{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Bedre lyd?? {{forumTopicSubject}}

Hey hifigalleri.
Jeg har et par cv ve 8f på mit værelse som er (ca 10 m2). derfor valget af den mindre basenhed:) men jeg synes jeg har problemer med at basen går hen blir buldrende ved højere lydniveau. Mine HT'er står i øjeblikket på nogle gummidutter som fulgte med dem. Har tænkt på at få noget andet underlag til dem, men ved ikk hvad . . har både hørt om spikes, skummåtter og granitblokke. . . jeg har gulvtæppe med betonunderlag(tror jeg nok). hvad vil i foreslå?? på forhånd mange tak.

Jonas Bork


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre lyd??
  • #1   22. okt 2006 Det kunne være det ville hjælpe bare at rykke højtalerne længere væk fra væggene, hvis det kan lade sig gøre ..

  • #2   22. okt 2006 har jeg godt nok prøvet. . . synes ikk det hjælper. . . de står i øjeblikket 15 cm fra væggen, og de giver ikk så meget luft. . . det er kun en 8" som ligger og pumper. . .




  • #3   22. okt 2006 Hvis jeg ser rigtigt, så sidder reflex porten på bagsiden .. Og så er 15 cm ikke for meget .. Desuden er CV vel lidt en "bulder" højtaler smiley

  • #4   22. okt 2006 okay . . . Tjaaa . . der er vel mange der vil mene at de bulder lidt:) sys nu de leverer en rimelig go lyd... er i hvertfald rigtig glad for dem. men jeg vil da prøve at rykke lidt frem og tilbage på dem igen så:) men kan underlaget ikke også have noget at sige, eller er det bar mig??? ellers tak for hjælpen


  • #5   22. okt 2006 Jo, underlaget kan sagtens have noget at sige .. Hele akustikken i dit rum betyder også en hel del .. Men som du selv skriver kan du prøve at afkoble dem med spikes eller en form for underlag (granitplade osv.)

  • #6   22. okt 2006 okay:)

    Jeg siger mange tak for hjælpen


  • #7   23. okt 2006 Du skulle prøve med en sok i porten. Dette princip tager næsten altid den nævnte buldren fra dine Cv'ere. Som underlag/afkopling, vil jeg anbefale spikes placeret på teflon brikker. Spikes alene eller på granit/beton flise, kan også bruges.

  • #8   23. okt 2006 okay smiley mange tak. . . vil jeg prøve så !!
    men vil sokken ikke fjerne noget den fysiske basfølelse?? og hvis man afkobler højtalerene fra gulvet, har det så nogen negativ virkning på basen (altså fysisk)??


  • #9   23. okt 2006 Sokken tager den buldren du oplever, men selvfølgelig også en anelse basniveau. Men du vil jo gerne have al din buldren væk, så det er altså nødvendigt med en smule neddrosling af bassen. Spikes har ikke nogen negativ virkning på den fysiske bas, nærmest tværtimod. De vil stramme hele lydbilledet op, og du vil opleve et noget mere præcist bas.

  • #10   23. okt 2006 okay. Det lyder godt . .. har nemlig altid haft mine ht stående næsten direkte på gulvet, fordi at jeg troede at det ville bevare bassen bedst ved kontakt med underlag. . . men evt. nogle links til spikes??? skal gerne være nogen det ikke skrues op i ht'erne. . . vil være ærgeligt hvis man fortrød smiley har set nogle dali spikes på hifiklubbens hjemmeside, men synes at de virker lidt dyre, i hvert fald forhold til prisen på mine højtalere ...

  • #11   23. okt 2006 Du kan prøve følgende:

    http://www.monacor.dk
    http://www.frequence.dk

    Monacor har ihvertfald et stort udvalg.


  • #12   23. okt 2006 længere ud fra væggen.. og køb nogle spikes.. eller afkoblings puder.

    hvad forstærker har du? selvom det kun er em 8" bass enhed. hvis det er en ringe forstærker.. kan du sagtens tage pusten fra den. og derved får du upræcis og ukontant og buldre bass i stedet for hård og kontant..


  • #13   23. okt 2006 Ole C.: tak for links.

    Rasmus S. : det er en gammel jvc stereo-forstærker AS-5. men den kan ikke engang skrue den halvvejs op før det spiller så højt at man ikke kan holde ud at være i værelset. . . skal også have udbygget til surround her til sommer - regner med at købe en NAD T753v2 surround receiver. men kan godt være det er forstærkeren det er galt med ??


