{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Streamer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Går og overvejer om man skulle invester i ny streamer til køkkenet, har ellers de "gamle" Logitech squeezebox 3-4 stk. på lager og en Logitech Transporter, men problemet er jo at de køre via programmet "squeezebox media server" som jeg har kørt via Synology NAS server, men de er stoppet med at understøtte programmet, lidt træls for de små squeezebox med stort display var enligt fine nok når man brugte en extern DAC.

Det jeg søger behøver ikke være nyt, men søger noget der er i den billige ende og hvor bruger venligheden er god og naturligvis også lyden, skal gerne kunne bruges via en App.

Har også 2 stk. Marantz NA6005 de spiller sådan set fint nok, men har endnu ikke fundet en ordentlig App til styring af den hvilket betyder brugervenligheden ved afspilning fra server er ret dårlig og displayet er jo heller ikke stort så det er lidt bøvlet, findes der noget der ude der er værd at kikke på ?
Godt nytår til alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Streamer
  • #1   3. jan 2023 En bærbar computer med programmet Tidal på måske? Tidal er fedt og der har du adgang til efterhånden flere og flere numre i master kvalitet og så noget USB-Phono over til Dac`en bare min umiddelbare tanke er ikke ekspert


    Kenneth


  • #3   3. jan 2023 Nå nej lille mistake USB-Mini USB tror jeg det hedder smiley




    Kenneth


  • #4   4. jan 2023 Bluesound Node N100 lyder som om den opfylder mit ønske om brugervenligt app, og så koster en brugt jo ikke noget vider, fandt en jeg fik ned i 400kr så kan det jo ikke gå helt galt, med mindre af stimen af defekte vare ikke har taget ende endnu smiley

  • #6   4. jan 2023 Kenneth fik jo slet ikke svaret dig, PC kan vel være go nok men det er sku nemt at kunne styre det fra en app på telefonen desuden er det til køkkenet hvor jeg pt. ingen DAC har så derfor tror jeg den Thomas anbefaler opfylder mine krav til brugervenlighed og kan ikke have en Bærbar til at stå i køkkenet.

  • #8   5. jan 2023 Hvordan har du indbygget den ?
    Tænkte lidt, hvis ikke jeg får liv i den Denon PMA-1520 så kunne man jo lave en kasse til den DAC der er monteret i den, men kender ikke kvaliteten af den kun at der sidder 4 x PCM56 chip i den, og så understøtter den jo kun 16bit/48Khz men omvendt så findes nogle af de bedste indspilninger jo også på alm. CD 16/44,1


  • Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 1 Svar: 10
    #9   5. jan 2023 så vidt jeg har opfattelsen af kan din squeezebox også bruges som almindelig netværks afspiller, altså uden synology's squeezebox media server installeret på din server.

  • Hans-Christian C
    Hans-Christian C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 6
    #10   5. jan 2023 Findes der ikke beta software til din Synology, eller Docker?
    If you have NAS that does support Docker, you can install LMS on docker. Works like a charme on my DS718+

    S
    stefil @stefil
    Jan 02, 2023 Edited
    Perfect info, i used to externalise LMS with a Raspberry then a mini PC since Synology get LMS out of scope.

    I build a docker version today and can now use the extra memory of my NAS and shutdown external LMS.

    This tuto helps me building it :
    https://forums.slimdevices.com/showthread.php?111876-LmsUpdate-and-LmsRepack-Synology-8-0-*-packages/page31&p=999039#post999039

    Og hvis der er nogen der kærer sig om god lyd, så skulle i prøve Qobuz. Spotify hæver sig ikke over MP3.
    https://tapeconnection.dk/blog/11-bedste-musiktjeneste-2020---vores-bud/


  • #12   5. jan 2023 #11 det ser sku da fint ud, smart lige at indbygge den i forforstærkeren

  • #13   5. jan 2023 #9 &10 man kan vist have LMS på windows maskinen, problemet er at LMS ikke længere understøttes på Synology, og selv om jeg ikke opdater serveren så den stadig kan bruges så er problemet at ved afspilning fra Spotify ikke reager ved skift fra et nummer til et andet og det er mega træls, det er tænkeligt at det kan fikses, jeg har efterhånden bare rodet så meget med det uden held.

  • #14   7. jan 2023 Fik jo den Bluesound N100 i går og den spille fint og kan alt det jeg søgte og App funger ganske fint, så takker mange gange for forslaget.
    Og så virkede den ved ankomsten, det var jo helt nyt at prøve smiley


Kommentér på:
Streamer

Annonce