buldrer

Annonce