{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Kenneth C
Kenneth C
Online Tilmeldt:
2. feb 2020
Følger: 1 Følgere: 59 Emner: 46 Svar: 960

Har fundet ud af hvad problmet er :-) {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har fundet ud af hvad problemet er med skinger lyd og jeg kan simpelthen ikke høre at jeg spiller højt når jeg lytter kan jeg godt høre når jeg har siddet og lyttet et stykke tid at det faktisk er ret højt jeg kan også fornemme det fordi når jeg går ud fra mit værelse kan man høre det igennem døren når den er lukket jeg kan også høre det hvis jeg går ud på toilettet og det er gennem 2 døre

Kommentarer på:  Har fundet ud af hvad problmet er :-)
  • #1   18. jul nå nå

Begræns lyden og så hold dig til f.eks kl 12 på volume knappen ellers bliver du halv døv når du er 50

• #2   18. jul Ja ok men kl 12 det er alt for højt jeg spiller mellem 7 og 9 på volumen knappen lige knap 9 hvis det er godt optaget men ellers ca. 8 stykker den starter ved halv 7 stykker tror jeg jeg har jo sådan en Denon PMA S10 II og den er ret potent 30Kg he he smiley

• #3   18. jul Begræns lyden og hold dig til f.eks kl 12

https://youtu.be/JhuWuTDZiuI?t=1249

• #4   18. jul Øh ja? Det har du jo lige sagt???

Kenneth

• #5   18. jul Nå nu er jeg med du mener at jeg skal skrue ned for pc-lyden og så holde forstærkeren på kl 12 men hvorfor? Jeg troede det rigtige var at skrue op på max på pc`en og så styre lydstyrken på forstærkeren???

Kenneth

• #6   18. jul ingen videoen siger du skal skrue ned for pce

brug et lydkort med volumen knap eller attenuators så du dæmper det der kommer ind i forstærkeren f.eks med 10-20 db så du har lavere volumen på f.eks kl 12 og bedre område hvor du kan justere lyden op og ned for den bliver meget høj,lav. og begræns volumen til f.eks kl 12

• #7   18. jul Har lige set videoen men er det ikke lidt mærkeligt det vil sige at alle forstærkere i virkeligheden er fejl konstrueret???? jeg har en Argon Dac1 sat til pc`en og så videre over i forstærkeren men hvis jeg skal skrue ned for lyden på pc`en så det er normalt at lytte til ca. kl 12 på forstærkeren hvis så der sker et eller andet så den går op på max så smasker jeg mine højttalere kan du se hvad jeg mener???

• #8   18. jul op til kl 12

• #9   18. jul Jeg tør bare ikke at gøre det fordi jeg skal skrue MEGET langt ned for lyden på PC`en for at det skal kunne fungere på den måde du siger og hvis der så sker et eller andet så den går op på max. på PC så siger det knald og så er mine højttalere døde det kan sgu da heller ikke være rigtigt at alle forstærkere i virkeligheden er konstrueret forkert????

• #11   18. jul Hmmm ok jeg må sgu tage hatten af for dig Michael der kan godt være noget om det du siger for har lige prøvet at lytte med volumen skruet ned på PC og skruede op på ca. 12 på Denonen og jeg synes faktisk godt at jeg kan høre at det lyder en hel del federe er der evt. andre der kan komme på banen vedrørende dette emne?? Jeg tænker på Søren A det er sgu da bare mærkeligt at der er sådan en fejl på de fleste forstærkere men ok jeg må have fat i sådan to sjovere du linker til

• #12   18. jul Vil det sige at med sådan to sjovere du linker til så kan jeg skrue op på max på PC`en og så styre volumen kontrollen på Denonen så den ligger omkring de 12 stykker? Er der evt. Nogle der kan tjecke specifikationerne på mit udstyr for at finde ud af om jeg reelt har dette problem Argon DAC1 D/A konverter og Denon PMA S10 II

