{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.314 visninger | Oprettet:

Lyd fra HD kanal {{forumTopicSubject}}

Hey.
Er lige flyttet og har i den forbindelse fået kabel tv.
Har tunet kanalerne ind på mit Samsung tv og kører lyden ud via den optiske udgang (eneste udgang) over i en DAC og ned i min stereo reciever, så jeg kan få lyden ud over anlægget.

Nu kommer problemet. På TV3+ HD får jeg ingen lyd ud fra anlægget? Det virker fint på fx Kanal5 HD osv, men lige ved 3+ er der et problem. Der er fin lyd fra kanalen på tv'ets indbyggede højttalere, men altså ikke nogen lyd ud.
Kan man gøre noget ved det, nogen som kender situationen? Tænker det måske kan være fordi at lyden på 3+HD er kodet i et bestemt format, som min DAC ikke kan lave om til et brugbart stereo signal?

Help! Hader de indbyggede tv pis højttalere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra HD kanal
  • #1   18. sep 2011 Ved ikke om det hjælper men kan du ikke køre optisk direkte ned til forstærkeren ? Vores dekoder fint alle formater. Nogle gange er det DD de udsender andre gange er det almindeligt.
    Prøv det.
    Vi satte vores tv til at udsende alt lyd via optisk kabel direkte ned i receiveren.


  • #2   18. sep 2011 Hvis jeg havde haft optisk indgang på recieveren havde jeg ikke købt den DAC i første omgang smiley

  • #3   19. sep 2011 Jojo men du nævner jo intet om der er mulighed for optisk tilslutning gennem din forstærker smiley Så det er jo ikke så mærkeligt folk kommer med denne løsning.

    Umiddelbart kunne det tyde på en konflikt i det lydformat visse kanaler udsender i og din DAC. Ved ikke om der er så meget man kan gøre, andet end prøve at låne en forstærker med optisk tilslutning og teste igennem om det er det samme problem. Hvis problemet stadig er der, er det en fra din tv udbyder problemet ligger. Forsvinder fejlen, er det din DAC den er galt med.



Kommentér på:
Lyd fra HD kanal

Annonce