{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Øv øv øv udskudt til 20.01.2021
  • #2   8. dec 2020 Ja ok men det tror jeg nu ikke jeg gør har ikke råd for det første og for det andet så har jeg forelsket mig i Oberon 9`erne jeg putter jo propper i bas refleks hullerne og regner med at bulder bas problemet er løst der

• #3   8. dec 2020 Kenneth hvad skrev jeg sidst smiley smiley de kommer sku nok først til næste Jul

• #4   8. dec 2020 Ja jeg frygter sgu efterhånden at du har ret Søren he he smiley :-) smiley

Kenneth

• #5   8. dec 2020 Men jeg håber bare lidt at de har dem på lager før det kan jeg godt ske at de har dem på lager før den forventede dato smiley

Kenneth

• #7   9. dec 2020 Har lige snakket med Dali og hun mente hende jeg snakkede med at det meget vel kunne tænkes at de får dem hjem mellem jul og nytår eller ihvertfald noget før d. 20.01.2021 så jeg håber He he smiley

Kenneth

• #8   12. dec 2020 Det er typisk ik... Når man står og venter spændt som et lille barn smiley

• #9   13. dec 2020 Ja fuldstændig Mihael

• #10   17. dec 2020 Hej passe de at de lukke ned til den 3 januar hifi-klubben og du for ikke de købe ...mvh per

• #11   17. dec 2020 Det ender jo med at jeg får ret Kenneth smiley

• #12   17. dec 2020 Jeg ved det ikke Per

• #13   17. dec 2020 Jeg har skriv en mail til dem og vente på svart fra dem og skriv igen i her hvis jeg for svart

• #14   17. dec 2020 Men jeg forstår ikke helt hvad det er du prøver at sige kan jeg ikke købe dem eller hva? Per???

• #15   17. dec 2020 Ok fra i dag lukket alt ned og jeg vente på en gave fra dem og ved ikke om jeg for den ind jul og håbe har du forstår det
    Jeg ved ikke om de send vare ude elle om de har åben

• #16   17. dec 2020 Kenneth det er fordi at fra på Mandag lukker alle forretninger på nær fødevare og apoteke pga. Covid19 ergo lukker Hifiklubben frem til den 3.1-2021 (ind til vider)

• #17   17. dec 2020 Nej ok men de åbner vel igen efter d. 3.01.2021 der står at mine højttalere er på lager d. 20.01.2021

• #18   17. dec 2020 Ok shit men derfor kan de vel godt sende mine højttalere eller hva???

Kenneth

• #19   17. dec 2020 Jo mon ikke, men det hjælpe jo ikke hvis Hifiklubben er lukket, men hvis de først kommer 20.1 så er der jo nok åbnet igen.

• #20   17. dec 2020 Ja medmindre de lukker ned igen som du også skriver indtil videre
    Jeg ringer lige til dem her kl 10

• #21   17. dec 2020 Hey venner!

Som det ser ud nu så er det ikke netbutikker og strøg butikker der lukker ned det er center butikker og sådan noget men den seneste melding fra Dali er at de har dem på lager på denne side af nytår eller lige på den anden side af nytår det kan dog godt tænkes at vi kommer helt frem til d 20.01.2021 før de er på lager men jeg krydser fingre så er spørgsmålet bare om de kan få lov til at sende dem til mig med fragtmand eller regeringen også lukker ned for det

Kenneth

• #22   17. dec 2020 fedt tak for svart smiley

• #23   17. dec 2020 Har så lige fået at vide i min høresnegl at strøg butikker også lukker ned d. 25.01.2020 men at det så ikke gælder netbutikker Tjaaeeee HELL I DONT KNOW tør bare ikke ringe til dem igen de er vidst ved at være trætte af Kenneth drengen

Kenneth

• #24   17. dec 2020 Jeg er næste sikke på at efter den 3/1 at vi for at vide at de forlanger det flere uge ...min meningen
    Ps smide er nu meget stor nu

• #25   17. dec 2020 Gode nyheder for far her har lige snakket med Dali og hun fortalte mig at de får en lille smule hjem imorgen og så lidt sidst i December og endnu flere senere i Januar så håber vi bare at jeg står som en af de første til at få dem de får hjem imorgen

• #26   17. dec 2020 Jeg ved ikke hva fan der sker her nu har jeg lige fået en mail fra Hifiklubben hvor der står at de først kan sende dem til mig 20.01.2021

• #27   17. dec 2020 Nå men ØV! Det ser ud til fra Dali`s side at leveringsdatoen er som først antaget 20.01.2021 har lige fået en mail fra Hifiklubben jeg synes det er lidt dårligt jeg har fandme været tålmodig længe og ydermere så ved vi ikke om regeringen lukker yderligere ned så det ender sgu med du får ret Søren smiley GOD DAMN IT

Kenneth

• #28   17. dec 2020 Jeg fatter ikke længere noget som helst det er måske ikke noget nyt vil nogle måske sige MEN nuvel jeg er nummer 1 i køen i netbutikken og Dali får en sending hjem imorgen så ærligt talt forstår ikke hvad problemet er det bliver mystiskere og mystiskere det her

Kenneth

• #29   17. dec 2020 hmm så skriv en venlig mail til Dali og spørg ind til om de ikke i denne her corona tid kunne gøre en undtagelse og sørge for du har højtalerne super hurtigt.
    Smid en kopi af fakturaen med mailen... men ved jo aldrig om Julemanden kommer forbi så smiley

• #30   17. dec 2020 Du tager pis på mig ikk Søren? Men noget andet er at jeg har været inde på Hifiklubben.dk og nu står der at Dali Oberon 9 i Valnød er på lager og levering 1-2 dage

• #31   17. dec 2020 Var det så i valnød du bestilte?