• #13   18. jul Jeg synes jeg kan huske noget om at jeg faktisk fik sådan nogle sjovere med til dac`en du snakker om kan det være sådan nogle som disse skal bare lige være sikker på at det ikke er noget andet så jeg brænder noget af er der nogle der kan fortælle mig om jeg uden problemer kan sætte dem til uden at jeg brænder noget af???

profilbillede
  • #14   18. jul Nå nej sorry my bad der er jo hun stik i hver ende af de sjovere på billedet så det kan jo ikke være det de er til

• #15   18. jul Stikkene er kun forlængere, hvis du f.eks har 2x 2 meter og skal bruge 4 meter så sætter du dem imellem 2 kabler

Dem jeg linker til kan justeres i 3 niveauer,dæmpninger og især med en cdafspiller vil man allerede spille tæt på max lydstyrke eller over, omkring kl 10,det derfor man ofte oplever at en pladerspiller oftere lyder mere behaligt samlignet med en cdafspiller, netop fordi udgangssignalet ikke er så højt, den overbelaster ikke indgangen og er nemmere at justere lydstyrken uden at den blive super høj ved at gå fra 8 til halv 9

• #16   18. jul Ja ok men tusind tak for tippet synes nemlig også der var noget i vejen og kunne ikke forstå det men jeg køber 2 af de sæt du linker til et til pladespilleren og et til dac'en

• #17   18. jul du behøver ikke til pladespilleren

• #18   18. jul Halløj
    Jeg mener ikke det er indgangene i diverse forstærker der er fejl konstrueret, CD afspillerne er bare ikke tilpasset det udstyr de skal spille sammen med og JA det kan jo undre at man sender 2V ud når hovedparten af indgangene vel har en Sensitivitet på 150mV eller der omkring, det betyder jo at volumen ikke skal skrues meget op før forstærkeren yder max.
    Man har nok manglet en standard i tidernes morgen.
    Tænker da ideen med dæmpeledet mellem CD og andet udstyr med høj udgang spænding er en god ide.

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

Følger: 1 Svar: 29
    #19   19. jul Så længe inputtet ikke overstyrer indgangen og du kan skrue langt nok ned, ville jeg ikke ændre noget.
    At dæmpe signalet før forforstærkeren og så skrue yderligere op op forforstærkeren er ikke bedste løsning.
    De 150 mV i input er hvad den Denon skal have for at have forstærkning nok i forforstærkeren til at udstyre effektdelen, men indgangen kan sagtens tåle mere.
    En effektdel skal ca have 1 V for at blive udstyret til at give max effekt og det er forforstærkerens opgave at forstærke et signal på f.eks 150 mV eller 700 mV til 1 V.
    En CD afspiller eller DAC har rigtig nok et output på ca 2 V men det er kun når CDpladens niveau ligger på "0 db" (max niveau) - 1 V er nok mere realistisk.
    At dæmpe signalet før forforstærkeren er kun noget man skal gøre hvis man ikke mener man kan skrue langt nok ned på forstærkerens volumen.
    Jeg er endnu ikke stødt på en indgang der er blevet overstyret af et CD signal

• #20   19. jul Man skal dæmpe lyden for at undgå kanal ubalance ved lav lydstyrke når max volumen ligger en del før kl 12 og for at få et bredere område man kan justere lyden før lyden er høj, hvis området ligger imellem kl 6 og 11 er der ikke den samme nemme justeringsmulighed at lydstryken som hvis max lydstyrke er ca kl 3 (15)

• #21   19. jul Ja ok men jeg prøvede jo at skrue ned for lyden på PC`eren og så skrue op til ca. 12 på Denonen og jeg synes helt klart at jeg kunne høre en forbedring

• #22   19. jul Men hvordan skal jeg justere det så max lydstyrke er kl 12 eller hva? Altså jeg mener at når den står på kl 12 så spiller jeg så højt som jeg kan????

• #23   19. jul Hvor mange Volt svarer 150mV til??? 1,5V??? eller 0,15V måske???

Ydermere vil jeg lige spørge alle jer kloge hoveder men nok mest Michael hvordan skal jeg justere det når jeg engang får de dippedutter der??? Skal volumen kontrollen på Denonen stå på kl. 12 hvis jeg spiller så højt som jeg kan??? eller 3 (15) Måske???

