{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Valg af forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej HiFi!

Jeg har meget svært ved at vælge hvilken forstærker jeg skal bruge. Jeg har 5.000kr at gøre godt med. Den skal kun bruges til at drive højtalere, så derfor er Cd, tuner, radio, alt andet ikke nødvendigt.. (jeg køber gerne brugt)
Den skal kunne forbindes til PC med jack kabel. Den må meget gerne kunne udvides med effektforstærker og forforstærker.
Jeg bruger lige nu kun 2 sæt højtalere, men den må gerne have flere channel's. Den skal være kraftig.
Jeg har en Techninc's Stereo Integrated Amplifter SU-VZ220 som levere 30 watt's per channel i 8 ohm. Den kan ikke udvides med effektforstærker eller forforstærker, så derfor vil jeg gerne op i den stil af forstærkere der kan.

Jeg håber i kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af forstærker?
  • #1   6. jul 2013 Min Restek Challenger kan du købe for 3800kr smiley
    Der er muligheder for at sætte en effekt blok til den, eller du kan bruge den som det samme. Den kan ligeledes bruges som forforstærker smiley

• #2   6. jul 2013 Har du noget Info ? Eventuelt nogle billeder ? smiley

• #3   6. jul 2013 Jeg kan tage nogen friske billeder af den mandag, ellers så har jeg et par stykker under min profil, med bla. album smiley

Hvis ikke du kan lide hvad jeg har lavet i albumet, så kan jeg lave den tilbage til standart smiley

Info:
    Restek Challenger

Output Power 130 W / 8 ohms
    200 W / 4 ohms
    Stømforsyning på jeg mener det er 520Watt smiley
    Frequency Response 2 ~150kHz (-3dB)
    THD Distortion <0.01% (1W / 8 ohms)
    Damping Factor 250 (8 ohmes / 1kHz)
    Slew Rate 50 uV dBA
    Vægt 13kg
    Dimentioner(w x d x h) 48.5 x 37.5 x 12 cm

• #4   6. jul 2013 Tak Andreas! Måske lidt for lille smiley

Daniel K. Er der mulighed for at koble mere end 1 par højtalere til? Ellers så kan jeg desværre ikke bruge den smiley

• #5   6. jul 2013 Nej man skal ikke "gå op i watt" Men alt efter fabrikanterne, så ved man om de watt som er der, de kan bruges til noget smiley

Men ja, der er plads til at koble 2x højttalere til, "men" det er på samme terminal. Jeg kan imorgen eller mandag, tage lidt nærbilleder af den, og sende/uploade smiley

Vi kan også ringes ved, og sidde at kigge på det billede jeg har af bagsiden i min profil, så lige tale om hvordandet med pre-out og main-in, det fungere smiley

Jeg har ikke travlt med at sælge den, så hvis ikke den er for dig, hvad du skal bruge, så må du jo lede videre smiley

• #6   7. jul 2013 Den er utrolig fed og meget pæn. Men, jeg har brug for en forstærker der kan trække 2 par højttalere..

• #7   7. jul 2013 Som så mange andre, KAN, den også trække 2 sæt højttalere, dens højttalere terminaler er store nok til at rumme 2 sæt kabler.

Men jeg kan tage et bar nærbilleder, og så kan du bestemme dig derefter smiley

• #8   7. jul 2013 Men, den er ikke beregnet til at køre 2 sæt højtalere? Eller er den lavet til det?

• #9   7. jul 2013 Den forstærker jeg har nu er jo en Stereo forstærker. Men den har udgange til at koble 2 sæt højttalere til

• #10   7. jul 2013 Det er nok en a og b kanal smiley

• #11   7. jul 2013 Lige præcis Daniel C. Min har A og B udgange. Og det har jeg brug for smiley

• #12   7. jul 2013 Medmindre den er lavet til det, har en forstærker som regel ikke godt af at spille med begge kanaler samtidig smiley

• #13   7. jul 2013 Min er lavet til det smiley

• #14   7. jul 2013 Eller, hvordan ved man den er lavet eller ikke lavet til det ?

• #15   7. jul 2013 Det kan du som regel læse dig frem til bag på og hvis den kan køre både a og b så plejer det at være ved højere ohm.

