{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Hvilke indstillinger for optimal Lydkvalitet??? {{forumTopicSubject}}

Nu skal i høre jeg har Tidal på computeren og har sat en Argon Dac1 D/A Konverter til med et usb kabel og så fra Dac`en 2 phonokabler over i min Denon bamse på 30Kg hvilke indstillinger på computeren skal jeg ind i for at sikre den bedst mulige lydkvalitet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke indstillinger for optimal Lydkvalitet???
  • #1   15. jun 2020 Jeg tænker bare at det er lidt dumt hvis jeg har fedt udstyr men der så er en flaskehals et sted på computeren smiley

  • #2   15. jun 2020 Lige et spørgsmål til fra drengen med den ømme numse og som ingen pandekager fik

    "Passthrough MQA deaktiver software decoding af MQA" det er en indstilling i Tidal man kan vælge

    MQA Er det almindelig HIFI Kvalitet eller er det master kvalitet? og er det godt at vælge denne indstilling med hensyn til lydkvalitet? Håber der er nogle kloge hoveder der har noget at sige (Eller sådan noget He he) smiley


  • #3   15. jun 2020 Altså Kenneth hold dig fra de hvide varevogne, de er fulde af "lokker" smiley smiley

    Kender ikke Tidal men er der en indstilling der heder Master kvalitet så er det nok den du skal vælge, kan du høre forskel på indstillingerne ?


  • #4   15. jun 2020 Lokker???? Nej men det jeg spørger om er om MQA Kvalitet er almindelig Hifi kvalitet eller om det er Master Kvalitet???? Øh om jeg kan høre forskel det ved jeg ikk tror jeg???

  • #5   15. jun 2020 Den indstilling jeg snakker om hedder "Passthrough MQA deaktiver software decoding af MQA" og må jo betyde at man springer uden om software decoding af MQA filer og er dette godt for lyden eller ej? og mit næste spørgsmål er så om MQA er almindelig hifi altså cd kvalitet eller om det er master kvalitet

  • #6   15. jun 2020 Det fungerer jo sådan at jeg betaler for at kunne høre filer i Master kvalitet og har valgt den indstilling der hedder Master men det er jo ikke alle numre der er i Master kvaliteten og hvis det er et nummer der ikke er i master kvalitet så hører jeg det i hifi kvalitet altså cd kvalitet smiley

  • #7   15. jun 2020 Okay mon ikke der er en her inde der kan svare på det som har Tidal.

  • #8   15. jun 2020 Nå men jeg har fået svar på det ene spørgsmål MQA er åbenbart nogle Tidal har partnerskab med og de numre er i Master kvalitet dvs. typisk 96 kHz / 24 bit i den bedste opløsning men om den indstilling jeg snakker om hvor man kan springe decoding af de filer over ved jeg så stadig ikke om er godt eller skidt men umiddelbart synes jeg at jeg kan høre at det er bedst hvis man springer decoding af filerne over

    Jeg fristes til at tro det er mest hifi mæssigt korrekt hvis man springer et led over og det bare kører direkte igennem men jeg ved det ikk smiley


    https://www.mqa.co.uk/


  • #9   15. jun 2020 Så er der nyt for jeg har lige snakket med hifiklubben og den indstilling hvor man springer software decoding af MQA filer over er god at bruge da det er mere hifi mæssigt korrekt da man springer et led over som jeg også skrev før og jeg KAN udnytte den gode MQA kvalitet 96Khz 24Bit med det udstyr jeg har nu dvs. på min Argon Dac1 den går så højt op i kvalitet så langt så godt nu kommer flaskehalsen så jeg har nogle B&O H9i hovedtelefoner og når man hører tidal via Bluetooth på sin iphone går dac`en som er indbygget i iphonen kun op til 48Khz men man kan så købe en dac til telefonen hvor man sætter et mini jack stik i telefonen over til dragon fly dac`en og så et mini jack i hovedtelefonerne og så er det MQA Kvalitet da den springer Dac`en som er indbygget i telefonen over Hurra problemerne er hermed løst smiley

    Fed fed hygge til alle

    KH Drengen med den ømme numse og som ingen pandekager fik smiley


Kommentér på:
Hvilke indstillinger for optimal Lydkvalitet???

Annonce