{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Skal min sub ikke spille i stereo? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Det kan godt være at jeg lyder som en komplet amatør vedrørende hifi, når jeg spørger om det her, hvilket jeg egentlig også er!

Men - skal min subwoofer ikke spille i stereo?

Jeg har en Denon AVR 2105 receiver og 2 Dali Concept 8 fronthøjtalere.
Jeg har været i gang i lang tid med at spare op til ny sub, baghøjtalere og center, som vil matche min concept serie fra Dali i et godt stykke tid nu.
Til min store overraskelse opdager jeg så at min far har et par gamle satteliter stående, og jeg selv en gammel sub. Det sluttede jeg naturligvis til systemet, bare for at se om det fungerer, hvilket det tildels gør!...

Hvis jeg fyrer en almindelige cd på, og min receiver er indstillet til stereo, spiller subwooferen ikke.
Hvis jeg derimod sætter receiveren til 5 channel stereo spiller subwooferen med.

Men burde den ikke spille med i almindelig stereo?
Er det en forkert indstilling, som gør at den ikke spiller med?

Min far har da eksempelvis et anlæg i stuen med en forstærker, 2 satelitter og sub. Desværre er han lige så dum som mig, med hensyn til det her smiley Så han var ikke den store hjælp.

På forhånd tak!
Søren L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal min sub ikke spille i stereo?
  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #1   28. sep 2006 hmm lyder af samme problem so m jeg havde da jeg købte sub.

    jeg fandt så us af at man også skal slå subben til..

    så kan kun sige. gå ind i din menu på din forstærker, og slå alt til der har noget men din sub at gøre, det gjorde jeg og min spiller i stereo nu smiley

    men det var det samme problem, og sådan løste jeg det...


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #2   28. sep 2006 Ok!.. Så må jeg prøve at se hvad jeg kan finde ud af smiley
    Det er altid noget at det kun er en indstilling som den er gal med. Så er problemet jo trods alt til at løse..


  • #3   28. sep 2006 Det er jo sådan set meget logisk smiley I stereo har du kun 2 kanaler!
    Men som Holger siger, så giver mange receivere, dig mulighed for at bruge et lav-pas-mix filter, som giver dig mulighed for at bruge subben... Men det skal jo lige slås til først smiley


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #4   28. sep 2006 Hehe.. Den har sådan set været slået til hele tiden, men spillede af en eller anden grund ikke i stereo. Derfor slog jeg subwooferen fra, og fik min receiver til at lave et auto-setup, hvilket resulterede i at subwooferen spillede med i stereo. Men indstillingerne var de samme som før, så jeg undrer mig en smule... smiley

Kommentér på:
Skal min sub ikke spille i stereo?

Annonce