{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Glenn B
Glenn B
Tilmeldt:
28. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

Bedre lyd i Connect {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 2005 Ford Transit Connect jeg bruger til langtur, men mit problem er at lyden var elendig i den, så jeg skiftede headunitten til en Pioneer MVH-350BT og højttalerne til 4" 2-vejs, JBL GTO428, lyden er bedre nu, men jeg kan ikke få justeret den ind, det lyder som om der næsten ingen mellemtone er.

Spørgsmålet er så hvem og hvor der er nogen der kan hjælpe med at justere det ind (bor i Randers) eller om der er nogen af komponenter der bør skiftes til noget bedre.......

Håber i kan hjælpe

Hilsen Glenn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre lyd i Connect
  • #1   28. jul 2014 En god start vil være, at få installeret et såkaldt komponentsæt istedet, hvor bas/mellemtoneenhed og diskant er adskilt fra hinanden.

    Nu ved jeg ikke lige hvor det er til at montere højttalere i sådan en, men hvis du fik monteret et 5,25'' eller et 6,5'' komponentsæt højttalere, i en fornuftig kvalitet, vil du få lyd der er klasser bedre det du har nu


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #2   28. jul 2014 Ja, det vil desværre betyde at dørsiderne skal laves totalt om, jeg håbede på det var et spørgsmål om justering eller en anden headunit

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   28. jul 2014 Det allerbedste ville være at få en der ved noget om det til at lytte og stille en diagnose, men er der nogen private eller forretninger der gør det?

  • #4   28. jul 2014 Man kan da måske hente en smule ved at det bliver justeret korrekt ind, men det bliver aldrig godt, når der kun er de 2 små der.

    Jeg har set på et forum fra England, at man lige nøjagtig kan montere en 5,25 højttaler i dørene. Er der intet højttalergitter?

    Den samme person monterede så diskanterne i beklædningen på stolperne, i hver side af forruden. Det kan gøres ret nemt, hvis man ved hvad man gør


  • #5   28. jul 2014 Der er flere firmaer i landet, der beskæftiger sig med det, og de selv samme kan også sagtens montere bedre højttalere, mod et mindre beløb selvfølgelig

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #6   28. jul 2014 Var det på en connect?

    Ja jeg kan sagtens finde plads til diskanter, men vil det forbedre mellemtonen og hvad kræver det af forstærker?


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #7   28. jul 2014 Hvlke firmaer?

  • #8   28. jul 2014 Langt de fleste kan sagtens se sig tilfredse, med den lyd som den indbyggede forstærker i radioen leverer. Den leverer dog kun ca. 10-15W RMS hvilket ikke er voldsomt meget.

    Kender ikke lige nogle firmaer i eller i nærheden af randers. Ved dog, at hovwdiaudi Viborg gør en smule i det. Ellers er der sådan nogen som CarSound (Ligger vist nok kun på sjælland) kan ikke lige huske de enkelte navne.

    At montere en seperat diskant hjælper ikke på mellemtonen, nej. Men som det er nu, så prøver den lille 4'' enhed at spille bas og mellemtone, og det dur bare ikke.

    Et trin op i størrelse, så vil meget være forbedret


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #9   28. jul 2014 Ja nummer 1 ville være at adskilde de 3 toner totalt, men for at styre det skal jeg ha en anden headunit


  • #10   29. jul 2014 Den pioneer headunit du har er egentlig ganske OK langt hen af vejen. De laver nogle fornuftige radioer

  • #11   29. jul 2014 der skal vel bare et delefilter på headunit og så skille diskant/mellemtone/bas ad?

  • #12   29. jul 2014 du kan sagtens bruge din H.U

    men det kommer ikke til at spille ordentligt før du får nogle ordentlige højttalere , du skal minimum op i en 5,25 eller 6,5 før du reelt får hvad der ligner et fuldt frekvensområde

    #11 Christian, på den enhed er er også et "delefilter" der sidder en kondensator til diskanten, mellemtonen spiller så fuldtone


  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #13   29. jul 2014 Umilbart kan du smide en 5.25 i den sådan som jeg kan se det... smiley



  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #14   29. jul 2014 Jeg skal vist ha fat i en xpert irl

  • #15   29. jul 2014 der er sådan set rigeligt med experter herinde, det gælder bare om at fange de rigtige......

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #16   29. jul 2014 Ja, jeg skal bare ha en til at kigge på det irl

  • #17   30. jul 2014 er ikke ret meget inde i det bil anlæg så det skal nok passe smiley

  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #18   30. jul 2014 Altså jeg montere Bilstereo til daglig og har arbejdet ved Carsound, og Au2tek

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #19   30. jul 2014 Vil du kigge på det så jeg kan finde ud af hvad jeg skal købe?


