{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103

Nad vs denon {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg har læst mig lidt frem til at denon et mere klart lydbillede end en nad forstærker gør, men nad er ikke så mild ved bassen. Er der rigtigt eller er jeg helt forkert på den??

Jeg har 2 stk Dali 909 og en denon pma 1080 forstærker (105 watt) og er træt af at skulle have fuld bas på for at få en nogenlunde bas når det ikke er så højt.
Vil en nad 372 ændre på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nad vs denon
  • #1   4. nov 2012 Tror en NAD forstærker ville ændre en hel del vs. din Denon, generelt er NAD rigtig gode til at spille bass men du mister også lidt detaljer medmindre vi selvfølgelig snakker deres highend ting.


  • #3   4. nov 2012 De nad forstærkere jeg har hørt, er ret lyse i lyden, men giver en god bas. Da har som regel osse en god overdimensioneret strømforsyning til at hjælpe.
    Denon har vist for det meste mindre strømforsyninger end de fleste nad forstærkere.
    Men tror du ville blive glad for de dali 909 med minimum 80 nad watt efter dem.
    Men gode kabler gør osse meget ved lyden og bassen.


  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 70
    #4   6. nov 2012 Lyden afhænger meget af model og årgang. Dog havde de tidligere NAD produkter en tendens til at lyde lyse/skarpe i toppen, ikke så meget fordi de som sådan var lyst klingende, men mere fordi toppen var noget grovkornet og derfor akustisk syntes mere energirige i det område. Soft Clipping kunne til dels afhjælpe problemet på bekostning af luft/transparens i lydbilledet.

  • #5   6. nov 2012 Jeg har prøvelyttet NAD's C375, og var mildest talt dybt skuffet, ingen punch i bassen, meget flad og monoton bas.

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #6   8. nov 2012 Vil det så først hjælpe at skifte til nad også sammentidig købe Dali sw 15 sub? Og hvor meget skader det er skifte fra denon til nad?

Kommentér på:
Nad vs denon

Annonce