{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

forskel paa hoejtalere enheder {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har lige et spoergsmaal haaber nogle kan svare paa mit spoergsmaal

Jeg har kigget rundt paa nettet fundet forskellige enheder
Bil enheder som jeg kan finde ser ud til at vaere lidt billigere end normale diskoteks enheder og har ogsaa nogle gange flere watt
Hvad er forskellen paa bil enheder og normale diskoteks enheder og hvorfor er bil enheder nogle gange billigere og kan jeg koebe bil enheder og bruge dem til diskoteks hoejtalere eller hvad er jeres bud

Paa forhaand tak

Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel paa hoejtalere enheder
  • #1   10. nov 2006 Det jo et noget bredt spørgsmål du stiller, for der er masser af andre aspekter på højtaler enheder, end størrelsen og watt angivelsen!

    Men bla. én af forskellene på auto enheder i forhold til indendørs enheder, er f.eks. måden hvorved de kan tåle UV bestraling, og store temperatur sving osv.... (Kan godt være T-svandsen enheder er lligemeget hvad det angår, men normaltvis er de jo sikret mod den slags miljø medsige belastninger)


  • #2   10. nov 2006 Bil enheder er også bygget til at fungere i små kabinetter .. på bekostning af følsomheden .. men hva gør det når der ikke er mere end et bagagerum at spille op smiley .. Ellers vil jeg sige at kvalitet nok er en væsentlig faktor

  • #3   10. nov 2006 Diskoteks enhedder kan også smide lyden væsentligt længere ud en enhedder til biler.. og så er bilenhedder ofte også i et ohmtal der ligger langt under hvad en normal forstærker kan præstere.. 2 ohm er lige hårdt nok for både en hifi og en diskoteksforstærker..

  • #4   11. nov 2006 mange tak for jeres svar

  • Eksperten !
    Eksperten ! Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Svar: 21
    #5   11. nov 2006 Nej du vil med fordel absolut ikke kunne bruge dem til dit disko eller hifi. De er altid lavet til og have en impedans under 4 ohm når de er til bil. Da der her er nogle fordele da vi har lavere spændinger til rådighed. Sådan fungere hifi eller pa forstærkere ikke, de har de bedst med højere impedanser. Bil enheder er derudover som nævnt designet med et hyper lavt q, så de kan være i den mindste kasse. Dette gør i bund og grund de lyder skidt. pga. man bruger store tunge svingspoler og andre ophæng. dvs. højere forvrængning.

Kommentér på:
forskel paa hoejtalere enheder

Annonce