hjemmebio hjælp mig masser af spørgsml {{forumTopicSubject}}
hey jeg mangler lige lidt viden om nogle ting og håber i ville hjælpe mig.
1: jeg har et par mission gulv højtallere med2 8" basenheder og så en enkelt diskant. og så har jeg en dali sc-8 mener jeg den heder det er en center. så mangler jeg mig jo kun en forstærker og 2 baghøjtaller og en sub. men tror i der ude at det ville komme til at lyde godt til film osv. og hvilken sub skal jeg vælge vis jeg skal have en rimelig god bas. jeg har 3000 jeg ville give til sub og jeg har 3000 mere jeg ville give for en forstærker. og de 2 bag højtaller har jeg ik fast beløb på men pls skriv hvad jeg synes om det jeg har og hvilken forstærker og sub og baghøjtaler i synes jeg skulle vælge til film
dec 2005
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 19 Svar: 397
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 75
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.929
Mhs til sub, så er der mange at vælge imellem, grunden til at jeg valgte min sub i sin tid var at den var billig og at der var meget smæk under de 2 stk 8" Den er til salg nu hvis det kunne have interresse.
Ellers kan jeg anbefale dali højttalere det spiller rigtig godt. Har selv concept 2 som baghøjttalere men concept 1 kan også gøre det. og til 750kr pr stk, er de ikke vild dyre.
Husk også at købe nogle gode kabler.
Især imellem dvd afspiller og Surround forstærkeren.
Din dvd afspiller skal helt være rimmelig god og skulle kunne spille DTS lyd og have endten optisk (kabel med lys) eller coaxial udgang for digital overførelse af lyd. Der er meget meget stor lydforskel på de alm phono (analog) kabler og coaxial digital kabler.
Håber der var lidt du kunne bruge, ellers så bare spørg, det er det denne side er til for.
hjemmebio hjælp mig masser af spørgsml