• #32   17. dec 2020 Yes det var det nemlig jeg tror den er god nok det kan selvfølgelig være en fejl men det har stået der i flere timer nu jeg venter bare på en mail fra Hifiklubben hvor der står min leveringsdato smiley Oberon 9 i sort er først på lager 13. Januar

• #33   18. dec 2020 Der står altså dine højtaler er på lager nu smiley
    https://www.hifiklubben.dk/dali-oberon-9-gulvhoejtaler/dalioberon9wa/

• #34   18. dec 2020 Ja i know! smiley og jeg har dem i starten af næste uge de er sendt med fragtmand de kommer på en palle og fragtmanden ringer ca. 30 min før han er her men de bliver godt nok tunge at slæbe op af trapperne de vejer 37Kg stykket DET ER INTET MINDRE END ET MIRAKEL DET HER desuden så var jeg ved at skrive da du sendte beskeden før Søren forstår bare ikke du siger det Søren det fortalte jeg dig jo igår at de var på lager altså:-)

Kenneth

• #35   18. dec 2020 Det ser sgu ud til at jeg har sparet 12.000 bananer de er ikke trukket på kontoen så jeg skrev til dem at de bare skulle skrive til mig hvis der er problemer med transaktionen så skriver han tilbage til mig at betalingen er trukket automatisk nu alt er godt det kan selvfølgelig være at det ikke er registreret endnu men hvis de ikke vil have deres penge kan de jo bare sige det he he smiley

• #36   18. dec 2020 Jeg har lige et spørgsmål til kloge Åge (Søren) Er det altid sådan med rørforstærkere at de ikke er gode til bass???

• #37   18. dec 2020 Almindelige rørforstærker til menneske penge er det typisk et problem, så det bedste ville være at kombiner rørforstærker med en transistor baseret forstærker som tager bassen.
    Det er i hvert fald min erfaring. men det er ret begrænset hvad jeg har rodet med rør.

37kg det er da letvægter smiley tror min horn vejer 120-140kg H185xD60xB32 så der skal en sækkevogn til hvis der skal flyttes meget med dem..

• #40   19. dec 2020 Ja der findes en del fine rør forstærker i forskellige konstruktioner, mine er så single end med kun et 845 rør i udgangen, og det jeg skriver skal heller ikke forstås sådan at de ikke kan spille bas de spiller fremragende i alle andre områder men bassen er den svage side og kunne godt tænkes mere fast og her ville en god transistor baseret forstærker kunne løfte lydbilledet en tak.
    De få erfaringer jeg har med rør er at der er mere styr på bassen i push pull og at single ended har sin force i områder over.

• #41   19. dec 2020 Nå men nu skal i høre for jeg har lige snakket med mormor og hun sagde selvfølgelig får du lov at spille højt det er jo ikke hele tiden du gør det og det har hun jo ret i det er jo kun engang imellem jeg har lyst til at blæse dem af med et par numre dvs. 10-15 min Og jeg har spurgt Melissa min nabo og hun har ikke noget imod jeg spiller højt så er der Michael P Som også bor på førstesalen og han kan ikke høre det tror jeg så er der Jes som bor nedenunder og han kan heller ikke høre det tror jeg så det er faktisk kun nede i stuen det kan være et problem men den MÅ de sguda æde hvis jeg bare blæser dem af engang imellem i max. et kvarter lyder det ikke meget fair???

• #42   19. dec 2020 Hej der hvor du bor ,hvad siger regner til musik .
    Efter min meningen er det ok og kun om dag og ikke på om aften mvh per

• #43   19. dec 2020 Sæt en 24 timers bas test på.. Så finder du ud af det.. Det hjælper også på tilspilningen smiley

• #44   20. dec 2020 Nu skal i høre jeg spurgte chefen og sagde bare jeg engang imellem kan få lov at høre en plade på fuld blæs så bliver jeg glad og så sagde hun det kan du SÅ JEG ER LYKKELIG

BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

KH Kenneth

God jul til jer allesammen så skal vi have noget god mad juleaften og konfekt og slik og gaver SKIDE GODT MAND! smiley :-) smiley

• #45   20. dec 2020 Ok fedt at hører ,var lidt en tur ude til dem og de må sælge ude af butikker ,men jeg må ikke komme ind og købe nogle ,så jeg for min gave god jul mvh per

• #46   20. dec 2020 Jamen mine kæreste og monstrøst dejlige hifi venner så ser det jo ud til at det hele flasker sig her op til jul

BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE!

KH Kenneth

• #47   20. dec 2020 Men Per er det gaver til dig selv eller til andre og hvad har du købt?