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #20   30. jul 2014 Hvad er kvaliteten i Alpine?

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #21   31. jul 2014 Start med at glemme alt om de "populære" mærker.
    Der er en årsag til at alle 18 årig drenge røve benytter sig af lortet smiley

    Hvis du virkelig ikke kan finde plads til et 5,25 (Jeg kender ikke bilen!) Så laver gladen et rigtig godt 4" komponent sæt. Bassen vil blive væsentligt forbedret ved 5,25. Men jeg syntes faktisk 4" sættet gør sig udemærket. Prisen er dog også der oppe af.

    http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/141/Language/da-DK/CatID/524/ZERO_100.aspx


  • #22   31. jul 2014 Gå langt uden om Alpine! Har selv været der, og nøøj det var spild af penge.

    Til prisen er Gladen nok noget af det bedste du får


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #23   31. jul 2014 Okay, hvad mærke headunit vil i anbefale?

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #24   1. aug 2014 Jeg har personligt altid brugt piooner.
    Valget af hu er ikke så vigtigt, leder du tankerne hen på forstærker til gengæld er der væsentlige forskelle.

    Så behold bare den du i forvejen har købt.


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #25   1. aug 2014 Jeg havde tænkt på en sub med en xtern forstærker eller en aktiv sub, hvad skal man så holde sig fra i de 2 tilfælde?

  • #26   1. aug 2014 en 3-4 kanals forstærker som kan brokobles i de 2 af kanalerne og så et indbygget subfilter på, og så en rimelig god 10" bas, så er du godt kørende, kunne laves for 3-5000kr inkl alt

    se evt mit anlæg i min tidligere firmabil


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #27   1. aug 2014 Okay, ved ikke lige hvor meget plads jeg kan hente under sæderne, det var lidt derfor jeg tænkte på en aktiv sub. Men hvad er fordele og ulemper mellem aktiv og en med forstærker ved siden af?

  • #28   1. aug 2014 En aktiv sub fylder meget mindre og er en alt i en løsning for at fuldende dit lysbillede. Den er som regel ikke særlig kraftig.

    En passiv enhed af ok kvalitet er kraftigere ( ikke ment med at det er et spl monster men generelt bare en kraftigere og bedre lyd som bedre følger dine fronter når du skruer op) men fylder oftest også mere.

    Som Ronnie nævner så vil en 3-4 kanals være fint til et mindre setup, f.eks 200 watt rms sub og komponent sæt i dørene omkring 60-100 watt rms .

    Gladen er et rigtig lækker mærke hvor du får meget lyd for pengene.

    Alpine og jbl derimod lever kun på deres mærker og det alt folk køber det fordi at de kender navnet men man får ikke noget for pengene. Eller Alpine laver stadig gode HU's.

    Jeg kører selv rundt med en DLS CA 30 3 kanals forstærker til min front og sub pt. sat op til SQ dog skal dette snart opgraderes.


  • #29   1. aug 2014 Nå ja af forhandlere der kan kigge på dit anlæg er der:

    Au2tek.dk

    Au2sound.dk

    hilmars-audio.dk

    solfilm og bilstereo : http://hificarfi.dk/da-dk/shop.aspx

    Kan ikke anbefale carsound da langt de fleste af de ansatte er inkompetente ansatte uden reel kendskab til hvordan et anlæg sættes korrekt op samt valg af enheder.


  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #30   2. aug 2014 Jeg vil gerne kigge på det ja,

    Men der er allerrede kommet nogen rigtig gode bud smiley



    Jeg må desværre give Rene ret, Carsound er ikke hvad det har været... smiley


    Vis det skal være i en ende hvor det virkelig kan spille, ude og koste spidsen af en jetjager, og samtidig kan spille bilen op og er nemt og ha med og gøre så har jeg faktisk rigtig gode erfaringer med:

    Audison Voce AVK i dit tilfælde vil det så være en 5.25" Og så en Hertx EBX250 fx sub,
    Drevet af en Hertz HDP4 forstærker.

    Du kan finde tingene her:

    http://au2tek.dk/pi/AUDISON_VOCE_AV_K5_130MM_KOMPONENT_S%C3%86T_5_2VEJS_3392_417.aspx

    http://au2tek.dk/pi/HERTZ_HDP_4_4_KANAL_FORST%C3%86KER_4x150WATT_3603_347.aspx

    http://au2tek.dk/pi/HERTZ_EBX_250_R_SUB_BOX_REFLEX_3415_416.aspx

    Mht Radio så JO det har stor betydning, ligesom kabler har og at det bliver lavet rigtig!!

