{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Hvilken effektforstærker til XTZ 99 W2MT? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle som har erfarring med disse gulvhøjtalere, og hvilken effektforstærker der vil til rådes til at trække dem bedst, så man kan trække meget styrke ud af dem, til en hård bas, men stadig til fine detaljerede lydeffekter.

Højtalerne bliver både brugt som fronthøjtalere i et surround anlæg. Men også som stereo højtaler til musik, hvor det er her jeg mangler lidt ekstra.

på forhånd tak

Mvh Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken effektforstærker til XTZ 99 W2MT?
  • #1   11. maj 2014 Højtalerne kan tilsluttes som BI-AMP, og dette ser jeg også gerne at der er mulighed for i forstærkeren

• #2   11. maj 2014 Når du skal have en effektforstærker til og gerne vil bi AMP, så kræver det at din surround recivere eller surround processor kan lave det ud via pre out, hvis ikke så kan effektforstærkeren eller ikke bi AMP.

Men der er selvfølgelig også nogle effektforstærker som allerede kan bi AMP selv men de er typisk rimelig dyre

• #4   12. maj 2014 Jeg bi AMP til mine højttaler men min surround processor kan også indstilles til det inde i menuen og derved kan jeg bi AMP min effektforstærker

• #5   12. maj 2014 Men jeg kan helt klart anbefalde marantz, der får du en forstærker som har kraft og masser af dynamik og har kontrol over dine højttaler.

• #6   12. maj 2014 Okay. Så er Bi-amping nok udelukket indtil videre, også udfra hvad "quattro-amping", skriver at de ikke er særlig tunge at trække.

DV: Jeg har faktisk en Marantz surround reciever til at stå, som jeg lige kan prøve og høre hvordan de lyder sammen med, så jeg kan finde ud af om det er den vej jeg skal ud af. Ellers havde jeg selv tænkt på NAD og Denon. Nad plejer altid at have et godt boost til den lave frekvens, hvilket der er mangel af og Denon har jeg bare god erfarring med. Men er disse upassende at matche op sammen med mine højtalere?

Hvor mange watt skal forstærkeren være på for at kunne trække dem pænt? Hvis jeg husker rigtigt så er de på 250 eller 300 watt i 6 Ohm

• #7   12. maj 2014 Okay hvilken marantz model er det?

Det med watt er ikke noget som du skal gå så meget op i, det er vigtigere at der en god stor strømforsyning bag ved. F.eks. Min effekt yder 100 watt pr kanal i 8 ohm og det er en syv kanals men den bruger 1500watt hvis den får fuld skruge og derved har min effekt "muskeler" nok til at trække mine højttaler selvom at de er lette at trække.

• #8   13. maj 2014 Okay. Men tænker det godt kan være en jungel at finde rundt i hvis man ikke har noget at forholde sig til smiley

Det er en Marantz SR4500 7,1. Ville lytte til den, lige for at sammenligne med den pioneer som jeg køre med.

• #9   13. maj 2014 Den reciever jeg også selv haft, super dejlig lille reciever og gør arbejdet godt. Men den kan ikke bi amp, der skal du op i nyere modeller.

• #10   14. maj 2014 Ja, men tanken var også at tilslutte en effektforstærker til min pioneer reciever også udskifte (for)forstærkeren på et senere tidspunkt til en Marantz eller lignende.

• #11   14. maj 2014 Jeg kan godt anbefalde marantz jeg bruger dem som surround processor og den gør det utrolig godt.

Kommentér på:
Hvilken effektforstærker til XTZ 99 W2MT?

Annonce