Kenneth

• #48   20. dec 2020 https://www.hifiklubben.dk/denon-pma-a110-stereoforstaerker-med-streaming/denpmaa110gs/
    Hej jeg for den første i det ny år og er den første der har købe i Danmark den fedt
    forstærker og er til mig selv
    ps jeg havde bare købe nogle kabel til min højttale og for dem den 28/12 mvh per

• #49   20. dec 2020 Har du købt jubilæums udgaven fra Denon seriøst??? Wauw mand den er godt nok fed sådan en kunne jeg også godt tænke mig

Kenneth

• #50   20. dec 2020 ja det er et sammenopjet og glæde mig til at for den hjemme til mig og brug den og er sikke på i fremtid blive den meget dyr

• #51   20. dec 2020 Ok COOL BURGER! smiley Tillykke med den Per

Kenneth

• #52   20. dec 2020 Hvad har du for nogle højttalere til forstærkeren Per?

• #54   20. dec 2020 Er lidt i tvivl om jeg har brug for subwoofer ,men har en ven der vil købe den ,hvid de blive for meget bas smiley

• #55   20. dec 2020 Ok det ser fornuftigt ud Per smiley

• #56   20. dec 2020 Jeg har jo bestilt et ægte læder cover til den nye James Bond mobil der står ihvertfald at det er ægte læder

• #57   20. dec 2020 Mine nye Oberon 9`ere skal også spilles til ikk? Og hvor lang tid går der før de er spillet til vil i regne med???

• #58   20. dec 2020 jeg har selv spillet mine højttalere til ved at spille meget blandet musik, halvhøjt og lavt, og når vi forlader hjemmet sætter jeg et radioprogram til at spille med moderat styrke. Først efter 14 dage spillede jeg med høj styrke, men jeg ved ikke om det er den rette fremgangsmåde ,men det virke ved mig

• #59   20. dec 2020 Er det rigtigt? Er det ligesom med en knallert at man skal spille lidt blidt på dem til at starte med det vidste jeg ikke???? Må man ikke give dem fuld blæs med det samme??? Jeg troede bare at spille dem til betød at bas membranerne lige skulle blødgøres og man ikke havde fed bas med det samme???

• #60   20. dec 2020 Håbe at søren her ind kan svart på det ,men ved det ikke

• #61   20. dec 2020 Det må vi håbe så Per smiley

• #62   20. dec 2020 Det er jo for at blødgør ophænget i enhederne og der skal ikke spilles specielt højt og tiden svinger fra konstruktion til konstruktion 50-300timer nogle højtaler ændre sig en del andre mindre så det er ikke til at sige.

• #63   20. dec 2020 Men man må gerne blæse dem af med det samme? Det du siger er at man SKAL spille højt for at spille dem til???

• #64   20. dec 2020 Ok at læse på net at mange siger 160 time ,men tak for svart

• #65   20. dec 2020 Nej sludder og vrøvl man må IKKE spille særligt højt det vidste jeg sgu ikke???

• #66   20. dec 2020 Jo du må da gerne spille højt det skader dem ikke, det er lyden der ændre sig mere eller mindre over de første timer ikke hvad de kan holde til af power, så Kenneth spil du bare Julen ind med lidt højt bjælde-klang smiley

• #67   20. dec 2020 Ha ha ok fedt nok jeg var sgu lige ved at tro at Mette havde ret hun troede det at spille dem til var at man skulle spille lidt blidt på dem ligesom at køre en knallert til men så sagde jeg også til hende at det havde vidst ikke noget at sige hun er blond det er nok der vi har forklaringen ydermere er hun jo hunkøn HA HA LOL

• #68   20. dec 2020 Per den Denon ser da fin ud, tillykke med den, ved du hvor mange de laver af den ?

• #69   20. dec 2020 Den er monstrøst fed mand men min Denon er tungere håber ikke jeg bliver hængt ved daggry for denne kommentar smiley

• #70   20. dec 2020 nej men han svart at jeg var den første der købe den Danmark og måske komme der nogle stk ,De er jo meget dyr
    ps han sagde ar han ikke kan for den i butikker og må kun sælge den på net og tror ikke på mange

• #71   20. dec 2020 Men jeg ved godt hvad jeg skal høre på de nye Oberon 9`ere The KLF The White Room der er et nummer med en monstrøst fed basgang
    LP Vel at mærke

• #72   20. dec 2020 ok hvad hører du cd elle lp ,,,jeg er til cd og mp3 og nogle lp

• #73   20. dec 2020 Jamen jeg har det program der hedder Tidal (ligesom spotify) og det hører jeg og så hører jeg LP engang imellem altså det jeg mener er at jeg har sat computeren til en DAC og så DAC`en til min forstærker og så hører jeg Tidal over computeren på Denon bamsen Jeg har faktisk også nogle numre som har betydning for mig som jeg har hentet på youtube mp3 som jeg ikke har kunne finde på TIdal jeg fik for nogle år siden et gammelt bånd af min morfar et bånd som jeg altid hørte som lille da jeg var ovre og besøge dem på Bornholm og det fik jeg så her for nogle år siden men det døde desværre det bånd men var så heldig at kunne finde nogle af numrene på youtube Julio Iglesias med Guantanamera og nogle der hedder More med slap af mand og så den der stik mig en Thor ellers slår jeg flik flak i Randers fjord

• #74   20. dec 2020 De har stadig ikke trukket pengene for højttalerne

• #75   20. dec 2020 De trække første penge ,når de komme ude fra dem .
    Har de se det er på deres siden nu
    Forventes på hovedlager onsdag den 13. januar.
    Ps hvis de ikke for den ind jul il jeg gå amok og blive meget sur

