{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

LP vs. Tidal? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg ved ikke om der er nogle af jer der har hørt om det men Infernal som er et band bestående af Lina Rafn og Paw Lagermann er udkommet med nyt album og det album har de lavet på en fed dobbelt LP hvor man får autografer og en fed "booklet" med indeholdende en masse fede billeder og sådan noget den er vidst så vidt jeg har forstået på tilbud indtil 1. Feb til 299,- og til og med 1. Feb kan man få autografer med og jeg har købt den dobbelt LP nu kommer mit spørgsmål så fordi jeg synes jeg læste et sted at man får mere ud af en LP end med f.eks Tidal/cd er det rigtigt??? Albummet hedder forresten Hormesis og de får ret så meget ros de forskellige steder og jeg synes også at det er pænt fedt


Det var alt fra mig

Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LP vs. Tidal?
  • #1   26. jan 2023 Jeg kom lige til at tænke på noget hvordan fan kan det lade sig gøre og lave f.eks en LP plade eller en CD`er det er ret utroligt at man kan lave sådan noget men hvis det kan lade sig gøre så kan månelandingen dengang i 60`erne måske også lade sig gøre selvom jeg tvivler på det


    Kenneth


  • #2   26. jan 2023 En anden ting er at den dobbelt LP koster 299,- men man skal så betale 60 bananer for fragt dvs. For 359,- så kan man få fingrene i den



    Kenneth


  • #3   26. jan 2023 Hej Sønderjyde smiley hvad er det enligt du spørger om ? er det om lyden er bedre på LP kontra digital eller hvad ?

  • #4   26. jan 2023 Yes lige præcis midtjyde smiley




    Kenneth


  • #5   26. jan 2023 Det kan der nok komme mange lange diskussioner om smiley
    Men er rigtig godt rillefræser setup kan altså noget


  • #6   26. jan 2023 Ok jeg har bare en ide om at man får mere "rum" og sådan noget ud af en LP kontra CD/Tidal desuden så er Infernals album Hormesis tilgængeligt på div. Streamingtjenester det har det været et stykke tid mange siger at der er KLF Prodigy og sådan noget over det og efter min mening nok noget af det fedeste de har lavet det var dem der lavede den der "Kalinka" Som var fremme da jeg var purung og gik på sodavandsdiskotek ydermere er det omtalte album et 25 års jubilæums album og Hormesis betyder noget i retning af at nedbryde noget og så bygge det op igen så det er stærkere end det var før gi det et skud evt. Pænt fedt



    Kenneth


  • #7   26. jan 2023 Når vi snakker streaming eller CD så er der jo kun DACen der kan ændre på lydsignalet før forstærkeren og i mange tilfælde er DACen indbygget i CD afspilleren.

    Pladespiller består jo at flere dele Værket, Arm, Pick-up, Riaa her er altså langt flere dele der kan tweake lyden så den er som du ønsker det, syntes pladespillerens største problem er pladestøj, men omvendt så kan en super Pladespiller/Riaa løsning slå alt efter min mening.
    I den billige ende er det langt mere tvivlsomt, her tænker jeg at i de fleste tilfælde er CD afspiller / streaming en bedre løsning.


  • #8   26. jan 2023 Ja ok du kan jo kigge på min "AV-Enhed" Eller hvad hulen de kalder det altså mit setup så kan du se billeder af min pladespiller blandt andet men den er jo nok ikke noget at ligefrem råbe hurra for eller?



    Kenneth


  • #9   26. jan 2023 https://www.hifiklubben.dk/hegel-v10-riaa-forstaerker/hegelv10bk/
    Hej prøve at se på den her og hat haft den hjemme og prøve den og giver et fedt lyd og alt penge være ,,,men købe den ikke og er lidt meget dyr for mig mvh per
    ps jeg kun hørt forskel på lyd og min lp


  • #10   26. jan 2023 Kenneth ikke for at nedgør din rillefræser, men tænker nok i en noget mere sofisteriet ende af skalaen, der med ikke sagt der ikke findes juveler blandt de billiger modeller.

    Men du bør jo selv kunne svare på dit spørgsmål, spiller din pladespiller bedre end Tidal ?


  • #11   26. jan 2023 Øh ok Søren men det ved jeg sgu ikke lige den er måske lidt varmere ved ikk?




    Kenneth


  • #12   26. jan 2023 Men den har helt sikkert en fed varm lyd

    Sådan en fed nostalgisk gammeldags lyd vil jeg næsten kalde det

    og jeg tror ikke at den har tendens til at blive ligeså hurtigt skinger måske det er min DAC der er problemet?



    Kenneth


  • #13   26. jan 2023 tænker pladespilleren daler i toppen og det er derfor den ikke virker skarp / skinger i toppen, men en pladespiller behøver slet ikke have en "blød lyd" det er der også mange der betegner rør forstærker som og her behøver det heller ikke give blød/varm lyd.
    Den SME pladespiller jeg havde var ikke varm/blød så det er altså ikke bare fordi det er en pladespiller ej heller rørforstærker


  • #14   26. jan 2023 Øh nej ok Søren men jeg tænker at det er jo også en af de rigtige pladespillere altså jeg mener fra dengang man hørte plader og ikke en moderne produceret en men den har en rigtig fed lyd synes jeg smiley


    Kenneth


  • #15   26. jan 2023 En anden ting jeg har ikke længere lyst til at høre høj musik hellere en lidt behagelig højde måske det er alderen der er ved at trykke bliver snart 40 det er fint nok for så har jeg heller ikke problemer med mine naboer men jeg tænker man behøver vel heller ikke nødvendigvis at spille højt for at udnytte sit anlæg???


    Kenneth


  • #16   26. jan 2023 nej det er vel en smags sag og så gør man jo det man vil og selv syntes lyder godt.
    Men Ja der skal vel et vis højde bag for at der er optimalt lydmæssigt


  • #17   26. jan 2023 Hej nu er den komme ind ved Tidal og når du for lp ,så kan du prøve om det er nogle forskel på dem og lyd og du må gerne skriv om det mvh per

  • #18   26. jan 2023 Ja ok kære Per men den har været tilgængelig på Tidal i et stykke tid nu men hvad synes DU? Har du hørt det og hvad synes du om det??? Hvad med jer andre er det noget for jer?

    Jeg er bare helt ærlig lidt skuffet fik at vide at der var en fed "booklet" med indeholdende en masse fede billeder men havde jo ikke set indholdet af den men det offentliggjorde Infernal så og som sagt er sgu lidt skuffet havde regnet med at man fik lov at se Lina Rafn med noget bar hud om jeg så må sige forstå mig ret ikk smiley
    Jeg håber så at den "booklet" jeg modtager er helt speciel men sandsynligheden for det er sgu nok minimal



    Kenneth


  • #19   26. jan 2023 Hej den er ok ,men ikke lidt min musik ,men vil gerne høre og kan god lidt de gamle hits
    god aften mvh per
    ps jeg er næste sikke på at hun har tøj på ....


  • #20   26. jan 2023 Jeg har jo ikke modtaget dobbelt LP`en endnu den bliver sendt omkring d. 1. Feb men det er med autografer af den dejlige Lina Rafn og Paw Lagermann

    Nå ja ja Per selvfølgelig har hun det havde bare regnet med at der var lidt mere eye candy du ved men det er sgu sparsomt med det
    Infernal lagde jo et opslag op på facebook hvor de bladrede igennem den famøse "booklet" og er lidt skuffet for at være helt ærlig



    Kenneth


Kommentér på:
LP vs. Tidal?

Annonce