{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Lidt blandet hifi spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle sammen, jeg er rimelig ny i hifi verden og har lidt spørgsmål / søger lidt råd.

1) jeg skal bruge nyt højtaler kabel til mit cv sorrund anlæg, men det er jo en jungel, det må ikke være vildt dyrt, vil ikke bruge 300 kr pr meter nu smiley det skal være fra hifiklubben altså, qed, argon eller van den hul, hvad er jeres erfaringer generelt med disse 3 mærker?

2) Desuden bruger jeg pt en denon avr-1508 reciever så jeg gerne vil skifte ud til en nyere, har kig på en 3312 har i nogen erfaringer med den?

3) Jeg vil gerne have så god lyd som muligt fra min PS3 som muligt, hvad er den bedste løsning ? optisk eller gode hdmi kabler?

4) nogen erfaring med ps3? jeg vil jo gerne have hdmi billede fra ps3 til fjernsyn men da der kun er 1 hdmi udgang som jeg bruger til lyden til min reciever dur det ikke, hvad gør jeg? er det en løsning at bruge optisk til recieveren med lyd og så hdmi til billede til tv samtidig?

Det skal lige siges at jeg ville syntes det var rigtig godt med alle mine kabler fra samme mærke derfor er jeg lidt nysgerig på hvad i har af erfaringer med de 3 mærker, mit første hånds intryk er lidt at folk syntes at argon er noget hobby knald, men hvad siger i??

Håber der er nogen der kan vejlede lidt smiley

Mvh. Kennie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt blandet hifi spørgsmål
  • #1   13. apr 2012 Ved ikke hvorfra, du har det, at Aron kabler være hobby knald ?

    Deres billigste kabel, vil være mere end , godt til formålet.

    Du skriver, du vil have kabler, i samme mærke, lidt synd - for du kunne spare, en del ved feks at købe nogen i feks Biltema. Der kan du få 10 meter 2x2,5mm for 149,- eller 25 meter for 329,-

    Pas på med ikke, at stirre dig blind, på ht kabler - du vil få mere ud af, at opgradere dine højttalere, bemærk dette er ikke ment, som en kritik af dem.


  • #2   14. apr 2012 Det er bare hvad jeg har hørt generelt herinde, og nej hobby knald er måske groft sagt men argon laver bare ikke nogen "dyre" kabler og det syntes jeg siger lidt hvor imod f.eks QED eller van den hul også laver nogen dyre speciel kabler osv osv det virker bare som om de går lidt mere op i det hvorimod jeg får det indtryk fra argon at det bare laver "discount" kabler til dem der lige vil gå et skridt op fra lampe ledning smiley

    Det skal siges at jeg INGEN erfaring har med HT kabel fra biltema men ved at jeg aldrig ville kunne få mig selv til at smide HT kabler på mine kære små fra biltema det kan jeg simpelhen ikke forestille mig kunne få noget godt med sig med en meter pris på 13 kr ved køb af 25 meter


  • #3   14. apr 2012 det ville også bare være rart ikke at skulle ud og købe nyt højtalerkabel i tide og utide så hellere købe noget fra start man kan bruge længere tid når jeg f.eks får købt noget lidt dyrere højtalere osv, ang ps3 har jeg bare hørt at hdmi er bedre men fungere det fint med denne metode.

    1) hdmi kabel fra ps3 til tv for billede
    2) Optisk kabel fra ps3 til reciever for lyd?


  • #4   14. apr 2012 Bare så du ved det, mange hifi entusiaster med meget dyre anlæg, levede fint med 2x2,5mm lysnet ledning, i 70 og 80'erne. Det var først, sidste i 80'erne, at dyre kabler rigtigt kom frem.
    Det har sidenhen, resulteret i stadig dyrere og dyrere kabler, så man nu kan finde kabler til helt groteske priser.

    Ser man på materiale prisen, er der intet, der retfærdiggør de høje priser. Den høje pris, skyldes primært ENORME avancer - som jo ikke findes, på den før nævnte lysnet ledning.

    I den professionelle verden, regnes de japanske Mogami kabler, for noget af det allerbedste, og her ligger meter prisen typisk i området 20-40,- pr meter.



Kommentér på:
Lidt blandet hifi spørgsmål

Annonce