{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Input Selector Denon bamse {{forumTopicSubject}}

Hey Alle Hifi folk smiley

Nu driller input selectoren igen den står og skifter mellem to indstillinger men jeg tror at når den er blevet varm så gør den det ikke
kan der være noget om det? Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre? jeg er ikke typen der kan skille den ad og sådan noget.

Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Input Selector Denon bamse
  • #1   20. sep 2020 Hvis du ikke selv kan, så send den ind til rep & justering, det kan vel ikke koste en formue.

  • #3   21. sep 2020 Jeg kan godt gøre dette mens den er slukket ikk?



    Kenneth


  • #4   21. sep 2020 input selectoren er den ikke en elektronisk relæ på din Denon ?


  • #5   21. sep 2020 Jo det vil jeg mene

  • #6   21. sep 2020 Så skal den være tændt, men tror relæet trænger til rensning/smøring eller helt at blive udskiftet også derfor jeg anbefaler den kommer en tur forbi en med forstand på det.

  • #7   21. sep 2020 Ja ok men jeg har ikke nerver til at pille den fra igen nu står det hele som det skal og den er ikke bare sådan lige at flytte på. Men du mener at den skal være tændt når jeg motionerer knappen???

  • #8   21. sep 2020 Fedt nok mand 1000 tak Noname det har allerede hjulpet tror jeg

    10-4 og en skumbanan og bred ymer og knæhøj karse ALTID


    K.H.C.


  • #9   21. sep 2020 Har du også en Denon Noname??? Og hvad er det for en model???'


    Kenneth


  • #10   21. sep 2020 Nu har jeg motioneret den drejeknap nogle gange idag har slukket for den og så gør jeg det samme de kommende dage MEN en ting der er lidt pudsigt er at de lysdioder ovenover Input Selectoren hvor der står Tuner CD Phono og så videre de er faktisk lyserøde det passer godt til mig en rigtig lille prinsesse Ha ha smiley

    Jeg kan bare høre musik på mine B&O`ere via min Iphone (Bluetooth) på Tidal appen


    Kenneth


  • #11   21. sep 2020 Så har jeg lige pudset min elskede Denon bamse det har den fortjent den vejer god damn 30Kg og DET synes jeg er mega fedt


    K.H.C.


    profilbillede
  • #13   21. sep 2020 Ok fedt nok jamen så vil jeg slukke den når jeg gør det så den ikke bliver overbelastet eller sådan noget smiley


    Kenneth


  • #14   26. sep 2020 Hej Kenneth.

    Det er skisme da en super spilledåse, du der har anskaffet dig. En PMA-QS10mk2. Hvis jeg ikke husker helt forkert, er den fra sidst i 90'erne. Den er opbygget som en dual mono forstærker, hvilket vil sige, at hvert trin har sin egen strømforsyning, der hver er forsynet med 12.000 MicroFarad kondensatorer. Den er født med terminaler for Bi-Wiring, så hvis dine HT'er har to sæt terminaler, så håber jeg da du har benyttet dig af det.

    På det foto du har vist står dine kontrol knapper for bas, diskant og balance noget anderledes, i forhold til hvordan jeg vil sætte dem. De står forhåbentlig ikke sådan, når du spiller musik? Jeg mener den er opbygget med en volumenkontrol ala Baxandall typen, med permanent loudnes kontrol. Den lille trykknap der er over balance knappen, kan aktivere/de-aktivere tonekontrollerne. Tonekontrollerne burte du kun benytter, når du spiller nogle gamle plader, der ikke er ordentlig mixet.

    Hvis du har lyd i både venstre og højre HT, sådan som din balance står på foto'et, så har du monteret kablet til den venstre HT forkert. Så er det sat til højre udgangs terminaler beregnet for Bi-Wiring.

    Var det to eller flere lysdioder ved indgangs vælgeren, der stod og blinkede?

    NB; Når du nu har fået anskaffet dig en del skønt vintage grej, så burte du få dig et kursus i almen vedligehold af audio udstyr. - Det er ligesom med kvinder, at bliver de ikke serviceret ordentligt, så får man problemer, ik' !

    Hilsen Tommy.


  • #15   26. sep 2020 Nå nej men de tone cotroller står ikke sådan når jeg spiller normalt jeg pudsede den af så derfor kom jeg til at dreje på dem men den knap der hedder source direct virker ikke desværre Og det var to lysdioder der stod og blinkede og jeg kunne høre på relæet at den stod og skiftede konstant mellem to inputs men jeg tror problemet er løst ved at jeg har drejet på knappen nogle gange over nogle dage

    Kenneth


Kommentér på:
Input Selector Denon bamse

Annonce