• #76   20. dec 2020 Nej nej men Per min ven du skal kigge på dem i valnød de er på lager og har fået at vide at de er sendt har også snakket med fragtmanden de kommer imorgen og jeg har snakket med dem og pengene skulle være trukket han sagde til mig at jeg kunne bare ikke se det endnu men nu er der gået flere dage og de er stadig ikke trukket

• #77   20. dec 2020 Ok er sikke på at de trække penge fra de konto i morgen og prøve om han vil hjælpe med at for dem op i stue .hvis du mange hjælpe til det
    Har prøve det to gange og han fik 100 kr for det

• #78   20. dec 2020 Nå men jeg kan bare få nogle af de andre der bor her til det smiley

• #80   21. dec 2020 Så er de sat til smiley

profilbillede
  • #81   21. dec 2020

profilbillede
  • #82   21. dec 2020 Er der nogle der ved hvorfor der er forskel på højre og venstre?

De spiller umiddelbart ikke så vild bas som jeg troede men de skal jo nok lige spilles til

• #83   21. dec 2020 Jo nu kom det jeg skulle bare spille noget med bas ha ha fedt nok mand

• #84   21. dec 2020 Stor til lykke med det .bare giver tid til at spiller ind smiley

• #85   21. dec 2020 Jamen Kenneth så kom Julemanden jo alligevel smiley tillykke med dem.

• #86   21. dec 2020 Takker og bukker Søren smiley

• #87   21. dec 2020 Men Søren hvorfor er der forskel på højre og venstre da jeg satte dem til så stod der R på den ene og L på den anden

• #88   21. dec 2020 Nu kender jeg ikke dine højtaler men typisk er L/R pga. placering af fks. diskant men på dine sidder alle enheder i midten så tror det er noget de bare skriver og at det reelt ikke har noget at sige på dine højtaler.
    Hvad angår bas så husk at uanset antal og størrelse af bas enhederne så er højtaleren jo afstemt (det er jo ikke en subwoofer du har købt men en hel højtaler)

• #89   21. dec 2020 Men hold kæft nogle bamser mand de er 118Cm høje og rigtig tunge nu skal de bare spilles til

• #90   21. dec 2020 Her ser i den skumgummi som jeg skar propperne ud af og det er altså de 4 store huller der er snak om det lille var bare en prøve

profilbillede
  • #91   21. dec 2020 Og her har i brødkniven jeg brugte til at skære de føromtalte propper ud med den var overraskende god at bruge til det det kørte som i smør smiley

profilbillede
  • #92   21. dec 2020 Det ser sgu ikke ud til at de vil have deres penge de er stadig ikke trukket og det var i torsdags jeg fik en kvittering og han fortalte mig at de var trukket men Søren med en rørforstærker slipper man så for skinger diskant?

• #93   21. dec 2020 Det kommer jo an på hvor fejlen er i kæden smiley At påstå at en rørforstærker er blød i lyden, er en forkert indgangs vinkel, mine rør er super detaljeret og lever når det er, deres svageste side er bas men som tidliger skrevet så skal det ikke forstås sådan at de ikke kan spille bas.
    Det ville svare til at sige en pladespiller er blød i lyden en sådan påstand betyder bare at man så ikke har hørt pladespiller i High-end klassen, for det kan sagtens sættes op til at lyden bliver "klinisk"
    Omvendt så lever min Mark Levinson No.35 som i sin tid kostede 75000kr super "analog lyd"
    Hvis dine lyd er skinger i toppen så tror jeg du skal kikke på udstyret før din forstærker samt akustikken og så skal indspilningerne altså være gode (husk gode indspilninger intet har med bits/Khz at gøre en 16bit 44Khz kan være super og en 24bit192khz kan være mindre god)

• #94   21. dec 2020 Ja ok men jeg tror også at det er indspilningerne fordi noget kan jeg godt høre der er ingen problemer mens andet bliver skingert

• #95   21. dec 2020 Hvor meget har du af det skum du viser i #90 ?

• #96   21. dec 2020 Hvad hulen snart 30 min og Kennet du har ikke svaret smiley smiley
    Er du faldet helt i svime over de der Dali højtaler smiley

• #97   21. dec 2020 Øh hvorfor Søren jeg nok godt skaffe mere end det der er vist

• #98   21. dec 2020 Nej jeg er gået i seng men fandt ud af at gå på fra mobilen

• #99   21. dec 2020 Når okay er du allerede blevet træt af dem smiley smiley smiley smiley
    Nej det var fordi jeg går ud fra din lytteposition er der hvor billederne er taget fra og at det er ret tæt på bagvægen...
    Hvis du prøver at sætte et skum på vægen der hvor du ville kunne se diskanten fra din lyttepos. hvis du satte et spejl op på vægen, så sæt et stykke skum på vægen der er 40x40 eller 50x50 både højre og venstre side.
    Det er fint du har et tæppe på gulvet, men en lidt mindre tæppe som passer til at sætte op på vægen bag dig (bagvægen) det kunne godt ændre en del.

