{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Har fundet ud af hvad problmet er :-) {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har fundet ud af hvad problemet er med skinger lyd og jeg kan simpelthen ikke høre at jeg spiller højt når jeg lytter kan jeg godt høre når jeg har siddet og lyttet et stykke tid at det faktisk er ret højt jeg kan også fornemme det fordi når jeg går ud fra mit værelse kan man høre det igennem døren når den er lukket jeg kan også høre det hvis jeg går ud på toilettet og det er gennem 2 døre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fundet ud af hvad problmet er :-)
  • #1   18. jul 2021 nå nå

    Begræns lyden og så hold dig til f.eks kl 12 på volume knappen ellers bliver du halv døv når du er 50


  • #2   18. jul 2021 Ja ok men kl 12 det er alt for højt jeg spiller mellem 7 og 9 på volumen knappen lige knap 9 hvis det er godt optaget men ellers ca. 8 stykker den starter ved halv 7 stykker tror jeg jeg har jo sådan en Denon PMA S10 II og den er ret potent 30Kg he he smiley

  • #3   18. jul 2021 Begræns lyden og hold dig til f.eks kl 12

    https://youtu.be/JhuWuTDZiuI?t=1249


  • #4   18. jul 2021 Øh ja? Det har du jo lige sagt???



    Kenneth


  • #5   18. jul 2021 Nå nu er jeg med du mener at jeg skal skrue ned for pc-lyden og så holde forstærkeren på kl 12 men hvorfor? Jeg troede det rigtige var at skrue op på max på pc`en og så styre lydstyrken på forstærkeren???


    Kenneth


  • #6   18. jul 2021 ingen videoen siger du skal skrue ned for pce

    brug et lydkort med volumen knap eller attenuators så du dæmper det der kommer ind i forstærkeren f.eks med 10-20 db så du har lavere volumen på f.eks kl 12 og bedre område hvor du kan justere lyden op og ned for den bliver meget høj,lav. og begræns volumen til f.eks kl 12


  • #7   18. jul 2021 Har lige set videoen men er det ikke lidt mærkeligt det vil sige at alle forstærkere i virkeligheden er fejl konstrueret???? jeg har en Argon Dac1 sat til pc`en og så videre over i forstærkeren men hvis jeg skal skrue ned for lyden på pc`en så det er normalt at lytte til ca. kl 12 på forstærkeren hvis så der sker et eller andet så den går op på max så smasker jeg mine højttalere kan du se hvad jeg mener???

  • #8   18. jul 2021 op til kl 12

  • #9   18. jul 2021 Jeg tør bare ikke at gøre det fordi jeg skal skrue MEGET langt ned for lyden på PC`en for at det skal kunne fungere på den måde du siger og hvis der så sker et eller andet så den går op på max. på PC så siger det knald og så er mine højttalere døde det kan sgu da heller ikke være rigtigt at alle forstærkere i virkeligheden er konstrueret forkert????

  • #11   18. jul 2021 Hmmm ok jeg må sgu tage hatten af for dig Michael der kan godt være noget om det du siger for har lige prøvet at lytte med volumen skruet ned på PC og skruede op på ca. 12 på Denonen og jeg synes faktisk godt at jeg kan høre at det lyder en hel del federe er der evt. andre der kan komme på banen vedrørende dette emne?? Jeg tænker på Søren A det er sgu da bare mærkeligt at der er sådan en fejl på de fleste forstærkere men ok jeg må have fat i sådan to sjovere du linker til

  • #12   18. jul 2021 Vil det sige at med sådan to sjovere du linker til så kan jeg skrue op på max på PC`en og så styre volumen kontrollen på Denonen så den ligger omkring de 12 stykker? Er der evt. Nogle der kan tjecke specifikationerne på mit udstyr for at finde ud af om jeg reelt har dette problem Argon DAC1 D/A konverter og Denon PMA S10 II

  • #13   18. jul 2021 Jeg synes jeg kan huske noget om at jeg faktisk fik sådan nogle sjovere med til dac`en du snakker om kan det være sådan nogle som disse skal bare lige være sikker på at det ikke er noget andet så jeg brænder noget af er der nogle der kan fortælle mig om jeg uden problemer kan sætte dem til uden at jeg brænder noget af???

    profilbillede
  • #14   18. jul 2021 Nå nej sorry my bad der er jo hun stik i hver ende af de sjovere på billedet så det kan jo ikke være det de er til

  • #15   18. jul 2021 Stikkene er kun forlængere, hvis du f.eks har 2x 2 meter og skal bruge 4 meter så sætter du dem imellem 2 kabler

    Dem jeg linker til kan justeres i 3 niveauer,dæmpninger og især med en cdafspiller vil man allerede spille tæt på max lydstyrke eller over, omkring kl 10,det derfor man ofte oplever at en pladerspiller oftere lyder mere behaligt samlignet med en cdafspiller, netop fordi udgangssignalet ikke er så højt, den overbelaster ikke indgangen og er nemmere at justere lydstyrken uden at den blive super høj ved at gå fra 8 til halv 9


  • #16   18. jul 2021 Ja ok men tusind tak for tippet synes nemlig også der var noget i vejen og kunne ikke forstå det men jeg køber 2 af de sæt du linker til et til pladespilleren og et til dac'en

  • #17   18. jul 2021 du behøver ikke til pladespilleren

  • #18   18. jul 2021 Halløj
    Jeg mener ikke det er indgangene i diverse forstærker der er fejl konstrueret, CD afspillerne er bare ikke tilpasset det udstyr de skal spille sammen med og JA det kan jo undre at man sender 2V ud når hovedparten af indgangene vel har en Sensitivitet på 150mV eller der omkring, det betyder jo at volumen ikke skal skrues meget op før forstærkeren yder max.
    Man har nok manglet en standard i tidernes morgen.
    Tænker da ideen med dæmpeledet mellem CD og andet udstyr med høj udgang spænding er en god ide.