F.eks kan der stå:

channel a or b 4-16 ohm
    channel a and b 8-16 ohm

Dvs at ved kanal a og b på samme tid skal alle 4 højtalere minimum være på 8 ohm smiley hvis der kun står a or b eller der intet står så skal du ikke gå ud fra at den kan køre begge på en gang ellers kan du som sikkerhed tjekke en online brugermanual smiley

• #16   7. jul 2013 Der står A & B i 4-8 ohm. Jeg har ingen problemer med at spille mine højttalere op smiley
    Den klare det fint

• #17   8. jul 2013 Hvis det er det med "kanal A/B" du har brug for, så vil min løsning ikke kunne hjælpe dig smiley
    Men jeg har nu lavet en lille tegning til hvordan man kan bruge en anden/effektforstærker sammen med Restekken smiley

• #18   8. jul 2013 Men hvordan er det lige nøjagtigt at du har de "flere" kanaler sat op derhjemme? smiley Er det i forskellige rum, eller hvordan?

• #19   8. jul 2013 Mht. at køre med de her kanal A/B, så den der sidder og tænder/slukker for de 2 kanaler, når de begge er tændt, så ihvertfald på min Akai i min annonce, den sætter bare de 2 kanaler i paralel, så det giver bare det samme resultat som at sætte 2 sæt ledninger på samme terminal.
    Jeg skulle så ikke kunne sige om det er det samme på ALLE forstærkere, men er tanken helt forkert, hvis man tænker de alle er sat sådan op? smiley

• #20   8. jul 2013 Jeg har sådan en her på min forstærker smiley

profilbillede
  • #21   8. jul 2013 Men er det noget som du SKAL bruge, fordi du eks. har højttalere i 2 forskellige rum ? smiley

For HVIS du skal bruge muligheden med A/B, så er min forstærker ikke noget for dig smiley

• #22   8. jul 2013 Altså, jeg har 2 par højtalere som jeg helst gerne vil have kørende samtidig. Så jeg tror ikke jeg kan bruge din forstærker smiley Desværre. Den så ellers fantastisk fed ud!

• #23   8. jul 2013 Nu kender jeg både til dine højtalere samt hvad du kunne tænke dig kasper så det bedste for dig efter min mening er enten en forforstærker der kan styre 2 effektblokke eller en surround forstærker med pre-out som jeg selv har det. Så er du helgaderet med effekt samt du løber ingen risiko for en varm forstærker.

I mine øjne er den sidste mulighed den bedste da du ofte på en surround forstærker kan justere volumen for hver enkel højtaler hvilket vil være en stor fordel når det er 2 forskellige modeller/mærker så følsomheden kan være vidt forskellige=du vil risikere kun at høre det ene sæt men nå det bedste ville nu også være at højtalerne var magen til hinanden smiley

• #24   8. jul 2013 Rene k: Har du et bud på en forstærker jeg kunne købe? Ikke alt for dyr smiley

• #25   8. jul 2013 Har ikke lige tjekket brugt markedet endnu men det jeg tænker er H/K eller Marantz hvis du kan finde en brugt til få penge med 5.1 pre out. Spørgsmålet er også hvilke andre krav du stiller.

Skal den have optisk?
    Skal den have hdmi?

Jo mindre krav du har jo lettere og billigere bliver det nok at finde en men det bliver nok lidt svært at holde dig indenfor budgettet når der skal 2 effektblokke på smiley

• #26   8. jul 2013 http://www.dba.dk/receiver-sony-da50es-100/id-1001949966/

Den her vil faktisk kunne gøre jobbet som forforstærker og selvfølgelig findes der bedre men den er udemærket og hvis vi skal holde os inde for budgettet så er der 4600 tilbage til 2 effektblokke smiley

• #27   8. jul 2013 Den behøver hverken optisk eller hdmi smiley
    Og det må helst gerne være på vestsjælland smiley

• #28   8. jul 2013 Til effekt kunne Denon poa 2200, 2800 og 6600 være interessante MEN da det er gamle blokke så er der en risiko for udtørret lyttebank men ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget som du kan få for pengene men ellers tjek nettet for gænge effektblokke altså nogle som går igen flere gange ( større chance for at få fat i 2 stk's) smiley

Der kommer sikkert andre og måske bedre bud på effekt delen smiley

• #29   8. jul 2013 Men jeg kigger lige på H/K og Marantz. Jeg kender selv kun til Technich's og NAD

• #30   8. jul 2013 Tak for det Rene K! Du er til stor hjælp! smiley

• #31   8. jul 2013 Det var så lidt kasper smiley

Kommentér på:
Valg af forstærker?

Annonce