Kenneth

Kenneth

• #24   19. jul der skal 1000mV til 1V så 150mV er 0,15V

• #25   19. jul Ok Søren tak for det så er det jo faktisk også ret meget for meget strøm forstærkeren får så giver det jo god mening at det bliver forvrænget smiley

Kenneth

• #26   19. jul #21

kl 3, f.eks begrænse sig til kun at spille til kl 12, hvis den så spiller max kl 3 så har man altid en ren lyd kun med forvrængning hvis optagelsen er med forvrængning og du vil helt sikker opleve med musik fra pcen at du har et bredere område hvor du kan justere lyden før den er høj og ofte vil musikken lyde mere behalig og sær mindre stresset,agressiv.digital fra en cdafspiller

• #27   19. jul Ok men hvis dacen smider 2 volt ud og forstærkeren kræver 150mV og 150mV svarer til 0,15V er det så nok at reducere med -20db???? De dippedutter du linkede til køber jeg jo men der kan man vælge mellem -10db -15db og -20db er det nok hvis jeg skruer op på max på pc??? Har forstået det sådan at lydkvaliteten er bedst hvis der er skruet helt op for pc???? Og man så styrer lydstyrken på Denon bamsen???

• #28   19. jul Det var Thomas der sagde at hvis man skruer ned for lyd på pc så skruer man samtidig ned for bitsne jeg har jo Tidal hvor jeg har adgang til mere og mere musik i master/studie kvalitet

• #29   19. jul Der står i manualen på Argon Dac 1`en 2Vrms output så jeg går ud fra at den smider 2V ud til forstærkeren ikk?

• #30   19. jul Du prøver bare med de dæminger der er, er du utilfreds med dem kan du altid returnere dem (av connection har pricematch)

Ja hvis man skruer ned for lyd på pc så skruer man samtidig ned for bitsne

• #31   19. jul Ok men det er Discoworld det link du gav mig???? Men jeg synes umiddelbart ikke at der er nogle med over 20Db dæmpning så det må vel passe meget godt mon ikk? Men Denonen er jo nok meget strømstærk ville bare gerne have at der var nogle der kunne give mig et praj om det er nok med 20Db dæmpning

• #32   19. jul 20 db burde være mere end rigeligt

• #33   19. jul OK fedt nok jeg er lige ved at se videoen om det problem du linkede til fordi hans forstærker er vidst nogenlunde de samme watt som min er ved ikke hvor godt man kan regne med det da Denonen er strømstærk men jeg er ude på dybt vand nu det er ikke noget jeg ved noget om men har hørt folk sige MEN ville bare se videoen og finde ud af om han siger på noget tidspunkt hvor meget den Attenuator han bruger er på af Db smiley smiley smiley

• #34   19. jul Ok dem han bruger i videoen er 15Db

• #35   19. jul Det forskelligt, det hvad mnan selv synes passer bedst

• #36   19. jul Skide godt men så burde den være god der Tusind tak for tippet det er jo fuldstændig fantastisk det her fordi jeg kunne sgu heller ikke forstå hvad der var galt synes det burde lyde bedre som sagt men de indgange er designet til analoge apparater og ikke digitale det siger han i videoen

• #37   19. jul Men kan jeg regne med at lydstyrken på pc`en er den samme som en cd afspiller når jeg skruer op på max på pc`en jeg vil næsten tro det fordi dac`en smider jo 2V ud????

• #38   19. jul kan du ikke, derfor må du selv finde ud af hvad der passer bedst til dig

• #39   19. jul Så længe indgangene ikke overstyres så er det ikke et problem at der sendes 2V ud fra afspilleren.
    Den parasound jeg har til at stå har en grænse på 10,5V før den går i overload

• #40   19. jul Ok så vil jeg bare håbe det passer nogenlunde med max 20Db dæmpning men mon ikk??? Jeg mener hvis jeg skruer op på max på PC og sender det videre til Dac`en og så ind i de der Attenuatorer og ind i Denon bamsen

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#41   19. jul 10 db = 10 gange
    20 db = 100 gange

20 db svarer også til den "mute" knap der sad på ældre udstyr, så efter min mening er 20 db dæmpning alt for meget.