    Alpine, Pioneer, Clarion, Nogen eclips modeller, Nogen Sony modeller osv.

    Hold dig til de kendte mærker der for der er RIGTIG meget Kina lort der ude... smiley


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #31   2. aug 2014 Mange tak, kigger på det

    Jeg er selv elektriker med speciale i 12, 24 & 48V installationer så ja jeg ved godt at kablerne betyder en del, men så længe det er "rent" kobber og dimensionen er fornuftig er det jo ligegyldig hvad mærke der står på det


  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #32   2. aug 2014 Nu var det også primært signal kablerne jeg tænke på smiley

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #33   2. aug 2014 Jep også mig

  • #34   3. aug 2014 Doctor madsen, ja når det er hu vi snakker om så er det de kendte mærker man bør holde sig til med mindre det skal være ekstra ordinært for så snakker vi også nakamichi og denon også men de laver vist ikke noget i den billige ende smiley

    Fint setup du har fundet til ham der men jeg havde dog klart hellere valgt denne forstærker da du stadig har en ordenlig kvalitets forstærker samtidig med du har dsp hvilket i min verden er et must for at få noget lækkert ud af sit anlæg smiley http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/194/Language/da-DK/CatID/509/Gladen_one_1204_DSP.aspx


  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #35   3. aug 2014 Hvad er dsp?

  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #36   3. aug 2014 Er det mig eller virker Gladen som noget af det bedste?


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #37   3. aug 2014 Glenn:

    Jeg vil aldrig påstå mig ekspert på området, men efter mit første år med jbl og alpine, skiftede jeg lidt mellem hertz, audio system osv. Men endte med til sidst (Stadig) At have Steg og Gladen. det har jeg virkelig været glad for, pris vs kvalitet er fantastisk og det spiller fint rent med massere af dynamik.

    Jeg har udelukkende kørt med et 5,25" sæt i mine døre / Diskant i bordet (Zero 130) 10" subwoofer (Zero 10) Og mine 2 steg forstærkere (k204 og k202)



  • Glenn B
    Glenn B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #38   3. aug 2014 Det lyder som et godt setup


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #39   4. aug 2014 Det er det bestemt også. Jeg var så heldig at finde begge mine steg forstærkere brugt. Ellers var valget ikke faldet derpå, da det ville have sprængt mit budget total i luften, det er jo trods alt bare en bil smiley

    Btw. Så mener jeg ikke steg forstærkere kan fås mere. Men jeg kan se der er nogle stykker tilsalg på dba. Dog ligger vi i pris klassen 3500+


  • #40   4. aug 2014 Peter, det er korrekt at steg ikke kunne fåes en overgang mere men de bliver lavet igen nu. Om det er helt ligesom før vides så dog ikke smiley

    Men jo gladen er et rigtig lækkert mærke når vi snakker om en opsætning der ikke skal koste vanvittig mange penge. Der er dog også flere andre som jeg syntes er rigtig gode, f.eks focal, morel, hybrid audio og ja selvfølgelig de før nævnte.

    Glenn, en dsp er en digital sound processor hvor du har mulighed for at indstille EQ, tids kompensering samt meget mere smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #41   4. aug 2014 Rene: Jeg kiggede også meget på Focal inden jeg endte med gladen.
    Jeg syntes dog der manglede punch i samme prisklasse som mit gladen.

    Det er ikke så længe siden jeg lyttede til elate serien fra morel og det var squ en sprød oplevelse. Men jeg vil ikke selv op i en prisklasse hvor vi snakker 3x mit gladen.


  • #42   4. aug 2014 Peter, jeg har ikke lavet nogle direkte sammenligning mellem Focal og Gladen, det ville kræve en mulighed for at kunne høre dem kort efter hinanden dog tror jeg snart at jeg vil prøve at lave sammenligning mellem gladen og en del andre mærker i samme prisleje smiley

    Det er ikke de store priser der holder mig tilbage for at ofre f.eks 3 gange så meget i forhold til hvad et sæt gladen sqx 165 dual koster eller mere endnu, det er kun pengepungen der begrænser det smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #43   5. aug 2014 I mit tilfælde er det desværre også penge pungen der bestemmer hvad jeg kaster i bilen. Min interesse for almindelig hi-fi overskygger auto hifi. smiley

Kommentér på:
Bedre lyd i Connect

Annonce