• #100   21. dec 2020 Teløk med dem smiley

• #101   22. dec 2020 Hey Søren kan det være rigtigt at diskanten også skal spilles til??? Synes næsten det bliver bedre og bedre man kunne jo godt forestille sig at de skulle spilles til det er jo stof diskanter smiley

• #103   22. dec 2020 Kenneth noget som du kan prøve er at dæmpe de 3 steder jeg har markeret på billedet.
    dem der monteres ved siden af højtalerne på vægen kunne være et stykke kraftig langhåret tæppe på fks. 50x80cm den på bagvægen kunne være 80x120cm.
    Det burde ikke koste noget vider hos din lokale tæppe forhandler de har tit små rester, det skal bare være så langhåret og tung som muligt, jeg tænker det som et forsøg for at du får bedre lyd.
    Som Noname skriver alle enheder skal spilles til.

profilbillede
  • #104   22. dec 2020 Ja ok det må jeg kigge på Søren

Men med andre ord så vil diskanten blive mere og mere silkeblød eller hva???? smiley

Kenneth

• #105   22. dec 2020 Hmm den vil jo ændre sig lidt med tiden, men den burde ikke være skinger i lyden bare fordi højtaleren er ny, det har jeg aldrig oplevet.
    Så tænker hvis ellers dette er et problem? at det er indspilningen eller udstyret / akustikken der skal kikke på. men gør dig selv en tjeneste at forsøge det jeg anbefaler i #103 det vil give dig en lidt mere direkte lyd og knap så mange refleksioner fra netop de høje toner (diskant)

• #106   22. dec 2020 Ja ok tak for det Søren

• #107   22. dec 2020 De har trukket pengene forresten smiley

• #108   22. dec 2020 Eller også er det fordi jeg simpelthen ikke kan høre at jeg spiller højt det kan man vidst ikke i takt med at udstyret bliver federe og federe????

• #109   22. dec 2020 Er der nogle der måske kunne give mig et forslag til et nummer der skulle være godt indspillet og ikke være skingert så jeg kan teste ellers er det min DAC det er i vejen med synes fandme det burde lyde bedre end det her smiley

• #110   22. dec 2020 Prøv Eagles.. Hotel california live 1994... Den er jeg fan af smiley

• #111   22. dec 2020 Ja ok Michael der synes jeg sådan set heller ikke rigtig der er noget problem kun til sidst når publikum skriger og fløjter Eagles Hotel California (Live on MTV, 1994) Det er den ikke og på Tidal? Har lige snakket med hifiklubben og han sagde måske lidt skulle diskanten spilles til men at det mere er bassen fordi niveauet mellem bas og diskant er for højt nu og med tiden vil de spille mere bas så man ikke skruer så højt op så diskanten derfor vil være bedre han foreslog dette nummer og der er ikke noget problem heller Take me into your skin Trentemøller ydermere sagde han at det tog mellem 100-150 timer før de er spillet til og at de bliver bedre og bedre jo mere man spiller på dem smiley

Kenneth

• #112   22. dec 2020 Men jeg forstår nu hvad du mente Søren da du skrev at det var en hel højttaler jeg har købt og ikke en subwoofer og at bassen er tilpasset fordi ham fra Hifiklubben sagde også at hvis jeg ville have bas hele tiden så er det en subwoofer jeg skulle have

• #113   22. dec 2020 Nu ved jeg ikke hvad Tidal har, men er der noget Diana Krall det plejer at være gode indspilninger der er også Amber Rubarth "Sessions from the 17th Ward (Binaural)" som også er super og uden skinger diskant.
    Men giv nu de højtaler 50timer og prøv det jeg anbefalede angående akustik.

• #115   22. dec 2020 Ok blødere i klangen det må vi sgu håbe så smiley

Kenneth

• #116   22. dec 2020 Hey Søren smiley Nu har jeg hørt to Diana Krall numre og det lyder godt nok fedt det er MEGET godt optaget TROR jeg med min manglende viden om det jeg hørte the look of love og I`ve got the world on a string silkeblødt og intet skingert jeg kunne ikke finde det andet du snakkede om jeg hørte det i en højde som jeg synes er passende

• #117   22. dec 2020 Tro mig du skulle høre det på mit anlæg Søren JEG var ihvertfald ved at falde i svime det er sgu sådan noget der skal til

• #119   22. dec 2020 Ja ok tak for det Noname WAUW!!!! Jeg hentede nummeret men fandt ud af at jeg kunne høre det på Tidal endda i Master kvalitet HUN ER JO FUCKING DEJLIG MAND silkeblødt og dejligt at lytte til og nu ved jeg godt i siger mig imod men TRO mig de højttalere er high end så fedt som det lyder alt andet lyder TOTALT skod i forhold til tak for det mand jeg er glad igen og hav nu en rigtig god jul allesammen og et godt og lykkebringende nytår og pas nu på med fyrværkeriet TAK FOR JER

Kenneth

• #120   22. dec 2020 Har i mere i kan foreslå i samme kvalitet?

• #121   22. dec 2020 Chris Jones roadhouses & automobilen.. Så skal du høre stemmer.. OBS der er ingen bas i sangen smiley

• #122   22. dec 2020 Toto med Afrika live.. Så skal du høre bongo drums.. Lyder fedt..

• #123   22. dec 2020 Ja ok Michael fedt nummer altså Toto Africa Live men ikke i samme kvalitet som det der Diana Krall jeg hørte før nu fandt jeg en fed udgave never mind

• #124   22. dec 2020 Yep du får lige lidt mere men der findes mange....husk på hvis du streamer fra youtube så er det ikke længere kvalitet.