Hvis du spiller på din PC gennem din DAC og signalet ikke lyder overstyret/forvrænget, så lad være med at gøre noget

• #42   19. jul Kenneth hvis du har bestilt de Attenuator som Michael henviser til så sæt dem på 10db men som Thomas skriver så er de ikke nødvendige, men jeg kan se en ide i at cd / dac tilpasses til Pladespiller, tuner o.l. så der ikke er så stor forskel mellem de forskellige afspiller.

• #43   19. jul #42

Har jeg også før gjort, men går ikke så meget op i det mere så længe lyden ikke er super høj kl 9 og så længe der ikke er en stor foskel på en cd og lp plade i lydstyrken

Man kan sagtens blive forskrækken hvis man går fra en lp i medium lydstyrke (lydstyken fra højtalerne ikke optagestyrken) til en cd med max volumen hvis man glemmer at skrue ned.

• #44   20. jul Så er de bestilt 2 x Attenuators et sæt til dacen og et sæt til pladespilleren

• #45   20. jul min tidliger kontrolforstærker kunne man juster hver indgang så de passede til hinanden hvilket var smart, desuden kunne man indsætte et max på volumenkontrollen så man undgår ødelagte højtaler, den funktion var så ikke aktiveret og det kostede alle enheder i et sæt Snell E3 en dag hvor en af ungerne lige drejede den til max smiley

• #46   20. jul #44 Kenneth du skal altså ikke bruge dem til din pladespiller.

• #47   20. jul Ja du skal IKKE bruge den til pladespilleren, men hvis du har en cafspiller kan du bruge dem til det.

I 99.9% af all tilfælde er niveauet fra en pladepiller i orden

• #48   20. jul Ja ok men hvis det skal være som du siger at max er kl 3/15 så skal pladespilleren også dæmpes nu er de ihvertfald bestilt jeg har ikke nogen cd afspiller kun pladespiller tuner og pladespiller

• #49   20. jul Sker der da noget ved at jeg bruger dem til pladespilleren også???

Kenneth

• #50   20. jul Ja godmorgen Kenneth smiley smiley jeg har Dac tuner og pladespiller rettere

• #51   20. jul Det skal ikke være kl 3 men som en retninglinje så vil man med max volume kl 3 stadig have mere at gi af med de numre som ikke er optaget så højt istedet for at max volume allerede er kl 11 eller før kl 11.

Som udgangspunkt er kl 3 fint

Du for ingen fordel af at bruge den til pladepilleren, der vil du få mere ud af at købe originale plader som IKKe er remasterede. (loudness war)

Pladepilleren bruger man som reference til at justere alt andet i gain så man ikke fyre alt krudtet af før kl 11 og så man nemt kan justere lyden op og ned uden at skal være være super forsigtig med at justere lydstyrken

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#52   20. jul Det er fuldstændigt ligegyldigt om max volumen er kl 11, kl 13 eller kl 15.
    Spørgsmålet er om man kan skrue langt nok ned.
    Og er indgangssignalet ikke overstyret (hvad jeg tvivler meget på) så drop alle de ekstra ting, det er bare en ekstra udgift til ingen verdens nytte

• #53   20. jul Ja men har du set videoen Michael linkede til? Jeg tror altså godt der kan være noget om det FORDI hvis dacen smider 2V ud og indgangen på forstærkeren er designet til 0,15V så bliver det vel også overstyret desuden så synes jeg også at der var et eller andet galt men jeg tror at dette løser problemet og det er da helt fantastisk BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

Kenneth

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#54   20. jul Mange har nok lavet deres forstærkere helt forkert.

Selv Denon har lavet det forkert og endda til de CD afspillere de selv laver smiley

https://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/amp/pra-s1-e.html

https://www.hifiengine.com/manual_library/denon/dcd-s10.shtml

BLÅ CYKLER OG LYSERØDE SMÆKBUKSER !

