{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Sebastian H
Sebastian H
Tilmeldt:
11. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Ny inden for hifi... Hjælp søges!! {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri,

Jeg har fået smag for god lyd, og vil derfor gerne ud og investere i et godt anlæg. Jeg har aldrig rigtig gået op i det før, så har ingen ide om hvilke specifikationer eller mærker osv. man skal gå efter. Så ville høre om der er nogle "hifi-nørder" der ude, som har lyst til at hjælpe mig? smiley

Min tanker og krav til det anlæg, jeg godt kunne tænke mig er:

5.1 system.. men da min stue ikke er ret stor, skal det gerne være "små" højtaler der kan hænges op. (altså.. center, de to front og de to rear)

Skal have god lyd og klang + god bas(aktiv bas).. både ved afspilning af film (surround) og alm. musikafspilning.

Hvad angår forstærker og afspiller.. har jeg kigget på Pioneer vsx527 og bdp150.. da forstærkeren har de specifikationer jeg ønsker ( hdmi, airplay mm). men er frisk på andre forslag..

Brugt eller nyt... er lige meget.. jeg havde bare ikke tænkt mig at købe mig fattig.. så noget til en rimelig pris.. altså de enheder fra Pioneer jeg har kigget på - kan jeg få til omkring 3000 kr... og så har jeg kigget på Argon Junior 40 5.1 højttalersystem, som koster 3600 kr. ca.

Så i prislegen omkring 5 til 6500.. smiley


Håber i har lyst til, at hjælp mig med nogle gode ideer, forslag og fif.. til hvad jeg kan købe og skal gå efter..

På forhånd mange tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny inden for hifi... Hjælp søges!!
  • #4   14. maj 2013 Hvis du har mod på at tage skridtet videre op i hifi'ens forunderlige verden og investere lidt mere i opsætningen så har jeg en fed opsætning til dig:

    Onkyo TX-NR616 Receiver

    XTZ Front højtalere i 99 serien (Fås både som gulv og Kompakt)

    XTZ subwoofer (Størrelsen afhænger af rummet)

    XTZ Baghøjtalere i 93 serien (Da de er billigere og du behøver ikke super dyre baghøjtalere til denne "begynder" opsætning)

    Den her opsætning vil med garanti levere en lyd udover alt forventning samt det vil kunne holde i mange år frem uden behov for opgradering

    Det her er mit bud på den billigste opsætning med størst lyd for pengene desuden kan man altid købe tingene hen af vejen så man kan evt. starte med receiver og front også tilkøbe når økonomien er til det

    Håber det var en hjælp smiley hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #5   15. maj 2013 Der er mange der snakker godt om XTZ. Deres forstærker er ihverfald lækker.

    Whazz: Er det ikke noget med at HifiFreaks tager ud til private og stiller anlæg op så man kan lytte til det. Det ville da være en god mulighed for at give et lyt til systemet inden man køber.



  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   15. maj 2013 Mange tak for jeres gode svar...

    XTZ er lige efter min smag ??

    Men lige dyrt nok for en nybegynder synes jeg... Kunne må ikke finde et godt til svarende 5.1 system til nybegynder, som knap er så dyrt..

    Det var min tanke at jeg så senere ville opgradere til sådan noget som XTZ... Når jeg så blev total bidt af det...


  • #8   15. maj 2013 Jeg må indrømme tror aldrig du ville blive tilfreds med "billigt" 5.1 højtalere sæt for i sidste ende kunne du lige så godt købe et "færdigt" anlæg fra samsung,sony, osv. det er jo også principielt dyre for dig da du så senere hen vil opgradere for så står du med et 5.1 sæt du ikke bruger til noget og nok får lidt svært med at komme af med igen

    Jeg har selv stået i samme situation som dig og søgte efter den billigste løsning som muligt indtil jeg hørte forskel på de billige 5.1 pakkeløsninger og rigtig kvalitets højtalere det er en verden til forskel og i sidste ende en investering der er hver en øre værd også er det uanset om man er nybegynder eller professionel det vigtigste er at finde den lyd der passer dig som du kan leve med


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #9   16. maj 2013 Det kræver selvfølgelig tålmodighed. Men du ville blive gladere i sidste ende.

    Du kan også købe lidt af gangen. Eller finde noget brugt.

    Ang. reciever, så plejer Pioneer at lave gode recievere. Men der er sikkert andre der har mere forstand på det end mig.


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   16. maj 2013 Hvad siger i til Jamo Apollo A3 5.1 system (har fundet et brugt i rigtig fin stand), og så Pioneer vsx527 og bdp150 eller Onkyo TX-NR616?

    er det okay, eller?


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   16. maj 2013 tror lige du skal tage en slapper André s!

  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   16. maj 2013 Er helt med.

    Du skal bare tænke på, at jeg er helt ny på området...

    Så vil bare vide hvad man skal kigge og lytte efter.. er det ohm, watt eller hvad er det man skal se på... hvordan finder man ud af om enhederne passer sammen med hensyn til ydeevne osv... det er sådan nogle ting jeg vide..

    det er ikke at træde nogen over fødderne, at jeg har lagt link ind... det var for at høre jeres mening.. Har jo 100 % taget alles indlæg til mig, Tak folkens..


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   16. maj 2013 Ja,de rige har mange fornøjelser Lasse B..

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #24   17. maj 2013 Sebastian Det har intet med penge at gøre.

    Tag i den nærmeste hifibuttik og lyt nogle systemer. Få dig en fornemmelse af hvad du kan lide.
    Hvis pengene er mindre kan man kigge brugt.



  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #25   17. maj 2013 Det her ser spændende ud.

    http://www.dba.dk/casad/1000037274/c39f21f9-c175-4dc7-9dd3-840c5b64c5fc/

    Jeg har ikke hørt det. Men måske andre har?


Kommentér på:
Ny inden for hifi... Hjælp søges!!

Annonce