{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jamo
  • #2   10. nov 2012 Classic 4 og 10, og så pro 200ex. Den sidste slår som en betonhammer med en god forstærker bag:)
    Har også hørt 7.7 i tidernes morgen, men kan ikke huske lyden.
    Har desværre hørt d365, sikke noget elendigt skrammel.

Så helt klart classic og pro ex serierne for mit vedkommende:)

• #3   10. nov 2012 Deres CBR serie fra 80´erne, 707/D590/7.7 og de andre Concert modeller som D830 er de bedste i mine øre. Classic er lidt for skinger i lyden

• #4   10. nov 2012 Jeg synes nu jamo´s diskanter har det med at være lidt mørke i lyden,

• #5   11. nov 2012 Så er det fordi du vælger en forkert forstærker til dem. Alle dem jeg har haft har været dejlig lyse, med en anelse til det skingre område for nogle af dem.

• #6   11. nov 2012 Jeg er nu ikke den største jamofan, men jeg savner nu alligevel mine gamle power500 . Den sjoveste jamo lytteoplevelse var da jeg for nogle år siden ville teste en jamo D365 bas , den var tilkoblet en brokoblet nad 218 . Og da jeg på min pc startede en 25hz sinustone havde min daværende kærestes lille dreng skruet heeelt op på kontrolforstærkeren . Basenheden nåede ikke engang at bevæge sig, der kom en kraftig gnist nede ved svingspolen og alt blev stille

• #7   11. nov 2012 både de pro 200ex jeg havde og classic 4 har en lidt mørk diskant selv med en nad forstærker som var lys i lyden. Men kommer så osse fra jbl lx55 som kan være meget lys/skarp i diskanten.

• #8   11. nov 2012 Haha ja D365 er nok en af deres billigste og ringeste højttalere til dato...

• #9   11. nov 2012 NAD er jo ikke ligefrem kendt for at være lyse i lyden

• #10   11. nov 2012 Det var min 7240pe ellers. Endda meget i forhold til den technics receiver jeg havde før.

• #11   11. nov 2012 Okay mystisk for Technics er nemlig meget lyse, lidt ala Denon & Sony. Men jeg synes så osse at Classic har en meget fremtrædene mellemtone

• #12   11. nov 2012 Personligt synes jeg at D265 er en af de bedre højttalere fra Jamo's side hehe smiley

• #13   11. nov 2012 Det håber jeg da er en joke smiley

• #14   11. nov 2012 He he ja Allan D365 en 3vejs højttaler med 15" bas der totalt vejer 10kg den er helt til grin, i mine jbl monitors vejer mellemtone driveren alene 13,5kg uden hornet

• #15   11. nov 2012 Hæhæ ja netop. Skal det være Jamo med Poer i skal det være et sæt Jamo Power 555/560 med CBR bassystem, de spiller meget bedre og kan tåle meget

• #16   11. nov 2012 Jeg har haft 4 Jamo højttalere, fra forskellige model serier, og lyttet en del på CBR 1702. De har alle været lyse i diskanten.

CBR 1702 var jeg meget begejstret for, dengang den kom frem.
    Concert 11 lød godt, men der manglede noget liv i bassen, den var lidt for "korrekt" for mig.

• #17   11. nov 2012 Om hvordan forstærkeren er i lyden har vel osse meget at gøre med hvornår de er fra ca. Jeg havde sa-ax6 og sa-da8 surroundreceivere fra technics. De fra kort før de ændrede navnet helt til panasonic, omkring sidst i 90´erne til 2000. Men mellemtonen i jamo kan jeg ikke sige så meget om, classic 4 er med bas/mellemtone enheder og pro 200ex var der slet ikke mellemtone i:)

• #18   11. nov 2012 Jeg snakker om mellemtone-området og ikke enheden.

Helt enig med Kent N.

CBR serien er en af de bedste

• #19   11. nov 2012 Jamo J252 skulle også være helt fin, jeg havde ihvertfald ikke noget imod at afprøve dem, selvom jeg desværre aldrig har haft fornøjelsen af dem

• #20   11. nov 2012 De er heller ikke værst. Jeg har haft lillebroderen J-202, de lyder rigtig godt. Eneste minus er at fronten er delt op i 2 og den ikke er ordentligt afstivet. Jeg har så 2 rundstokke med ceomastik imellem bagside og forside indeni. Det hjalp. Jeg ville dog gå efter J-253 da den har de sidste alu-detaljer med. J-252 har plastik-kapper på bas-refleksporten hvor J-253 har aluringe ligesom rundt om enhederne. Men husk at tjekke for møre ophæng. Hvis man finder et sæt J-253 og får skiftet ophæng og får kabinettet ordentligt afstivet har man en utrolig fed højttaler som spiller rigtig godt og ikke mindst højt.

• #22   26. nov 2012 Jeg sidder her med hifi årbogen 1978. Der falder jeg over en spændende jamo. MFB 300. Aktiv med 12" bas 2" mellemtonedome og magnestat diskant 3vejs aktivt delefilter 44 watt til bassen, 23 watt til mellemtone og 23 watt til diskanten. Nogen der kender den?

• Mia H
    Mia H Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #24   19. okt 2013 Hej. Fandt denne tråd via Google. Jeg har arvet et par jamo j-253 højtalere, og er ikke interesseret i at beholde dem, da de er meget store. Er der nogen af jer, som kan være behjælpelig med et sted/hjemmeside, hvor jeg kan sætte dem til salg?
    Hilsen Mia.

Kommentér på:
Jamo

Annonce