• #55   20. jul Øh ok men det forstærker sæt du linker til kunne jeg da godt tænke mig det er godt nok flot smiley

Kenneth

• #56   20. jul Men ja det er sgu underligt at de rent faktisk er fejl konstrueret hvis du spørger mig vil jeg ihvertfald mene at det er de

• #57   20. jul Men HEY! Alle i kloge mennesker sker der noget ved at jeg sætter dæmperne på pladespilleren også???

• #58   20. jul ja det gør der absolut, du vil have meget svært ved at spille højt

• #59   20. jul Hmmm ok men der er ikke noget der står af? Om jeg så må sige?

• #60   20. jul Kenneth der er ingen grund til at dæmpe din pladespiller så hvorfor overhovedet sætte dæmper på ? og nej du ødelægger ikke noget ved det dæmperen består at 2 modstande for hver indstilling den har.

• #61   20. jul Hmmm ok Søren smiley men hvis det skal være sådan som Michael siger at man skal spille ved normal lyttehøjde kl 12 og max kl 3 så skal den dæmpes

PS: Jeg vil have en smøg tøhø

• #62   20. jul MEN skal det da være sådan ? man kan jo gøre som man vil så du kan jo også dæmpe din pladespiller hvis du føler for det, men du tager så førstepladsen her for jeg har sku aldrig hørt om nogle der har gjort det før, så helt godylt

• #63   20. jul Ja ja ok fair nok Søren nu må vi se om -10Db er for meget at dæmpe den med men tja det vil tiden vise smiley og så vil jeg også bare sige MEN hvad betyder godylt?

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#64   20. jul Spiller dit anlæg for højt når volumen står på kl 8 eller 9 ?

• #65   20. jul Øh jeg kan næsten spille kl 9 hvis det er godt optaget men lige knap 9 tror jeg

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#66   20. jul Det kan jeg også, men det var ikke det jeg spurgte om.

Spiller dit anlæg FOR HØJT når volumen står på 8 eller 9 ?

• #67   20. jul Ha ha Thomas rolig ellers får du sgu ikke din rokoko pude LOL nok lidt for højt kl 9 tror jeg

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#68   20. jul Du fatter hat og briller.
    Men køb da 4 mere af de dæmpeled og sæt dem alle efter hinanden så du kan skrue helt op for volumen.

Det her er lige en tand for langt ude til mig. 67 indlæg om ingenting

I må ha det.

BLÅ CYKLER og hallucinogene svampe smiley

• #69   20. jul LOL

• #70   20. jul Du skal ikke spille tilpas højt kl 12 og max kl 3

Det du ikke skal er ikke at spille max allerede ved kl 9-10 stykker. hvilken dæmpning når der er 3 muligheder du vil bruger er helt op til dig selv at finde ud af.

Du udnytter ikke det område du kan justere volumen med hvis lyden allerede høj kl 9, selv om du har højttalere har god følsomhed,4 ohm og ca 200 watt i 4 ohm.

Vent med at komme med flere spørgsmål til du har fået det du har bestilt og testet det, du kan kun gætte dig til hvor meget lyden skal dæmpes og om det gir noget for dig når du har fået det du har bestilt.

• #71   i går kl. 17:06 Så har jeg fået de Attenuators hjem og sat dem til og kan fortælle at Diana Krall - Temptation kunne jeg før høre kl knap 9 og så skulle det ikke være højere det nummer kan jeg nu høre kl ca 11 og så skal det ikke være højere men det har ikke dæmpet så meget som jeg troede har sat dem til dac`en til -20Db og nogle andre numre kan jeg ikke skrue så højt op for f.eks Queen - I want it all lyder forfærdeligt og kan ikke spilles særlig højt men selve lydkvaliteten mener jeg ret sikkert er blevet bedre

Kenneth

• #72   i går kl. 17:08 De skal sidde i forstærkeren IKKE dacen

• #73   i går kl. 17:14 Ja ja i know det gør de også smiley

Kenneth

• #74   i går kl. 17:28 Hører Jean Michel Jarre albummet Rendez-Vous nu det lyder for fedt

Kenneth

• #75   i går kl. 17:29 Men grunden til at det ikke har dæmpet så meget er vel fordi det er en meget strømstærk forstærker kan der være noget om det?

