{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Søren A
Søren A
Online Tilmeldt:
26. jul 2019
Følger: 14 Følgere: 32 Emner: 16 Svar: 1.275

ML No35 DAC uden låg {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Når min Mark Levinson No35 DAC har stået hen glemt i hvad 8-10år da den ene kanal støjede (skrattede) og da HiFi ikke har været i højsædet i en del år så har den bare stået og meningen var at den så skulle forbi "mekanikeren" en dag.
Men ville jo lige kikke om jeg kunne finde en fejlen selv.

Den vejer kæmpe vejer ca.23kg
Her under kommer lidt billeder så man kan danne sig et indtryk af hvordan den er samlet og bygget op.
.....Når ja jeg fandt 2 stk 10uf kondensator og en tvivlsom lodning og sørme nu funger den sku igen smiley
Og ja den spiller som en drøm, helt uden tvivl den bedste DAC jeg har hørt til dato.
Den køre ren klasse A i udgangene og er bestyrket med en strømforsyning som en større effektforstærker.
Når man slukker (hvilket den faktisk ikke gør alligevel) så er den dejlig håndlun 39 grader!
Nyprisen for den var 75.000kr

Kommentarer på:  ML No35 DAC uden låg
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#1   12. sep

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#2   12. sep Hver udgangstrin er kapslet helt ind

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#3   12. sep Der er godt fyldt op i kagedåsen

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#4   12. sep Udgangstrinnet Venstre kanal

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#6   13. sep Jeg havde jo tidliger en Mark Levinson Transporter No.31 (CD drev) men den skilte jeg mig af med for noget tid siden, så nu overvejer jeg om jeg skulle skaffe mig en ny drev.
    Men i den billige ende så hvad findes der af CD afspiller som har et godt drev og ikke mindst gode digital udgange som ville passe og som ikke koster det helt vilde.

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    sep 2021

Følger: 1 Svar: 9
    #7   13. sep Så kom sælgeren Mikkel Gige fra hifi4all på banen med sin nedgørenhed mht drev.
    Og manden som selv ejer en Mcintosh MCD 500 med det tarveligste CD rom drev indbygget, men som efter hans mening er den bedste CD afspiller af alle.
    Næh, et Teac VRDS drev det ved man hvad er og selv Teac VRDS 10erens drev vil gøre det glimrende og kan findes til små 3000,-
    Teac T1 er dyrere og kun drev og VRDS 25 er bare lækker !

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#8   13. sep Teac T1 lyder som et godt drev og den kunne være super til ML 35 DAC

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#9   14. sep Kan se der er en T1 til salg på DBA men syntes den er prissat meget høj, nyprisen for over 20år siden var 550£ så 4500kr er meget for et drev der er +20år

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#10   15. sep Sådan en ML DAC er jo ikke helt billig i strøm bla. fordi den køre trods det at den er slukket (den skal jo helst være 100% på toppen med det samme) koster ca. 2000-2500kr om året i strøm forbrug.

• #11   15. sep Søren du skriver dac'en kører ren klasse a men har du sat den til en forstærker eller hvordan fungerer dette?

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    sep 2021

#12   15. sep Du har selv lige anbefalet en at købe en DAC og sætte til en forstærker, så du ved vel hvad man gør med en dac smiley
    I øvrigt kører de fleste Dac, forforstærkere osv i kl.a da strømmen i komponenterne er større end kravet til outputtet.

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#13   15. sep Ja det er en DAC som har 7 indgange og fuldt balanceret udgange som jo skal i forforstærkeren.
    Selve udgangstrinnene i DACen køre klasse A derfor den er ganske håndlun Ca.40 grader og det er uanset om den er sat i standby eller er tændt også derfor den er en smule dyr i strøm

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    sep 2021

#14   15. sep I øvrigt en fed DAC og med garanti bedre end forslagene på hifi4all smiley

• #15   15. sep Forstår ikke du skriver at den kører klasse a du har da tidligere fortalt mig at forstærkeren er ligeglad med signalet den får??? Det er måske et ML sæt du har eller hvordan?

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#16   15. sep Den spiller helt fantastisk på alle parameter hvis man spørger mig, den kan jo så kun køre 16bit max 48Khz / HDCD men som de fleste hifi entusiaster nok vil give mig medhold i så findes mange af de bedste indspilninger også i denne opløsning så betyder ikke noget ud over jeg har en del i højre opløsning som den jo naturligvis ikke kan afspille.
    Der ud over så koster CDer kun 2-5kr i genbrug så derfor jeg gerne vil have en så god som mulig transporter eller Cd afspiller til den

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    sep 2021

#17   15. sep Ja mht afspilning er 16 bit 44.100 khz mere end rigeligt.
    Hvis man skulle udnytte alle 16 bit mht dynamikken, så hvis der spilles med 0.25 watt i de laveste passager så ville det kræve en forstærker på 10.000 watt at udnytte de 16 bit.

Heldigvis er mange nyere indspilninger foretaget med 24 bit 192 khz som kan give bedre opløsning og lavere støjgulv.
    Jeg kører selv med 16 bit 48 khz og har prøvet højere bit/khz uden at kunne spore en forskel, men det tror da fanden når 16 bit / 44.100 er mere end rigeligt smiley

Skulle LP oversættes til digital ville det være max 10 bit

Kenneth; https://hifiakademiet.dk/k---l

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#18   15. sep Ud over ML 35 har jeg også en modificeret Parasound HD1100 DAC som er ændret / opgraderet med så den kan køre 24bit 96Khz
    https://www.ebay.de/itm/164870677822?hash=item26630ee53e:g:eioAAOSwElpeQR3v

http://www.audiotuning.de/

Den spiller også super fint
    Efter opdateringen kan den så ikke spille HDCD

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    sep 2021

#19   15. sep Sådan en har jeg haft bare som standard og den gjorde det ganske fint, men et lille tilskud af varme i lyden.

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#20   15. sep Ja og den varme er der så ikke på samme måde efter upgrade det er som 2 helt forskellige DAC begge ganske gode på hver sig måde

Ps.. skulle en læser få ideen med at opdater en Parasound 1100 så skal man lige vide at der skal skiftes 2 modstande ellers overstyres indgangene, dette fremgår ikke af opdateringerne, så helt "plug and play" er det altså ikke.

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#22   16. sep Michael det var et godt bud på en ny transporter og den lyder spændende MEN kan læse at flere skriver den ridser deres CDer så ved sku ikke rigtig..

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#23   21. sep Når lige en update, Jeg har jo lige konstateret at min ML DAC 35 har været udsat for en klamphugger af en reparatør smiley
    Har jo haft den til rep af 3 omgange, hvor der sidste gang blev udskifter 34 kondensator.
    Nu er det bare sådan at de kondensator der er udskiftet er de dyre SPrague typer og her har den tidliger importør og den gang eneste service værksted sat ganske almindelige kondensator i smiley sikke en klamphugger og tænker der må være flere ML der ude hvor der er fusket rundt i.
    Men det skal da med at den jo spiller fantastisk alligevel.

Kommentér på:
ML No35 DAC uden låg

x