  • #20   19. jul 2021 Man skal dæmpe lyden for at undgå kanal ubalance ved lav lydstyrke når max volumen ligger en del før kl 12 og for at få et bredere område man kan justere lyden før lyden er høj, hvis området ligger imellem kl 6 og 11 er der ikke den samme nemme justeringsmulighed at lydstryken som hvis max lydstyrke er ca kl 3 (15)

  • #21   19. jul 2021 Ja ok men jeg prøvede jo at skrue ned for lyden på PC`eren og så skrue op til ca. 12 på Denonen og jeg synes helt klart at jeg kunne høre en forbedring

  • #22   19. jul 2021 Men hvordan skal jeg justere det så max lydstyrke er kl 12 eller hva? Altså jeg mener at når den står på kl 12 så spiller jeg så højt som jeg kan????

  • #23   19. jul 2021 Hvor mange Volt svarer 150mV til??? 1,5V??? eller 0,15V måske???

    Ydermere vil jeg lige spørge alle jer kloge hoveder men nok mest Michael hvordan skal jeg justere det når jeg engang får de dippedutter der??? Skal volumen kontrollen på Denonen stå på kl. 12 hvis jeg spiller så højt som jeg kan??? eller 3 (15) Måske???


    Kenneth



    Kenneth


  • #24   19. jul 2021 der skal 1000mV til 1V så 150mV er 0,15V

  • #25   19. jul 2021 Ok Søren tak for det så er det jo faktisk også ret meget for meget strøm forstærkeren får så giver det jo god mening at det bliver forvrænget smiley



    Kenneth


  • #26   19. jul 2021 #21

    kl 3, f.eks begrænse sig til kun at spille til kl 12, hvis den så spiller max kl 3 så har man altid en ren lyd kun med forvrængning hvis optagelsen er med forvrængning og du vil helt sikker opleve med musik fra pcen at du har et bredere område hvor du kan justere lyden før den er høj og ofte vil musikken lyde mere behalig og sær mindre stresset,agressiv.digital fra en cdafspiller


  • #27   19. jul 2021 Ok men hvis dacen smider 2 volt ud og forstærkeren kræver 150mV og 150mV svarer til 0,15V er det så nok at reducere med -20db???? De dippedutter du linkede til køber jeg jo men der kan man vælge mellem -10db -15db og -20db er det nok hvis jeg skruer op på max på pc??? Har forstået det sådan at lydkvaliteten er bedst hvis der er skruet helt op for pc???? Og man så styrer lydstyrken på Denon bamsen???

  • #28   19. jul 2021 Det var Thomas der sagde at hvis man skruer ned for lyd på pc så skruer man samtidig ned for bitsne jeg har jo Tidal hvor jeg har adgang til mere og mere musik i master/studie kvalitet

  • #29   19. jul 2021 Der står i manualen på Argon Dac 1`en 2Vrms output så jeg går ud fra at den smider 2V ud til forstærkeren ikk?

  • #30   19. jul 2021 Du prøver bare med de dæminger der er, er du utilfreds med dem kan du altid returnere dem (av connection har pricematch)

    Ja hvis man skruer ned for lyd på pc så skruer man samtidig ned for bitsne


  • #31   19. jul 2021 Ok men det er Discoworld det link du gav mig???? Men jeg synes umiddelbart ikke at der er nogle med over 20Db dæmpning så det må vel passe meget godt mon ikk? Men Denonen er jo nok meget strømstærk ville bare gerne have at der var nogle der kunne give mig et praj om det er nok med 20Db dæmpning

  • #32   19. jul 2021 20 db burde være mere end rigeligt

  • #33   19. jul 2021 OK fedt nok jeg er lige ved at se videoen om det problem du linkede til fordi hans forstærker er vidst nogenlunde de samme watt som min er ved ikke hvor godt man kan regne med det da Denonen er strømstærk men jeg er ude på dybt vand nu det er ikke noget jeg ved noget om men har hørt folk sige MEN ville bare se videoen og finde ud af om han siger på noget tidspunkt hvor meget den Attenuator han bruger er på af Db smiley smiley smiley

  • #34   19. jul 2021 Ok dem han bruger i videoen er 15Db

  • #35   19. jul 2021 Det forskelligt, det hvad mnan selv synes passer bedst

  • #36   19. jul 2021 Skide godt men så burde den være god der Tusind tak for tippet det er jo fuldstændig fantastisk det her fordi jeg kunne sgu heller ikke forstå hvad der var galt synes det burde lyde bedre som sagt men de indgange er designet til analoge apparater og ikke digitale det siger han i videoen

  • #37   19. jul 2021 Men kan jeg regne med at lydstyrken på pc`en er den samme som en cd afspiller når jeg skruer op på max på pc`en jeg vil næsten tro det fordi dac`en smider jo 2V ud????

