{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.341 visninger | Oprettet:

Kurt Mattesen J
Kurt Mattesen J
Tilmeldt:
30. aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

Lyd fra samsung led tv til denon reciever? {{forumTopicSubject}}

Hvordan får jeg lyd fra mit samsung led tv til min denon reciever?
blu ray afspiller osv er tilsluttet direkte i forstærkeren med hdmi kabel. Og fjernsynet er tilsluttet forstærkeren med hdmi kabel
hdmi kablet kan åbenbart ikke klare opgaven eller?
Skal jeg have et ekstra optisk kabel for at få lyden fra tv kanalerne ud i højttalerne?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra samsung led tv til denon reciever?
  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #1   11. nov 2011 Dit fjernsyn skal understøtte ARC (Audio Return Channel) og din forstærker skal understøtte hdmi 1.4 for du kan få lyden tilbage via hdmi-kablet, ellers skal du som du er inde på bruge et andet digital-kabel fx. optisk.

    Hvis du har mulighed for ARC, kræver det også at dit hdmi-kabel er et 1.4. Det variere lidt fra mærke og model hvor mange og hviken hdmi indgang der undertøtter ARC på tvét, På Samsungs plasma serier mener jeg det er den der hedder hdmi 2 man skal bruge, ved ikke om det er det samme på deres LED..?



  • #2   12. nov 2011 Jeg bruger et optisk kabel mellem min denon og samsung tv og det virker perfekt.

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #3   12. nov 2011 Ja optisk virker fint men du for ikke HD-lyd fra fjernsynet, her skal du bruge hdmi eller en avanceret analog tilslutning.

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #6   12. nov 2011 HD-lyd er op til 8 kanaler, de gamle kendte forbindelser til digital lyd Coax og optisk kan kun overfører 2 lydkanaler, så de kan ikke bruges.

    Hvis du bruger Coax eller Optisk til overførsel af digital HD-lyd, bliver det en reduceret udgave der nogenlunde svarer til Dolby Digital eller DTS.


  • #7   12. nov 2011 Som nogen af de andre skriver
    Krav...
    Hdmi 1.4
    ARC Understøttelse

    På mit Samsung led er det Hdmi port 2

    Hvad hedder dine produkter

    Vh Tommy



  • #8   12. nov 2011 Det er et:
    Samsung UE 46B600 led tv
    og en:
    DenonAVR-1910
    En kammerat sagde at tvét måske var for gammel til at understøtte lyd til recieveren igennem hdmi?
    Eller også skal jeg prøve at sidde prøve de forskellige udgange/indgange på tvét?


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #9   12. nov 2011 Ved ikke om dit fjernsyn har ARC, men AVR-1910 understøtter ikke hdmi 1.4. Så for at få lyden fra tv til recieveren skal du bruge et endet digital-kabel fx. optisk.

Kommentér på:
Lyd fra samsung led tv til denon reciever?

Annonce