{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Acurus A250 {{forumTopicSubject}}

Hej her inde, Jeg overvejer at invester i en Acurus A250 til mine Dali 40 da min Parasound HCA-2200II Pt. er på plejehjem indtil jeg får en til at kikke på den der er mere kyndig end jeg selv er.

Jeg har jo læst en del godt om Acurus A250 men hvad mener i ?, Hvis i altså kender dem, er den lige så god som Parasound eller ?
Parasound er jo hel mono opbygget det er Acurus ikke den indeholder er 1000VA strømforsyning og 2 x 23000uf mod Parasound 2x1200VA og 4 x 25000uf.

Ellers kender jeg ikke noget vider til Acurus, har en vider læst at den kan blive sindssyg varm hvis den over lidt længere tid skal bestille noget...


Kommentarer på:  Acurus A250
  • #4   19. dec 2022 Da jeg i sin tid købte et sæt nye B&W801S3 hørte jeg dem med Nakamichi PA7E mener jeg den hed den der er et nummer større, Og på en Harman kardon Cit.22 den gang løb jeg med H/K frem for Nakamichi, jeg ved godt at både Nakamichi 5 og isæt 7 var rost meget men jeg syntes ikke den gang jeg fik bedre lyd og har ikke hørt dem siden.
    Den koster også 6000kr mod Acurus A250 som jeg fik for 2300kr med fragt.
    Jeg forventer også at min Parasound kommer til live igen engang og til den tid må det jo vise sig om det er den eller Acurus A250 der forbliver.
    Overvejede også en lidt nyere Parasound A21 som kunne købes for nogle måneder siden til 8000kr men havde travlt med nyt Fyrrum og efter det var den væk.


  • #5   22. dec 2022 Så ankom Acurus A250 og som jeg normalt gør tjekker jeg lige grejet igennem, Bias stod meget lavt 3mV, Acurus forskriver 6mV.
    Men efter at have studeret nettet som forskriver alt fra 3mV til 26mV så indstillede jeg den til 16mV her bliver den en anelse varmer end jeg syntes den skal så vil nok reducer til 10-12mV.
    Lyden ? har kun hørt et par nummer og kan sige den ikke følger med Parasound HCA-2200II men til prisen og nyprisen så er den jo også væsentligt billiger.
    Men den er dynamisk i sin spillestile men den mangler lidt finkornethed og musikalitet.

    Det positiver er den virker ved fremkomst smiley

    Købte jo også den Denon PMA-1520 som Thomas linkede til i en anden tråd, der var jeg knap så heldig, som skrevet ovenover tjekke igennem med låget af, strøm til og efter 30 sek. var køleribberne vel 40 grader bias 0,4V skal være 5mV en 6,3A sikring var sprunget (ikke hos mig) jeg satte en 1A i og det resulterede i nogle brændte modstande så den skal nok have en større omgang. lidt træls..
    Så ud af 3 køb var en skadet af GLS en defekt og en ok, surt show.


Kommentér på:
Acurus A250

Annonce