{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.241 visninger | Oprettet:

rasmus r
rasmus r
Tilmeldt:
17. jul 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15

Dali concept 10 {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri nu skal mine cerwin vega ve-15 f udskiftes og jeg har fundet et par Dali concept 10 til 5900 (jeg vil de om jeg kan få ham ned på 5500) lyder det fornuftigt?
Også ville jeg høre om nogle havde erfaringer med concept 10.
Hilsen rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali concept 10
  • #1   8. aug 2011 Skal du bare have bas lyd eller vil du have hifi lyd ? smiley

  • #2   8. aug 2011 jeg havde brugt den 5500kr på noget andet end de concept

    hvis det skal være dali, så tag et sæt evicence 870 i stedet

    LANGT bedre højttalere


  • #3   8. aug 2011 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195058

    RIGTIG finer der er på kabinettet, og glasplade i toppen, de er rigtig flotte


  • #4   8. aug 2011 ville også gøre det som * MAJIK CABLE GUY * skriver/linker til.
    de concept er ikke imponerende at lægge øre til .


  • #5   8. aug 2011 prøv at tage en lytter til de nye Zensor højtalere... jovist, du får nok mere for pengene ved at købe brugt...

    men de nye Zensor 7 højtalere er altså rigtig fornuftige... jeg spiller med en cirka 60watt RMS og jeg mangler egentlig ikke noget bas... (og jeg ER en basluder)

    de nye Zensor 7 koster 5500kr for et sæt... Zensor 5 koster 4.000kr...

    tag en lytter...


  • #6   8. aug 2011 Kort og godt.. Concept serien stinker. Lector serien spiller meget bedre, hvis det skal være i den klasse.

    Ellers gør som andre siger, find et sæt ældre brugte Dali´er fra deres gode år. Kunne være Evidence-serien, Dali 909, Dali 450, Dali 850, selvom den har tendens til at skrige, Dali 18Mk2 eller hvis det kunne være stander, så Dali 15A


  • rasmus r
    rasmus r Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15
    #7   8. aug 2011 Nu så jeg også at Lektor 6 ikke koster særligt meget mere hvad så vis det er Dali zensor 7 vs. Lektor 6?

  • #8   8. aug 2011 Køb de der Evidence... Køber du andet har du skudt dig selv i foden... Zensor ville jeg holde mig fra, det bare min intuition der siger mig det...
    De evidence der du smiley


  • rasmus r
    rasmus r Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15
    #9   8. aug 2011 Men problemet er at det er begrænset hvad der er af de nævnte højttalere til salg i nordjylland:)

  • #10   8. aug 2011 jamen så stik da en gut 500kr for at køre dig

    jeg henter gerne grej i den anden ende af landet for at få det gode

    alternativt kunne du jo byde lidt under prisen så du kunne få dækket dine omkosninger til transporten


  • #11   8. aug 2011 men igen, hvor skulle vi vide noget om hvor du ville hente dem henne, da du jo nærmest INTET har på din profil

  • #12   8. aug 2011 Uanset hvad du vælger er det et kæmpe løft i forhold til dine CV. Men af dem der er nævnt her, ville jeg også lede efter et par Evidence 870.

  • #13   8. aug 2011 Kristian F:
    du har ikke lyttet til dem, hvordan kan du så sige de er dårlige... ??

    må sige at jeg er imponeret... selvom jeg lige kommer fra svigerfar som har grej for over 50.000kr... giv dem en chance...
    Ikon og Concept serien har ikke været de bedste skud fra Dali, men er det grund nok til at stemple alle nyere højtalere fra Dali... ??


  • #14   8. aug 2011 kan se du kommer fra Sønderjylland, ligesom jeg gør... jeg bor i Sønderborg... kom forbi, så giver jeg gerne en demonstration på dem...

  • #15   8. aug 2011 lidt sjovt mikkel du lige peger fingre der, for er dr nogen der udtaler sig om ting man ikke ved noget om, så er det vist dig da

    men evidence er KLART de bedste højttalere af alle dem der er listet op her, i andre mærker kan du også få noget der er bedre


  • #16   8. aug 2011 ja der andet end hifiklubbens produkter tag kig rundt. men som sagt det dig der skal leve med det .men du kan få så meget andet godt end bare hifiklubbens produkter

  • #17   8. aug 2011 hvis du virkelig vil have noget der er oppe i den gode ende

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195904


  • rasmus r
    rasmus r Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15
    #18   8. aug 2011 tak for de mange inlæg:)
    hvad kunne så være et godt bud på en sub være til en pris på max ca. 4000 gerne brugt?