  • #38   19. jul 2021 kan du ikke, derfor må du selv finde ud af hvad der passer bedst til dig

  • #39   19. jul 2021 Så længe indgangene ikke overstyres så er det ikke et problem at der sendes 2V ud fra afspilleren.
    Den parasound jeg har til at stå har en grænse på 10,5V før den går i overload


  • #40   19. jul 2021 Ok så vil jeg bare håbe det passer nogenlunde med max 20Db dæmpning men mon ikk??? Jeg mener hvis jeg skruer op på max på PC og sender det videre til Dac`en og så ind i de der Attenuatorer og ind i Denon bamsen

  • #42   19. jul 2021 Kenneth hvis du har bestilt de Attenuator som Michael henviser til så sæt dem på 10db men som Thomas skriver så er de ikke nødvendige, men jeg kan se en ide i at cd / dac tilpasses til Pladespiller, tuner o.l. så der ikke er så stor forskel mellem de forskellige afspiller.

  • #43   19. jul 2021 #42

    Har jeg også før gjort, men går ikke så meget op i det mere så længe lyden ikke er super høj kl 9 og så længe der ikke er en stor foskel på en cd og lp plade i lydstyrken

    Man kan sagtens blive forskrækken hvis man går fra en lp i medium lydstyrke (lydstyken fra højtalerne ikke optagestyrken) til en cd med max volumen hvis man glemmer at skrue ned.


  • #44   20. jul 2021 Så er de bestilt 2 x Attenuators et sæt til dacen og et sæt til pladespilleren

  • #45   20. jul 2021 min tidliger kontrolforstærker kunne man juster hver indgang så de passede til hinanden hvilket var smart, desuden kunne man indsætte et max på volumenkontrollen så man undgår ødelagte højtaler, den funktion var så ikke aktiveret og det kostede alle enheder i et sæt Snell E3 en dag hvor en af ungerne lige drejede den til max smiley

  • #46   20. jul 2021 #44 Kenneth du skal altså ikke bruge dem til din pladespiller.

  • #47   20. jul 2021 Ja du skal IKKE bruge den til pladespilleren, men hvis du har en cafspiller kan du bruge dem til det.

    I 99.9% af all tilfælde er niveauet fra en pladepiller i orden


  • #48   20. jul 2021 Ja ok men hvis det skal være som du siger at max er kl 3/15 så skal pladespilleren også dæmpes nu er de ihvertfald bestilt jeg har ikke nogen cd afspiller kun pladespiller tuner og pladespiller

  • #49   20. jul 2021 Sker der da noget ved at jeg bruger dem til pladespilleren også???



    Kenneth


  • #50   20. jul 2021 Ja godmorgen Kenneth smiley smiley jeg har Dac tuner og pladespiller rettere

  • #51   20. jul 2021 Det skal ikke være kl 3 men som en retninglinje så vil man med max volume kl 3 stadig have mere at gi af med de numre som ikke er optaget så højt istedet for at max volume allerede er kl 11 eller før kl 11.

    Som udgangspunkt er kl 3 fint

    Du for ingen fordel af at bruge den til pladepilleren, der vil du få mere ud af at købe originale plader som IKKe er remasterede. (loudness war)

    Pladepilleren bruger man som reference til at justere alt andet i gain så man ikke fyre alt krudtet af før kl 11 og så man nemt kan justere lyden op og ned uden at skal være være super forsigtig med at justere lydstyrken


  • #53   20. jul 2021 Ja men har du set videoen Michael linkede til? Jeg tror altså godt der kan være noget om det FORDI hvis dacen smider 2V ud og indgangen på forstærkeren er designet til 0,15V så bliver det vel også overstyret desuden så synes jeg også at der var et eller andet galt men jeg tror at dette løser problemet og det er da helt fantastisk BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

    Kenneth


  • #55   20. jul 2021 Øh ok men det forstærker sæt du linker til kunne jeg da godt tænke mig det er godt nok flot smiley



    Kenneth


  • #56   20. jul 2021 Men ja det er sgu underligt at de rent faktisk er fejl konstrueret hvis du spørger mig vil jeg ihvertfald mene at det er de

  • #57   20. jul 2021 Men HEY! Alle i kloge mennesker sker der noget ved at jeg sætter dæmperne på pladespilleren også???

  • #58   20. jul 2021 ja det gør der absolut, du vil have meget svært ved at spille højt

  • #59   20. jul 2021 Hmmm ok men der er ikke noget der står af? Om jeg så må sige?

  • #60   20. jul 2021 Kenneth der er ingen grund til at dæmpe din pladespiller så hvorfor overhovedet sætte dæmper på ? og nej du ødelægger ikke noget ved det dæmperen består at 2 modstande for hver indstilling den har.

  • #61   20. jul 2021 Hmmm ok Søren smiley men hvis det skal være sådan som Michael siger at man skal spille ved normal lyttehøjde kl 12 og max kl 3 så skal den dæmpes

    PS: Jeg vil have en smøg tøhø


  • #62   20. jul 2021 MEN skal det da være sådan ? man kan jo gøre som man vil så du kan jo også dæmpe din pladespiller hvis du føler for det, men du tager så førstepladsen her for jeg har sku aldrig hørt om nogle der har gjort det før, så helt godylt

  • #63   20. jul 2021 Ja ja ok fair nok Søren nu må vi se om -10Db er for meget at dæmpe den med men tja det vil tiden vise smiley og så vil jeg også bare sige MEN hvad betyder godylt?

