{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Mit anlæg + Airport Express og pladespiller? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg vil gerne anskaffe mig en Airport Express så jeg kan streame musik direkte fra min iPad og til mit anlæg. Tilmed går jeg og overvejer at købe en pladespiller.

Men hvordan kobler jeg det bedst sammen?

Jeg har pt.: NAD c372 og B&W 604 s2

Vil jeg få noget ud af en DAC imellem Airporten og min forstærker?

Skal jeg bruge en RIAA imellem pladespilleren og forstærkeren eller er det kun til gamle pladespillere? smiley (newbie)

På forhånd tak det dem der har tålmodighed til at svarer på mine spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit anlæg + Airport Express og pladespiller?
  • #1   10. feb 2013 Fedt.. Tak for svaret Andreas.
    Næste spørgsmål:
    Ved der er flere generationer af Airport Express.. Er det lige meget hvilken jeg bruger?
    Og nogen der har forslag til en DAC? Der er noget med nogle kHz osv.?

• #2   11. feb 2013 Har allerede en Boxee Box, så ingen grund til at investere i apple tv smiley
    Boxee Boxen har Airplay, men vil egentligt helst undgå at tænde for den hver gang jeg skal høre musik. Derfor en Airport.

Hvad med lidt ældre DAC's som kan findes på brugt markedet, er de lige så gode som nye eller sker der meget indenfor udviklingen af DAC'`s? Tænkte f.eks. på en Cambridge DacMagic.

• #3   11. feb 2013 Angående generation af AirPort så bare køb den nyeste, den er magen til Apple TV og er endnu lækrere end modellen før (;

Airport-dac-forstærker
    Pladespiller-riaa-forstærker (med mindre din forstærker ha indbygget eller at din pladespiller kan sende et forstærket "normalt" rca signal ud, så du bare plugger den i hvilken som helst indgang på din forstærkerk)

• #4   13. feb 2013 Så fik jeg fat i ejeren af en v-dac og nu venter jeg bare på at den kommer med posten smiley

Mht. pladespiller må jeg nok væbne mig med tålmodighed da det er begrænset hvad der er at finde af brugte pladespillere i Nordjylland smiley

Takker mange gange for hjælpen.

• #5   13. feb 2013 Mit nuværende loft er 2000 kr. for pladespiller inkl. RIAA.

• #6   13. feb 2013 Okay.. det var en mulighed, må lige tage derind og kigge.

Fandt ellers lige den her..
    http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-td321/id-89770141/
    Ejeren siger at det er en Thorens arm der sidder derpå, men synes nu den ligner en Rega RB 300'ish (udfra billeder på nettet)
    Er det noget ved?

• #7   15. feb 2013 Ja kan kun gi dig ret.. de var rigtig fine derinde og det samme var pladespilleren, så nu står den i min stue smiley Fik ikke forhandlet mig til en RIAA men fik en OM30 pickup istedet for.. absolut ikke sidste gang jeg handler dernede smiley

DAC'en kom igår og fik den sat til idag.. Og det er en kæmpe forbedring smiley

Takker for hjælpen..

• #8   16. feb 2013 Det var Dual'en jeg købte.. der var sq noget charme over den gamle sag og den lød også godt smiley

Kommentér på:
Mit anlæg + Airport Express og pladespiller?

Annonce