1. David Johansen and the Harry Smiths indspilningen fra 2000
    2. Kari Bremnes men tvivler på de ligger på Tidal, indspillet på Kirklig kultur værksted i Norge.
    3. Muddy Waters "Folk Singer"
    4. Sam Mcclain og vil fremhæve fgl indspilninger "GIVE IT UP TO LOVE" "Keep On Movin" "Journey"
    5. Van Morrison "Moondance"
    6. Aaron Neville
    7. Jazz at the Pawnshop

• #125   22. dec 2020 Eric Bibb "Spirit and the blues" syntes jeg også er meget fed.
    Lee Ritenour pladen "Wes Bound" nummeret Waiting In Vain den var konen helt vild med da jeg havde B&W801S3
    Patricia Barber "Cafe Blue" vil fremhæve fgl. "Too Rich For My Blood" samt "Ode to Billy Joe" på et godt anlæg er det som at være der selv.

• #127   22. dec 2020 Hvad giver i om måneden for tidal...??

• #128   22. dec 2020 #127 på siden står der 99kr/måned

• #129   22. dec 2020 Du giver vidst 199,- pr. 30 dag for Hifi/master det er sådan lidt dårligt sådan set men det er hver 30. dag og så hæver de på dit kreditkort

• #130   22. dec 2020 Kenneth koster det 100kr ekstra for master ?

• #131   22. dec 2020 Jeg faldt lige over Aaron Neville og Linda Ronstadt Dont know much den er vildt dejlig men kan ikke afspilles i samme højde som f.eks Diana Krall hun skriger jo nærmest altså Linda Ronstadt men det er måske meget normalt???

• #132   22. dec 2020 Yes Søren det gør det smiley og også bare for Hifi kvalitet

• #133   22. dec 2020 https://tidal.com/sound-quality

• #134   22. dec 2020 Men er det normalt at når damerne skriger i et meget højt toneleje så bliver det lidt skingert???

Kenneth

• #135   22. dec 2020 Men Søren albummet Cafe blue med Patricia Barber lyder også vildt fedt

• #136   22. dec 2020 #135 er den skinger ?

• #137   22. dec 2020 Nej det er den ikk smiley

• #138   22. dec 2020 Det var denne jeg mente Aaron Neville og Linda Ronstadt Dont know much

• #139   22. dec 2020 Jeg tror det er det musik du høre som er skinger der er mindre godt indspillet.

• #140   22. dec 2020 Altså du mener at det musik jeg finder skingert er dårligt indspillet???

• #141   22. dec 2020 Ja højest sandsynligt

• #142   22. dec 2020 Ja ok jeg tror næsten du har ret Søren så har vi også løst problemet

• #143   22. dec 2020 Der stå premium til 99kr og hifi til 200.. Og studerende 50kr og 100 for hifi... Mystisk..

• #144   23. dec 2020 Jamen altså det er 99,- for normal kvalitet ikke lossless

og 199,- for hifi/master losless og mqa

• #145   23. dec 2020 Men Tidal det er toppen af cremen det er det hifiklubben bruger det hed Wimp før men nu hedder det Tidal

• #146   23. dec 2020 TIDAL HiFi
    30 dages gratis prøveperiode til 199 kr. / måned
    De står på deres sider nu

• #147   23. dec 2020 Men den Denon bamse kan fandme levere varen hold da kæft hvor fedt siger jeg bare

ALT IORDEN

BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

Kenneth

GOD JUL

• #148   27. dec 2020 Input selectoren på Denon bamsen driller vidst heller ikke den har ikke gjort det endnu ihvterfald det hjalp med Noname`s råd om at jeg skulle motionere knappen så jeg dermed sled møget af så tak for det Noname smiley

Godt nytår

Kenneth

• #149   3. jan Hey Søren jeg tror grunden til at der er forskel på højre og venstre højttaler er på grund af højttaler terminalerne nu har jeg ikke haft dem ude og se da det er et større menageri men jeg tror det næsten smiley

• #150   3. jan Men terminalerne er vel angivet med rød / sort eller +/- så burde det være lige til, det er klart at hvis den ene højtaler spiller i modfase så har du et lyd problem.
    Hvis det er letter for dig at tage højtalerkablerne af på forstærkeren så kan du bruge den med et 1,5V batteri (når basenheden gå ud af så er + den der røre + på batteriet)

• #151   3. jan Nå ja ja men nej jeg har ikke noget problem har været meget omhyggelig med at sætte dem rigtigt til det jeg siger er bare at grunden til at der er et R på den højre og et L på den venstre er på grund af højttaler terminalerne tror jeg nok ihvertfald kan du ikke huske vi snakkede om det og du sagde at der nok ikke var forskel på højre og venstre da enhederne sidder i midten forstår du hvad jeg mener Søren?

• #152   3. jan Jo ok, bare det funger så er det jo fint nok

• #153   3. jan Ja men det fungerer fuldstændig som det skal smiley

• #154   3. jan Men Søren har du lagt mærke til at vores ven Noname/Thomas har været på spil igen og har slettet sine svar???

• #155   3. jan Tja ved ikke hvad de vil her inde på siden?
    Som jeg har skrevet nogle gange så kan de jo lade være at deltage i tråde de ikke gider, men mon ikke det er for at fremme et andet hifi site, for tråde uden sammenhæng ødelægger meget.

• #156   3. jan Det tror jeg nu ikke det er Søren men han er sgu lidt strange ham Noname/Thomas

• #157   3. jan hvad skulle årsagen ellers være da ?