  • #65   20. jul 2021 Øh jeg kan næsten spille kl 9 hvis det er godt optaget men lige knap 9 tror jeg

  • #67   20. jul 2021 Ha ha Thomas rolig ellers får du sgu ikke din rokoko pude LOL nok lidt for højt kl 9 tror jeg

  • #69   20. jul 2021 LOL

  • #70   20. jul 2021 Du skal ikke spille tilpas højt kl 12 og max kl 3

    Det du ikke skal er ikke at spille max allerede ved kl 9-10 stykker. hvilken dæmpning når der er 3 muligheder du vil bruger er helt op til dig selv at finde ud af.

    Du udnytter ikke det område du kan justere volumen med hvis lyden allerede høj kl 9, selv om du har højttalere har god følsomhed,4 ohm og ca 200 watt i 4 ohm.


    Vent med at komme med flere spørgsmål til du har fået det du har bestilt og testet det, du kan kun gætte dig til hvor meget lyden skal dæmpes og om det gir noget for dig når du har fået det du har bestilt.


  • #71   22. jul 2021 Så har jeg fået de Attenuators hjem og sat dem til og kan fortælle at Diana Krall - Temptation kunne jeg før høre kl knap 9 og så skulle det ikke være højere det nummer kan jeg nu høre kl ca 11 og så skal det ikke være højere men det har ikke dæmpet så meget som jeg troede har sat dem til dac`en til -20Db og nogle andre numre kan jeg ikke skrue så højt op for f.eks Queen - I want it all lyder forfærdeligt og kan ikke spilles særlig højt men selve lydkvaliteten mener jeg ret sikkert er blevet bedre


    Kenneth


  • #72   22. jul 2021 De skal sidde i forstærkeren IKKE dacen

  • #73   22. jul 2021 Ja ja i know det gør de også smiley



    Kenneth


  • #74   22. jul 2021 Hører Jean Michel Jarre albummet Rendez-Vous nu det lyder for fedt



    Kenneth


  • #75   22. jul 2021 Men grunden til at det ikke har dæmpet så meget er vel fordi det er en meget strømstærk forstærker kan der være noget om det?

  • #76   22. jul 2021 #75 Nej det har intet med forstærkeren at gøre om det er en 20 eller 300Watt
    Du sænker jo bare spændingen til noget andet før det kommer til kontrolforstærkeren.
    Hvis din DAC udgang er 2V ved 0db = fuld power i transitter
    Så vil den blive dæmpet 20db på max indstilling så den teoretisk nu kun sender 20mV ind i kontrolforstærkeren og det er for lidt hvis du spørger mig.
    10db indstillingen vil sende ca. 150mV ind hvilket svare til følsomheden i forstærkeren


  • #78   23. jul 2021 Ja ok folkens men jeg synes godt der kan være noget om det Michael siger og linker til i den video FORDI indgangen BLIVER jo overbelastet hvis den kun er designet til 150mV og Dac`en sender 2V ud det er ret meget faktisk JEG synes det lyder fornuftigt at lyden bliver forvrænget og synes uden at kunne vide det at lyden er blevet bedre efter jeg satte mine nye Attenuatorer på har i set videoen for snogan????


    Kenneth


  • #79   23. jul 2021 Prøver lige med lidt humor synes det er lidt komisk det her smiley der lå 4 af disse "pakker" med gel i pakkerne med de nye attenuatorer og der står "DO NOT EAT" ok det havde jeg så heller ikke tænkt mig ha ha smiley

    profilbillede
  • #80   23. jul 2021 Hey! Kan sgu ikke undgå at blive en lille smule harm over det her Thomas synes du selv du er smart fordi du sætter en smiley på med solbriller og et skævt smil??? Hvad fanden bilder du dig ind med andre ord at sige sådan noget pis som du gør du er meget meget smart Thomas KORS I RØVEN MAND og skulle der ikke være plads til lydt hygge på dette forum??? Og til dig Søren jeg troede vi var venner??? Eller vi skal måske allesammen være ensrettede hifi robotter der kun holder os til emnet ydermere tror jeg da også at vi skal have fat i nogle flere moderatorer som kan straffe os hvis vi gør noget forkert? Ja jeg spørger bare?

  • #81   23. jul 2021 Men jeg har altså ikke lov til at have min mening om dette??? Vil der ikke altid være delte meninger om tingene? Og skal jeg svines til fordi jeg tror på Michael vedr. De Attenuatorer??? Jeg synes det er ret simpelt det her det var alt fra mig


    Kenneth


  • #82   23. jul 2021 Hvis folk har så ondt i røven som de har og synes at det er for langt ude kan de så ikke bare ignorere det omtalte emne? Eller skal vi bare allesammen "voksenmobbe" hinanden??? Men nu bliver jeg vel hængt ved daggry for at have sagt dette og alle retter deres onde blikke mod den der skiller sig ud????

  • #83   23. jul 2021 Men nuff said smiley kan fortælle at jeg ikke dæmper min pladespiller så jeg tager ikke førstepladsen hos dig Søren smiley

  • #85   23. jul 2021 Hmmm ok Thomas kan bare ikke forstå hvorfor vi ikke kan hygge os lidt allesammen men så SKAL vi jo have fat i nogle moderatorer der kan straffe os hvis vi gør noget forkert synes bare ikke dette skulle blive til en KZ lejr ligesom mange af de andre sites Vintagehifi f.Eks

  • #86   23. jul 2021 Thomas du er dygtig din fuckin tosse smiley Du skal kraftedme ikke svine mig til på den måde

  • #87   23. jul 2021 Og gud hvor er jeg træt af folk der spiller smarte fordi de sidder foran en skærm

  • #89   23. jul 2021 Ja og nu bliver pøblen jo lokket til galgen igen ikk?