  • #14   23. okt 2006 Du kan også prøve at skrue basenheden ud af kabinettet, for derefter at fylde noget glasuld ind på kabinet siderne. Cv har ikke ord for at bruge penge på dette.

  • #15   23. okt 2006 okay . . . men ryger min garanti på højtalerne så ikk??? de er nemlig rimelig nye ca. 5 mdr. gamle, og har vist stadig 2 1/2 års garanti tilbage .. .
    kender du forresten min forstærker ? har nemlig intet data om den. kan se at du har meget viden inden for anlæg smiley


  • #16   23. okt 2006 kan også lige tilføje at jeg bruger QED Original kabel til minr HT'er - (foreslået af hifiklubben)

  • #17   24. okt 2006 har lige fundet noget info om min forestærker . . . den er slet ikke så kraftig som jeg regnede med smiley det er vel grunden til den meget upræcise lyd . .. men vil stadig følge jeres råd. og finde nogle spikes smiley


  • #18   24. okt 2006 Selv en 35w forstærker kan spille kontrolleret, det er ikke kun et spørgsmål om effekt. Garantien skulle helst ikke ryge, bare fordi du smider lidt glasuld i kabinettet. Jeg har en lille 35w dual mono forstærker liggende, der kører klasse A drift, og tro mig den spiller fandme godt. Jeg bruger den dog kun, når min pladespiller skal smides på computeren.

  • #19   24. okt 2006 Ole C : det du siger der har jeg vist hørt før . . . har også noget med hvor strømstærk den er ikk??!!! har lige et spørgsmål til spikes . . . er det lydmæssigt ligemeget hvilke spikes jeg vælger til mine højtalere?? har set på følgende: fra monacor = 129140 SPS-35/SC
    Spikes ELLER fra frequence = spikes SC (titan). .. kan nogen foreslå dem ??


  • #20   24. okt 2006 Med hensyn til forstærkeren, er det rigtigt med at den skal kunne levere en del strøm. Stabiliteten i konstruktionen, har også en hel del at sige. De spikes du kigger på er ens, og Frequence får dem sikkert fra Monacor. Det er ikke helt ligegyldigt hvilke soikes der kommer under, og det hele afhænger af materialet de er lavet af. Jeg tror dog ikke der vil være den store forskel, da dine cv'ere ikke har ry for at spille detaljeret, og det er ikke for at genere dem, men de er jo primært bygget til lydtryk. Køb du bare de spikes fra Monacor, og oplev en stramning af hele dit lydbillede.

  • #21   24. okt 2006 Ole C: Okay . .. nej du har ret, cv er ikk lavet til klassisk musik smiley men de gør det nu godt ved film og ved det musik jeg hører (hiphop, techno og en gang i mellem lidt rock). men vil da prøve med de spikes så, og se om der sker en ændring i lydbilledet:) jeg takker endnu en gang for hjælpen.... altid rart med guiding fra eksperter...

    Jonas Bork


  • #22   25. okt 2006 hey . . . er alligevel lidt i tvivl om jeg skal montere de spikes, for kan se at de blir skruet op i... hvad nu hvis man fortryder, er det så ikk ud og købe nye højtalere?? giver beton eller granit blokke samme lydforbedring?? for så vil jeg nok fortrække det, der er jo nogle små gummidutter under mine cv, som gør at de vil blive løftet ca. 1 cm fra flisen... problemet er at de synker helt ned når de står direkte på mit gulvtæppe... nogen med erfaring med fliser og spikes ??

  • #23   25. okt 2006 Du kan købe "spikes" der sættes fast med dobbelklæbende tape. Jeg brugte selv nogle fra Dali engang - tror de hed cones.
    Prøv at sætte en blød hovedpude under hver ht. og se om det gør det bedre - hvis det hjælper kan du prøve med sorbothan istedet for spikes (en meget blød gummi-blanding)


  • #24   25. okt 2006 Bo K: tak for tippet... vil prøve det med puden. men har også set på de dali spikes du snakker om, men er bar bange for at de kommer til at se for voldsomme ud under mine højtalere (de ser brede ud), og mine ve 8f er ikk særlig brede . .. men du har ikk erfaring med en form for fliser eller hva ??? kender du eventuelt målene på de spikes??

Kommentér på:
Bedre lyd??

Annonce