  • rasmus r
    rasmus r Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15
    #19   8. aug 2011 og hvad er der ellers af gode højttalere i den kategorie (snakker om dalierne) ? smiley

  • #20   8. aug 2011 Der er en udemærket subwoofer til salg her:

    http://www.hifigalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=29191


  • #22   8. aug 2011 majik:
    det burde da næsten være flovt for dig sådan som du farer rundt... du kan ikke skille tingene fra hinanden... lad nu hver tråd være... har jeg skrevet noget forkert i denne her tråd... ?
    jeg påpeger blot at Kristian F ikke skal dømme de nye dali Zensor højtalere før han har hørt dem...
    vil nærmest vove og påstå at du heller ikke har hørt dem, måske har du hørt Zensor 5, men det er jo ikke Zensor 7 vel... ??

    så siden vi går ud fra du ikke har lyttet til dem, hvordan kan du så vide at evidence er de bedste... ?


  • #23   8. aug 2011 Mikkel P
    det med om man har hørt zensor 5 og ikke 7 ændre ikke diskant enheden . lyden ændre sig heller ikke fra concept 8 til 10 kun der er mere bass .
    ang dali evidence de er en helt anden og dyre klasse. jeg sammen ligner heller ikke mine sa1750 med et sæt sa 1530


  • #24   8. aug 2011 Du kunne jo også
    http://www.dba.dk/infinity-kappa-8-300-w/id-76657410/


  • #25   8. aug 2011 det er rigtig nok... som jeg skrev i min første kommentar, så vil man få mere for pengene ved at købe brugt...
    men jeg vil ærlig talt hellere have fabriksnye højtalere stående i stuen... om trådstarter også synes det ved jeg ikke...

    og nu er diskanten ikke det eneste i musikken... mellemtonen og bassen er jo ikke den samme fra Zensor 5 til 7... så der er jo en væsentlig forskel på højtalerne... og så er diskanten faktisk rigtig behagelig i Zensor højtalerne...


  • #26   8. aug 2011 skulle jeg ikke kunne sige med zensor derfor har jeg heller ikke snakket ned om dem indu før jeg har hørt dem hehe men vil bestemt ikke selv eje dem selv uden at ligget øre til dem . men når det er samme serie har de nogen lunde samme klang nogle med mere bass/mellem tone men stadig samme klang gælder også concept 6 til concept 10 du kan stadig høre det er concept serie ( ringe kedelig irriterende klang )

  • #27   8. aug 2011 når det er sagt .
    rasmus b tag ud og lyt til dali concept 10 og så tag vidre rundt og lyt til noget andet og ikke kun hifiklubbens mærke.r men andre også.vi kan sagtens sige det er godt og skidt . give dig links men i sidste ende er det dine øre og smag der tæller derfor vælg det du kan lide at ligge øre til


  • #28   8. aug 2011 selvfølgelig ligner de hinanden i lyden... smiley men forskellen kan stadig være stor for en person, og ikke eksisterende for en anden...

  • #29   8. aug 2011 mikkel, utroligt du ikke fatter en hat af hvad der foregår herinde, eller på de andre fora

    man behøver ikke høre ALLE højttalere i hele verdenen, men når man når en vis erfaring kan man se på en højttaler og den komponenter, og så kan man danne sig et udtryk om den på det grundlag

    og kender man bare en smule til de enheder der siddr i den, jamen så har man også et indtryk af hvad for en klangbalance der er i højttaleren

    du er bare forsmået fordi at DIN højttaler ikke var den udvalgt her

    hvorfor tager du ikke bare og accepterer at du tager FEJL mange gange og ikke tåler at blive irrettesat


  • #30   8. aug 2011 smiley
    jeg har intet imod at andre folk ikke vælger det jeg har... ikke derfor jeg skriver at han skal lytte til dem... jeg mener han skal lytte til dem fordi de spiller godt... der er ingen andre grund...

    men har du lyttet til Zensor serien... ? ved du hvilket delefilter der er i... ? altså hvilke komponenter... ? hvad med enhederne, har du undersøgt dem... ? jeg har sgu mine STORE tvivl...

    du har taget fejl, du har udtalt dig om noget du ikke har været sikker på... længere er den ikke...


  • #31   8. aug 2011 selvom du har stor kendskab til højtalere, så kan du på INGEN måde udtale dig om højtalere du INTET kender til... du har sikkert ikke engang læst om dem endnu... !



  • #32   8. aug 2011 bare glem det mikkel, du fatter jo intet, og du VIL ikke høre på hvad der bliver sagt

    http://tancast.com/wp-content/uploads/2008/08/arguing_on_the_internet.jpg


  • #33   8. aug 2011 hvad er der at lytte til... ?? at du blander de forskellige foraer sammen... ??

  • #34   8. aug 2011 hahahaha .

    Mikkel P
    pris og kvalitet hænger for det meste sammen i så fald fejler dali ved deres billige højtallere ( min mening ) . og ang zensor du kan jo regne ud det ikke just er dyre enheder eller delfilter der sider i. til den pris .men så længe du kan lide dem er det jo fint.