  • #90   23. jul 2021 Men ja Thomas jeg tror sgu at mit større problem oveni købet har et navn og jeg tror det hedder Thomas/wiseass



    Kenneth


  • #91   24. jul 2021 #80 hvad sker der ? har ikke lige været på.

    Kennet min mening om de dimser er at man kan jo gøre som man syntes og jeg kan godt følge dig i at du gerne vil dæmpe din DAC om det så er 10-15 eller 20db er jo helt op til dig, jeg ville personligt juster det ind så din pladespiller og DAC spiller nogen lunde lige højt.
    Hvis du syntes det oven i giver bedre lyd så er det jo bare en ekstra gevinst.

    Jeg syntes godt man kan have det lidt sjovt i trådene og ALT behøver jo ikke nødvendigvis handle om HIFI... Og så forstår jeg ikke de bruger der himler op over en tråd eller en anden bruger for MAN ER JO SELV HERRE OVER OM MAN GIDER DELTAGE.

    Så ja Kenneth Jeg har flere gange tidliger skrevet til Thomas at jeg syntes han væremåde ødelægger mere end det gavner, for når han sletter sig så forsvinder alle svar i diverse tråde og dermed er di helt eller delvis ødelagte, tænker denne væremåde er primær årsag til at hans eget forum går ad h...... til.
    Men nok om ham...

    Hvad siger du til de dimser og virker de efter hensigten ?


  • #92   24. jul 2021 He he godt nok Søren ja de nye Attenuatorer virker som de skal det har bare ikke dæmpet så meget som jeg troede men jeg har ikke brugt dem til pladespilleren som der var nogle der sagde at jeg ikke behøvede men jeg synes ret sikkert det har givet bedre lyd og hvad der sker? Jeg blev bare sur på Thomas fordi jeg ikke syntes at han kunne være bekendt at svine mig til men han har jo slettet sig igen


    Kenneth smiley


  • #93   24. jul 2021 Det virker mærkeligt hvis ikke 20db dæmpning gør en stor forskel, spiller DACen stadig højre end pladespilleren med 20db dæmpning ?

  • #94   25. jul 2021 Nej det er vidst nogenlunde det samme smiley

  • #95   29. jul 2021 Hej Kennet.

    Jeg kommer desværre, som ofte, for sent ind i debatten. Du er absolut ikke den eneste, der har disse problemer.

    Jeg selv har en testplade fra Ortofon. På den er der indspillet en 1kHz tone. Ved afspilning af dette test signal, har jeg trimmet forstærkningen på grammofon forforstærkeren, så jeg på dennes udgangen måler 0,775 volt. Alt andet bliver justeret ind med dette signal som reference.

    Og her kommer vi til en lille misforståelse. En hel den musiknydere er af den opfattelse, at når man drejer på volumenknappen, så ændrer man på forstærkningen i selve effekt forstærkerdelen. Det gør man ikke. Effekt forstærkerdelen yder fuld forstærkning hele tiden. Volumenknappen er et justerbart dæmper led. Når knappen er drejet helt mod venstre, dæmpes der maksimalt. Når knappen er drejet helt til højre, dæmpes der ikke overhovedet. Da er signalet på udgangen af volumen kontrollen af samme størrelse, som på indgangen af volumenkontrollen. (Altså inde i forstærkeren.) Det vil med andre ord sige, at uanset hvordan volumenknappen står, så ændrer det ikke på selve effekt forstærkerdelens evne til at levere strøm til dine Oberon højttalere. Det ændrer kun på udstyringen af signalet.

    Håber ikke det var "for langhåret". Ellers så må jeg drage en tur til fastlandet, når min MC opfører sig ordentligt.

    NB: Jeg har for nylig anskaffet mig en reference CD. Canford International Broadcast Standards Test CD. Den benyttes i Radiostudier og indspilnings studier til, at justere hele signalvejen. - Kan varmt anbefales til personer med teknisk indsigt!

    Hilsen Tommy.



  • #96   29. jul 2021 Hej Kenneth. (Denne gang med h.)

    Det lydkort som du har i din PC, har det ikke en optisk udgang?
    Hvis den har det, (ellers udskift lydkortet) så sætter du et optisk kabel fra lydkortet og over til din DAC, der næsten med garanti har en optisk indgang.
    Det vil helt sikkert forbedre din lyd betragteligt.

    Hilsen Tommy.


  • #98   30. jul 2021 Hej Michael.

    Det eneste der er fælles nævner for s-pdif og optisk signal overførsel er, at de begge er digitale. Så hører alt andet også op. Med hensyn til støj, er den optiske overførsel alt andet overlegent.

    Hilsen Tommy.


  • #99   30. jul 2021 Jeg køre selv usb fordi jeg ikke har nogen optisk eller coaxial udgang på bundkortet (topping E30)

  • #100   30. jul 2021 #98 Hej Tommy,
    Jeg er ikke enig i at den optiske valg er det bedste, eneste gang hvor jeg virkelig har syntes det kunne måle sig med coaxial var på en DAC fra Mark Levinson hvor Cd Tranporteren var deres Reference No 31
    Tænker problemet er kvaliteten af det optiske sender / modtager i "almindeligt udstyr" er af for ringe kvalitet.
    Tænker også at USB må være den bedste løsning fra PC til DAC.