• #158   3. jan Tjae jeg ved det ikke at han nok er lidt strange men måske du har ret synes bare det virker lidt usandsynligt at han skulle eje et hifi forum men jeg ved det da ikke Søren

• #159   3. jan Hvad syntes du om de nye Dali ? spiller de godt/bedre end de gamle B&W?

• #160   3. jan De er rigtig rigtig fede Søren de spiller den lækreste bas men jeg gider kun at høre gode optagelser på dem alt andet lyder IKKE godt

• #161   3. jan Det er sgu tæt på at baby besvimer når jeg lytter til dem men hvis jeg havde haft en stor stue og jeg ikke havde behøvet at putte propper i hullerne he he smiley så havde baby besvimet men de spiller fedt der er jo kun den fede bas tilbage når der er propper i hullerne smiley

• #162   3. jan Hmm satte lige noget DIana Krall på Temptation og nu synes jeg sgu ikke de spiller så fedt som jeg huskede men jeg har jo nok vænnet mig til dem Tø hø smiley

• #163   3. jan Når du sætter skumgummi i basportene så giver det typiske en lidt bedre mellembas da en mere lukket kabinet bevirker en lidt hurtigere enhed og samtidig dæmpes lidt at bassen

• #164   3. jan Ja ok

COOL BURGER

OG BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

Kenneth

• #165   3. jan Jeg skal have øllebrød lige om lidt med fløde det er fandme da godt smiley

• #166   3. jan Så heller et sønderjysk kagebord smiley

• #167   3. jan Ha ha ok helt sikkert Søren

• #168   3. jan Hej j god nytår i to smiley
    jeg fik den her i går
    .
    https://www.hifiklubben.dk/denon-avc-x8500h-hjemmebio-receiver/denavcx8500hbk/

profilbillede
  • #169   3. jan Den ser sku da fin ud, tillykke med den, kan du udnytte alle udgangene smiley

• #170   3. jan Jamen Per ville du ikke købe den der Jubilæums Denon???

• #171   3. jan ikke til nu kører nu 7.1 og rester komme smiley
    måske Sonos

• #172   3. jan jo men jeg skule vente meget lange tid ind jeg fik den og sagde nej tak og er meget tilfreds med den jeg har købe . smiley

• #173   3. jan Ja ok det er jo også noget lidt andet med sådan en Surround forstærker smiley

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

Følger: 1 Svar: 30
    #174   4. jan #155

Sådan her fremmer man et andet forum

https://www.hifi2you.dk/index.php?start=0

Jo Søren, jeg læser skam med smiley

• #175   4. jan #174 det kan vel ikke betale sig at svare, dit indlæg er vel slettet om en uges tid alligevel smiley

• #176   4. jan Men konklusionen er at de spiller MEGET fedt de Dali`ere og Denonen kan ihvertfald levere varen

• #177   4. jan Ja det har du ret i ,men ens minus er at man skal henter manualen på deres hjemmeside elle er det ok smiley

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#178   4. jan #175.

Nej det kan ikke svare sig at svare, men jeg sletter ikke de 2 indlæg der nu er, for jeg skal jo fremme mit forum smiley
    Men jeg deltager ikke længere af 3 årsager (Kigger kun og svarer så lige dig nu). Den ene grund er at jeg ikke synes øllebrød, bred ymer osv hører sig til i en hifi debat. Den anden er at man ret tit snakker for totalt døve ører og den sidste er at når du er her (og du bor jo nærmest herinde) så er der ikke brug for andre smiley

• #179   4. jan Altså helt ærligt Thomas hvorfor kan du ikke bare hygge dig sammen med os andre der er sgu da ingen grundt til at være så tøse fornærmet smiley

• #180   4. jan #178 du er jo selv herre over hvad du deltager i af tråde og hvornår din deltagelse stopper er der bruger du ikke gider så kan man jo black liste dem.
    Men hvorfor sletter du samtlige indlæg du laver ? hvis ikke det er for at ødelægge dette her forum er det så fordi du ikke vil stå ved hvad du selv skriver? der må da være en grund til at slette sin profil månedsvis for så at oprette sig igen.

Er du den type der ikke kan tåle andre meninger end dine egne?
    Det er vel ikke et problem at jeg bruger noget tid her inde og at jeg har mine meninger og forsøger at hjælpe der hvor jeg kan, måske ikke altid det er rigtige det jeg skriver men syntes da selv jeg er rimelig god til at indrømme hvis jeg tager fejl eller skriver noget forkert eller en anden har en bedre forslag...måske du kunne lære lidt smiley

Dit eget forum vidner da om at du gør nøjagtig det samme der som du brokker dig over her, findes der nogle tråde der over som du ikke deltager i? måske du bor på siden smiley
    Og dem der ikke deler din mening har jeg hørt bliver smidt på porten, men hvad men er jo herre i eget hus..

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#181   4. jan Ja jeg bor der faktisk men det tror jeg er meget normalt når man "ejer" stedet.
    Og ja man hører rigtig meget forskellige steder, men sagen er at der ikke er nogle der er smidt ud, ud over 2 stk som er bannet alle steder fra og endda også i Norge fordi den går helt skævt for dem og jeg mener HELT skævt.
    Hvis man ser bort fra de 2 (hvor normalen er ikke at kunne deltage nogle steder) så er der ikke en eneste der er smidt ud, men der er nogle der selv er stukket af fordi de f.eks ikke kunne li en kabeltest, hvor de ikke kunne høre forskel...... Det er nogle der kalder sig for entusiaster smiley

Jeg synes ikke jeg har peget på at du har skrevet eller sagt noget forkert og er udemærket godt klar over at du prøver at hjælpe hvor du kan (der var også en smiley efter min kommentar).

