{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Bas problemer ;( {{forumTopicSubject}}

Placeringen af min bas er rigtig dårlig.
Lige i sofa området hvor jeg sidder er der ingen eller meget lidt bas. Derfor har jeg prøvet at monteret afkoblingsfødder.

Det har uden tvivl været gavn for nabo/overbo da det har hjulpet gevaldigt på vibrationer i gulv/vægge.

Området omkring sofaen eller ude ved væggene er der mere end rigeligt med bas.

Placeringen af subben er desværre fast. Jeg har dog mulighed for at købe mig en SWA 12 mere og sætte hvor forstærkeren står (se min profil)

Eller udskifte min SWA 12 med en SWA 15? Der kan jeg måske spille endnu højere så det bliver voldsom omkring sofaen og normalt i sofaen?

En Sidste mulighed kunne være at skifte til en helt anden sub der fylder rummet med bas, bedre. Hvis de findes altså?

Håber i kan hjælpe. Er sku lidt ulykkelig ;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bas problemer ;(
  • #3   21. okt 2011 Det skal siges at jeg har prøvet at flytte subben over på den anden side af fronthøjtaleren. Stadig ingen bas i sofarækken smiley

  • Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
    #4   21. okt 2011 Ved godt du har skrevet at placering men hvorfor? pga damen?... prøv alligevel og flyt subben over i hjørnet til radiatoren og prøv både at lytte til den mens den står på langs som ny eller prøv at vinkle den ind mod din lytte position.

    Ellers kan du også prøve at flytte din sofa som jeg går ud fra er sweetspot, længere tilbage men kan godt se det komme til at se kavt ud med de ting som står bagved.

    Sidste mulighed ville måske være en anden sub, men det er ville vel være nedern at skulle ud og investere så prøv førstnævnte.


  • #5   21. okt 2011 Ha haft den op af radiatoren.

    Men havde ikke tænkt på at dreje enheden mod højre eller venstre. Prøver jeg lige.


  • #6   21. okt 2011 Så er det prøvet i alle tænklige retning og afstande i det område den er plaseret. INGEN virkning... Irriterende! smiley

  • #9   21. okt 2011 Det lyder godt nok som noget hokuspokus den kan?

    Det lyder da næsten for godt til at være sandt?

    Dem må jeg satme prøve.
    Er den pengene værd Jesper?


  • #11   21. okt 2011 Dit kendskab har kostet mig dyrt efterhånden smiley

  • Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
    #12   21. okt 2011 Rum korrektion som Jesper linker til er både godt og skidt. Det lækre ved det er at den f.eks fjerner bulder bassen og andre uheldige peaks i frekvenskurven men samtidig kan den også gøre lyden kunstig fordi de frekvenser som dæmpes ikke kommer naturligt til udtryk når der lyttes. Nogle hader det, andre elsker det.

  • #14   21. okt 2011 Mine fronter har fået sådan nogen argon gummi fødder desværre smiley
    De er jo heller ikke så voldsom dyre, så ved ikke om de vil få noget ud af afkoblingsfødder.

    Kan heller ikke mærke dem i gulvet som jeg kunne med subben.

    Men overvejer jo stadig at købe en SWA 12 sub mere.
    Hvis du altså kan overtale mig til at det er en god ide med 2 subber? Så skal jeg jo nok også bruge nogen fødder til den smiley


  • #16   21. okt 2011 Jah.. men synes stadig der er grænser. Havde jeg et sæt til 10.000 pr front havde det jo været en dråbe i havet..

    Jeg tror lige jeg prøver sådan en EQ' før jeg gør noget som helst andet.


Kommentér på:
Bas problemer ;(

Annonce