  • #101   30. jul 2021 Her er hvad Whathifi skriver.
    So, which connection should you use?
    The answer to this will depend on the kit you’re using. If it’s a straight choice between coaxial and optical, we’d go for the former. In our experience, a coaxial connection tends to produce better audio quality than optical, allowing for a higher level of detail and greater dynamics.


  • #102   30. jul 2021 Jeg har ikke nogen optisk udgang i lydkortet bruger bare USB til Dac`en

  • #103   30. jul 2021 Kenneth, det er super.
    Spændt på din tilbagemelding!

    Hilsen Tommy.


  • #104   30. jul 2021 Øh a hva? Er ikke helt med kære Tommy???? Det er jo ikke noget nyt at jeg har forbundet PC til dac med USB sådan har det været længe smiley



    Kenneth


  • #105   30. jul 2021 Hej Kenneth.

    Skrev du ikke tidligere i tråden, at du skruede op for signalet fra din PC til din DAC?
    Det kan man jo ikke når der benyttes USB forbindelse, eller er der noget jeg har misforstået? Det er derfor at jeg formodede, at du netop IKKE benyttede USB forbindelse.

    Hilsen Tommy.


  • #106   30. jul 2021 Nå ok på den måde Tommy nej men jeg kan godt skrue op og ned for PC lyden til min DAC jeg ved ikke lige hvorfor man ikke skulle kunne det??? Det kan jeg ihvertfald men med de nye Attenuatorer så synes jeg godt jeg kan høre at lyden er blevet bedre det synes jeg ihvertfald umiddelbart men Thomas sagde jo at udstyret ikke er fejlkonstrueret men at de 150mV som Forstærkeren skal have er en standard og at den sagtens kan klare mere jeg så bare videoen Michael linkede til og tænkte at det gav mening at købe de kære Attenuatorer

    Jeg har jo sådan et fedt Logitech tastatur jeg købte i dyre domme hvor man kan skrue op og ned for lyden på en drejeknap oppe i venstre hjørne har også en Logitech trådløs mus

    PS: Jeg bruger USB mellem PC og Dac`en smiley


    Kenneth


  • #107   30. jul 2021 Her er et billede af min mus og tastatur

    profilbillede
  • #108   30. jul 2021 Der er jo lys i tastaturet som bliver aktiveret når man sætter hænderne over til det smart om aftenen hvis det er mørkt smiley



    Kenneth


  • #109   30. jul 2021 Desuden så lyttede jeg på et par billigere JBL bøffer her for noget siden og kunne sagtens høre forskel på dem og mine B&O`ere lyden var meget mere flad og kedelig i JBL`erne og uden ligeså fed bas som der er i mine

  • #111   30. jul 2021 Ok Thomas hvorfor bruger man en "Wasapi" driver??? Vil det være noget jeg skulle overveje??? Og hvad med den Idefender ville det ligeledes være noget jeg skulle overveje??? Jeg synes ikke der er noget støj men har bare aldrig hørt om at man kunne bruge nogle specielle drivere og ligeledes den Idefender har jeg heller aldrig hørt om før men kan da godt se at det vrimler med ting man skal investere i smiley


    Kenneth


  • #112   30. jul 2021 Hvad betyder SPDIF????

  • #115   30. jul 2021 Øhh ok? Hvad er coax? USB? Det er bare fordi du skriver at med wasapi kører lyden direkte???? Men skulle man ikke mene at med en driver så kommer der et ekstra led på???

  • #116   30. jul 2021 Fandt dette materiale på min dac men jeg har kun USB på PC

    profilbillede
  • #117   30. jul 2021 Men SPDIF kan vel også være en USB forbindelse kan det ikke det? Det er ihvertfald USB jeg bruger og der står SPDIF grænseflade når jeg trykker på volumen knappen i Windows

  • #119   30. jul 2021 Hmm ok her er et billede af hvad min PC viser når jeg trykker på volumen i Windows

    profilbillede
  • #120   30. jul 2021 Bag på min PC er der et stik det skulle vidst være et USB C stik vil der være nogen fordel ved at bruge det til Dac`en som det er nu så bruger jeg bare det almindelige USB stik???

  • #121   30. jul 2021 På det omtalte stik er der sådan et symbol der ligner et lyn med en pil nedad




    Kenneth


  • #123   30. jul 2021 Ok fedt nok Thomas din skattebasse smiley smiley

  • #124   30. jul 2021 Det er vidst noget med at et USB C stik er hurtigere men det almindelige USB er måske hurtigt nok jeg tænker til Tidal Master kvalitet så jeg kan udnytte det???