• #76   i går kl. 19:25 #75 Nej det har intet med forstærkeren at gøre om det er en 20 eller 300Watt
    Du sænker jo bare spændingen til noget andet før det kommer til kontrolforstærkeren.
    Hvis din DAC udgang er 2V ved 0db = fuld power i transitter
    Så vil den blive dæmpet 20db på max indstilling så den teoretisk nu kun sender 20mV ind i kontrolforstærkeren og det er for lidt hvis du spørger mig.
    10db indstillingen vil sende ca. 150mV ind hvilket svare til følsomheden i forstærkeren

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jun 2021

#77   i går kl. 19:55 Dine fine nye Attenuatorer dæmper signalet enten 10 gange (10 db) eller 100 gange (20 db) og det skal du så skrue mere op på volumenknappen bagefter, så du ender på præcis det samme.
    At der er mulighed for at bilde sig selv ind at det lyder bedre, skal nok være rigtigt selvom det i følge high end entusiasterne burde lyde betydeligt dårligere, da det ikke er rigtige high end modstande til 400 kr stk der er brugt i de dæmpeled.
    Men din Denon PMA S10 MKII er bygget til at spille med en CD, en DAC, en DVD eller hvad man nu vil på indgangen, Denon har endda været så venlige at skrive CD på en af indgangene.

Så det du har opnået er at skulle skrue lidt mere op for volumen for at få samme lydtryk som uden de dæmpeled.
    Håber du mener det var pengene og tiden værd smiley

profilbillede
  • #78   3 timer siden Ja ok folkens men jeg synes godt der kan være noget om det Michael siger og linker til i den video FORDI indgangen BLIVER jo overbelastet hvis den kun er designet til 150mV og Dac`en sender 2V ud det er ret meget faktisk JEG synes det lyder fornuftigt at lyden bliver forvrænget og synes uden at kunne vide det at lyden er blevet bedre efter jeg satte mine nye Attenuatorer på har i set videoen for snogan????

Kenneth

• #79   3 timer siden Prøver lige med lidt humor synes det er lidt komisk det her smiley der lå 4 af disse "pakker" med gel i pakkerne med de nye attenuatorer og der står "DO NOT EAT" ok det havde jeg så heller ikke tænkt mig ha ha smiley

profilbillede
  • #80   2 timer siden Hey! Kan sgu ikke undgå at blive en lille smule harm over det her Thomas synes du selv du er smart fordi du sætter en smiley på med solbriller og et skævt smil??? Hvad fanden bilder du dig ind med andre ord at sige sådan noget pis som du gør du er meget meget smart Thomas KORS I RØVEN MAND og skulle der ikke være plads til lydt hygge på dette forum??? Og til dig Søren jeg troede vi var venner??? Eller vi skal måske allesammen være ensrettede hifi robotter der kun holder os til emnet ydermere tror jeg da også at vi skal have fat i nogle flere moderatorer som kan straffe os hvis vi gør noget forkert? Ja jeg spørger bare?

• #81   2 timer siden Men jeg har altså ikke lov til at have min mening om dette??? Vil der ikke altid være delte meninger om tingene? Og skal jeg svines til fordi jeg tror på Michael vedr. De Attenuatorer??? Jeg synes det er ret simpelt det her det var alt fra mig

Kenneth

• #82   2 timer siden Hvis folk har så ondt i røven som de har og synes at det er for langt ude kan de så ikke bare ignorere det omtalte emne? Eller skal vi bare allesammen "voksenmobbe" hinanden??? Men nu bliver jeg vel hængt ved daggry for at have sagt dette og alle retter deres onde blikke mod den der skiller sig ud????

Kommentér på:
Har fundet ud af hvad problmet er :-)

x