Jeg sletter ikke mine indlæg, det gør siden selv når man sletter sin profil - at man så kan logge på igen via facebook og have samme profilbillede, beskrivelse, men alle indlæg er væk synes jeg mere er en fejl på Hifigalleri.

Hvis du lægger mærke til det, så over nogle år er hifigalleri blevet et "hyggested" hvor man skriver om alt muligt som ikke har med hifi at gøre.
    Tit laves der også et indlæg/spørgsmål og så ser man ikke mere til den person.

Alle andre steder holder man sig til emnet og får det på plads, men her drejer det sig om alt muligt andet.

Undskyld for mit "lange" skriveri her, jeg lover det bliver det sidste smiley

• #182   4. jan Kan vi for fanden ikke bare hygge os og have det lidt godt alle os Hifi nørder?

Kærligst Kenneth

• #183   4. jan #181 fair nok, men der er jo ingen grund til at slette sin profil for så at oprette den igen.
    Kan ikke lige se at HG skulle være skyld i at din profil slettes.

Nogle sites er så optaget af at der skal debatteres efter en rettesnor så det er til at brække sig over (ikke lige dit site måske) men der skal være plads til lidt sjov og spas efter min mening.

Er enig i at nogle tråde her, havner et andet sted end tråden emne (som fks nu) men syntes nu ikke problemet er så stort, men ja man skulle nok oprette en ny tråd til et nyt emne.
    Men det er da noget jeg vil arbejde med, hvis dette er et problem.
    Vi er her jo nok alle af den grund at vi går mere op i musik & hifi end de fleste andre.

• #184   4. jan Jeg er ihvertfald enig med dig Søren VintageHiFi.dk var jeg på her for et stykke tid siden indtil jeg blev slettet fordi jeg blev sur jeg blev mobbet af de andre og selv af moderatoren der var også en anden der var enig med mig og sagde at han var straks blevet sat på plads fordi han ikke holdt sig til nogle af deres meget stramme regler hvis man gjorde noget forkert var den kære moderator der med det samme og man blev straks sat på plads og jeg synes ligesom Søren at der skal være plads til lidt spas og hygge og sjov ellers minder det sgu lidt om en KZ lejr helt ærligt og dette sted skal IKKE være en KZ lejr for ellers er det sgu mig der stryger næste gang bare min mening

må i alle have det godt

Kærligst Kenneth

• #185   4. jan #184 helt enig, vintagehifi er heller ikke lige mig, stiller man et spørgsmål om en apparat der bare er 1 år uden for kategori så kommer forum politiet efter dig... man skulle tro at nogle der inde gik mere op i at fange forseelser end i hifi.
    Når nok om det..

• #186   5. jan men i må indrømme at her ind i lange tid er meget stille ,tror at vi er vel kun 5 elle 7 der skriv her ind og er meget glæde for at i skriver her ind og hjælpe med alt god dag smiley

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#187   5. jan Søren skal du være med til at lege smiley

https://www.hifi2you.dk/index.php/forum/sludder-sladder/874-lyd-test

• #188   5. jan Hey Thomas er det en test om man kan høre forskel på lydkvaliteten af numrene???

Kenneth

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#189   5. jan Jeps

• #190   5. jan Men kære Thomas efter hvad jeg kan se er det sgu da ikke dig der ejer siden???

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#191   5. jan Den står ikke i mit navn. Den står i det navn som er ham der har sat den op, altså kodet siden. Det er han 800 meter mester i smiley

• #192   6. jan #187 giver ikke meget for disse forsøg/test, der kan snydes og da den nok netop er lavet for at vise at der ikke er nogen der kan høre forskel og at det er rent held hvis man rammer rigtig, skal lige siges jeg kun har afspillet på min bærbar.
    1. for at man kan høre forskel vil det kræve at musikken er oprindelig det hjælper jo ikke hvis man fks. tager en 256Kbit og så bare op skaller den til højre kvalitet det vil ikke give nogen forskel. som hvis man tager en 16bit/44khz og konventer til 24bit/192Khz (det er en anden sag hvis man konventer en 24bit/192Khz master til 16bit/44Khz)
    2. Er selv af den opfattelse at bit/Khz ikke er den afgørende faktor for kvalitets lyd, der findes mange 16bit44Khz cd med lydkvalitet der er super gode og vi er jo nok enige om at der er flere faktor der er afgørende og ikke kun hvilke opløsning.

• #193   6. jan Syntes artiklen her er ganske god https://hifiakademiet.dk/lydkvalitetens-skandaloese-forfald

der ligger en del gode artikler og test som er værd at læse på siden.

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    jan 2021

#194   6. jan Det sjove ved denne test her er at der slet ikke er snydt på nogle måder og der bliver også lagt op hvad der er gjort, eller ikke gjort.
    Man skalérer ikke op ved at downloade dem, men får den originale opløsning, men der bliver skaléret ned når de afspilles direkte fra dropbox.

Kommentér på:
Øv øv øv udskudt til 20.01.2021

x