  • #125   30. jul 2021 Der står SS 10 på USB portene i PC`eren

  • #126   30. jul 2021 Nå men det står for Super Speed 10 og det skulle vidst være rigeligt hurtigt tror jeg men prøv at se dette billede af stikket på mit kabel mellem PC og Dac noget har da haft det varmt computeren er en lille bitte PC som kaldes en Nano PC og den er flere gange gået ned fordi den har været for varm men når jeg føler på stikket føles det ikke som at være så varmt så det skulle give en misfarvning kablet er ikke i brug nu er det normalt at det bliver varmt når man bruger det altså jeg mener når der er signal på og man spiller på Dac`en? Jeg mener at kablet er et Argon Red edition købt i hifiklubben på 5 meter

    profilbillede
  • #128   30. jul 2021 Nå ok det er nikotin simpelthen så er jeg mere rolig
    Du har ret Thomas det er sgu nikotin det kunne skrabes af


  • #130   31. jul 2021 Kenneth har du brugt den til at stoppe piben med ? smiley

  • #131   31. jul 2021 Det usb kabel skal bare skiftes

  • #132   31. jul 2021 Jamen jeg har kontaktrens hjemme og usb kablet bliver ikke skiftet

  • #133   31. jul 2021 Når jeg kigger på stikkene til pladespilleren ovre i forstærkeren kan jeg ikke se at der er nikotin på tænker at der nok ikke er kommet så meget røg derover hvor forstærkeren står men jeg ryger jo ikke indenfor mere men kan jeg da ikke bare sprøjte noget kontaktrens på det usb stik og så er det fint igen???? Nu har jeg ihvertfald lige sprøjtet kontaktrens på usb stikket

  • #134   31. jul 2021 Hej Kenneth.

    Du må godt nok have babbet godt og grundigt på den snade.
    Blæseren inde i din mini-PC har suget røgen ind, og på vej ud har den ramt det kold USB stk så nikotinen har sat sig på det.

    Med hensyn til udskiftning af kablet, så er det ikke nødvendigt. Bare sørg for, at tørre det opløste nikotin af med en blød bommulds klud, Stikket inde i PCén renses med en vadtpind med kontaktrens på. Her gælder det også om, at fjerne det opløste nikotin fra stikket på PCén. Skal der bruges skrappere midler til opløsning af skidt, så benyt isopropylalkohol - ALDRIG husholdningssprit, da det er denatureret med acetone!

    Jeg har i alle mine professionelle år med elektronik aldrig skiftet et kabel, på grund af forurening. Har kun udskiftet kabler hvis der var slidt hul i guld laget på et stik, eller ved brud. (Det berylliumkobber som kontakterne i stikkene oftest er fremstillet af, kan hærde og knække hvis stik ind/ud tages meget ofte.)

    Hilsen Tommy.


  • #135   31. jul 2021 Ok skide godt smiley men jeg har nu ikke babbet så meget snade meget lidt men har røget masser af smøger jeg ryger jo som sagt ikke indenfor mere så de forskellige ting bliver jo ikke forurenet når jeg som sagt ikke ryger indenfor mere så det er da endda godt
    jeg har lige lyst på stikket i mini PC`eren og det ser ikke ud til at være forurenet indvendigt men er det godt nok at rense stikket på kablet udenpå med kontaktrens? Det ser umiddelbart ikke ud til at være forurenet indeni heller

    Kenneth


  • #136   31. jul 2021 Så er stikket på kablet renset men det er faktisk guldbelagt så det er ikke så slemt som man kunne forestille sig det er gyldent i det i forvejen

  • #137   31. jul 2021 Og dog en smule er det nok forurenet indeni men hvad er det på et usb stik der skaber forbindelsen er det de 4 kontaktpunkter man kan se indeni stikket på billedet?

    profilbillede
  • #138   31. jul 2021 Her er et bedre billede men mit spørgsmål er som følger er det de fire kontaktflader man kan se indeni der skaber forbindelsen?

    profilbillede
  • #139   31. jul 2021 Kan jeg rense stikket på kablet indeni med en vatpind med noget kontaktrens uden noget går i stykker? Never mind man kan ikke bruge en vatpind den er for tyk smiley

  • #141   31. jul 2021 Ok det vil sige at det er de fire kontaktflader man kan se indeni stikket og så stel på kappen om jeg så må sige??? Jeg synes ikke det ser ud til at stikket i PC`eren er forurenet ej heller er stikket på kablet heller ikke specielt forurenet indeni

  • #142   31. jul 2021 Men så har jeg da også lært noget nyt idag det har altid undret mig at et USB stik sad så løst men det giver da bedre mening nu ihvertfald

  • #143   31. jul 2021 Men jeg tænker at hvis stikket har siddet i computeren og der jo har været kontakt de fire steder som der skal være så er der vel heller ikke kommet nikotin på de punkter hvor der har været forbindelse/kontakt

  • #144   31. jul 2021 Hej Kenneth.

    Der kan sagtens trænge væske eller røg ind imellem to parallelle stikflader. For en væskes vedkommende, er det kun et spørgsmål om dennes overfladespænding. Jo mindre, jo nemmere trænger det ind mellem de to flader. For luft og nikotin er det intet problem.

    Hvis du snupper en vatpind og piller noget af vattet af, så den bliver lidt slankere, så kan du komme ind og rense kontakt fladerne. Der kan sagtens være en tynd nikotin hinde på stikket, som umiddelbart ikke kan ses. Har der været nikotin på den ene flade, så er der også på den modstående flade, altså på det modsvarende stik. Det er helt sikkert.

    NB: En del af min opsætning minder lidt om din, bortset fra at jeg ikke strimer.
    Min DAC er en Cambridge DacMagic 100. Minder egentlig lidt om din Argon1. Men jeg havde problemer med stel sløjfer (brum) når jeg brugte USB fra PCén til DACén, ligesom Thomas nævner tidligere i tråden. Thomas løste problemet med en idefender, jeg løste det med en optisk forbindelse. Derfor foreslog jeg en sådan løsning for dig tidligere i tråden, for i mit tilfælde syntes jeg det virker rigtig fint. - Optiske grænseflader skal faktisk også renses og vedligeholdes!

    Hilsen Tommy.


  • #145   1. aug 2021 Ja ok Tommy men jeg kan pille vat af vatpinden indtil der ikke er mere vat tilbage og selv selve pinden er for tyk til at den kan komme ind i stikkene

  • #146   1. aug 2021 Hej Kennet.

    Når jeg renser de små runde jackstik, så benytter de der små "flaskerensere" som er beregnet til mellemrum mellem bisserne. Sådan en må da også kunne benyttes der. Har du ikke sådan nogle liggende et eller andet sted, så er der måske een i kollektivet der ligger inde med en du kan overtage.
    Vedlægger Foto.

    Hilsen Tommy.


    profilbillede
  • #147   1. aug 2021 Men kan jeg rense i både PC og stikket på kablet uden at noget går i udu?


    Kenneth


  • #148   1. aug 2021 Tusind tak for tippet kære Tommy der var sgu en der havde en jeg kunne overtage smiley Det er sådan en her du mener ikk? Men som jeg spurgte før kan jeg rense med den uden noget går i stykker???

    profilbillede
  • #149   1. aug 2021 Men jeg kan så bare fortælle at der kommer ihvertfald ikke mere nikotin ind de forskellige steder for som sagt ryger jeg ikke indenfor mere så det er da meget godt smiley


    Kenneth


  • #150   1. aug 2021 Hej Kenneth.

    Der er ingen fare på færde. Så vil det jo også gå ud over det sarte tandkød.
    Sprøjt kontaktrens på stikket. Rens stille og roligt med den lille børste, og "blæs" urenhederne væk med kontakrens.

    Husk når du tørrer stikket af efterfølgende, at bruge en blød bommulds klud. Ikke noget med at snuppe køkkenrullen. Mikroskopisk papir snuller kan sætte sig på kontaktfladerne, og skabe dårlig forbindelse.

    Hilsen Tommy.


  • #151   1. aug 2021 Ok tak for det Tommyboy smiley Jeg logger lige af et stykke tid for jeg skal jo slukke compøjteren når jeg renser men jeg er delvist med fra mobilen



    Kenneth


  • #152   1. aug 2021 Sådan så er det der skulle renses renset endda uden noget gik i stykker nu vil jeg bare håbe at det har gjort den gavn det skulle for rensepinden gik lidt i stykker efterhånden som jeg rensede men synes at det er gjort ordentligt skriver fra mobilen der går lige et stykke tid før jeg er på igen fra compøjteren men tusind tak for tippet tommyboy


    Kenneth


  • #153   1. aug 2021 Her ses "pinden" som jo gik i stykker men jeg tror nok at det har gavnet jeg spurgte ham gutten om han havde en til det havde han så ikke så det bliver ikke bedre der går lige et stykke tid før jeg sætter computeren til og tænder den måtte jo pille alle stik ud og sætte den på bordet foran mig så jeg kunne rense ordentligt
    Skal bare lige være helt sikker på at kontaktrensen den er fordampet smiley


    Kenneth


    profilbillede
  • #154   1. aug 2021 Fandt ud af at skære "pinden" til så nu er jeg ret sikker på at det er renset ordentligt det bliver ihvertfald ikke bedre nu men kraftedeme om det ikke lykkedes mig at få kontaktrens i øjet men jeg tror øjenvipperne tog det meste desuden har jeg kontaktlinser så der er vidst ingen skade sket skyllede med vand i et stykke tid men ja jeg er verdens dygtigste mand NOT nu håber jeg bare at computeren virker når jeg sætter den til og den ikke eksploderer venter lige et godt stykke tid med at sætte den til igen
    Så er jeg bare spændt på om man kan høre forskel når nikotinen er fjernet nogenlunde på kvaliteten af lyden mener jeg smiley


    Kenneth


    profilbillede
  • #155   1. aug 2021 Så er det hele sat til igen og jeg er nu på fra compøjteren DET VIRKER og den eksploderede ikke smiley Dac`en virker også og musikken spiller var spændt på om jeg havde beskadiget noget men det virker som det skal jeg synes MÅSKE at jeg kan fornemme at det spiller en lille bitte smule bedre efter rensningen men er ikke sikker


    Kenneth


  • #156   3. aug 2021 Men jeg synes klart at jeg har fået bedre lyd nu om det så er på grund af de nye Attenuators eller om det er fordi jeg fik renset forbindelserne eller om det er en blanding af de to ting ved jeg ikke men det spiller rigtig fedt


    Kenneth


  • #157   3. aug 2021 Men kan det betyde noget for lydkvaliteten at der er nikotin på forbindelserne??? Synes bare det er lidt fedt at Denon bamsen vejer fuckin` 30Kg smiley

  • #158   3. aug 2021 Hej Kenneth.

    Er det egentlig ikke lige meget. Det er resultatet af dine handlinger, der betyder noget. Hvordan fordelingen er, går jo ud på et.

    Lyden er blevet bedre, - det var det der var formålet, og det lykkedes!

    Hilsen Tommy.


Kommentér på:
Har fundet ud af hvad problmet er :-)

Annonce