  • rasmus r
    rasmus r Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 15
    #35   8. aug 2011 haha fedt link majik
    den sub thomas a linker til ser den god ud til prisen eller er der andet ?


  • #36   8. aug 2011 Dennis :
    korrekt... selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen... bare se på Bose og B&O... smiley
    tag nu bare en lytter til Zensor serien... det spiller super sammen med min Rega Brio R forstærker...
    det er selvfølgelig kun et sæt til en små 10.000kr så det er ikke alverden, men det er stadig mere end hvad den almindelige lytter har...

    (almindelig = ikke går så meget op i hifi...)


  • #37   8. aug 2011 Har nu været inde og lytte på de nye Zensor fra DALI, og de spiller ganske flot af en højtaler i den prisklasse! Første gang at jeg har været forbavset over Value for money fra Dali... Er fx ikke særlig vild med klangen i Mentor serien. Om der er andet der gør det bedre vil jeg være usagt, men at udtale sig om et produkt uden at lægge øre til er i mine øjne useriøst (derfor jeg heller ikke kommenter Evidence-serien).

    At sammenligne en større gulvmodel med en mindre fra samme er i mine øjne også svær at forsvare (medmindre man har hørt dem begge). Fx spiller CM9 MEGET forskellig fra CM8 eller CM7 (CM9 er meget mørk, og i mine øre kedelig). Så nej, det er ikke kun et spørgsmål om mere eller mindre bas.


  • #38   8. aug 2011 som regel skrev jeg .snakker ikke om forstærker som er spændt for .men om selve zensor og 7ern til 2600 pr stk så må der ikke være nogle dyre enheder og delfilter der er i . kan sagtens tage ned og lytte til dem men tror ikke jeg bliver imponeret af dem og tror næppe de spiller bedre end lektor som jeg sjovt nok heller ikke er særlig imponeret over. vidst jeg skal have dali skal det være fra mentor og op efter

  • #39   8. aug 2011 jonas B

    kan godt være jeg ikke kan udtale mig om zensor men tror næppe på de vil spille bedre en lektor som jeg ikke bryder mig om heller.


    .


  • #40   8. aug 2011 Nu vil jeg tillade mig at skyde samplige argomenter til jorden!!.

    Det handler ikke om hvad andre synes Rasmus R - det handler om hvad DU synes lyder godt. Andre kan ikke svarer for hvad god lyd er. da lyd er individuelt og ikke ens for alle.

    Det bedste du kan gøre her, da der er en del henvisninger i alle retninger. Er så simpelt det at tage hen og lytte på det. Dog kan du ikke regne med lyden 100% da rummet (akustikken) ikke er ens. Så de kan risikere at lyde af H-til hjemme ved dig. Og det kan alle højtalere.

    Så gå efter din mavefornæmmelse, og vælg ud fra din øre og ikke andre holdninger, religioner, fantasier, meninger og idér.

    Dog er der ét indlæg her inde som kunne hjælpe dig en del bedre, men du fik aldrig svaret på det. Det er det første indlæg hvor Kristian F spørger dig hvilken lyd du er til. Hvilket har mere at sige.

    Jeg formoder du er til en del bass, ellers havde du nok ikke valgt CW. Og du er nu ved at gå i en retning hvor vi andre har en difination om hvad god lyd er.

    samtigdig tror jeg heller ikke du vil miste den store fyldig bass, men gerne vil vinde en lidt bedre lyd. Dertil vil jeg modargomentere stort set alle andre her inde med at DALI Concept 10, faktisk er et godt valg for dig. Ja den er billig, og du lyder heller ikke til at være rig.

    Dali Concept 10 lyd egenskaber:
    Bassen (hvis du har en god kraftig forstærker) kan slå pænt hårdt med et godt stort og dynamisk kick i mellemgulvet (specielt med en forstærker som har en høj dæmpningsfaktor fx over de 1000)

    mellemtonen, kunne dog godt være lidt mere fremme - den er en smule tilbageholdende, (hvilket er positivt hvis man kan lide mørk lyd) igen - kommer an på din smag

    diskanten er en softdiskant, som er mørk i lyden, den laver ikke de der S-lyde, som skriger. men er tilgegæld helle rikke så detaljeret, igen et tegn på en bass-fikseret højtaler. Hvor det ikke bliver for CW agtig, altså med brag af hifi lyd.

    KONKLUTION:
    Dali Concept 10, er en ganske ude mærket højtaler til prisen. Du får hvad du betaler for - MEN det gør den ikke dårliger, jeg mener at den faktisk spiller pænt godt taget prisen i betragkning (og det er min holdning)

    Grunden til jeg har denne holdning, er at jeg hører elektronisk musik (det som "andre" folk kalder techno) nærmer betegnet: Vocal trance, Dance, House osv. som idag efterhånden er blevet til pop musik.

    Denne højtaler, klarer det suverent godt, jeg har lyttet en del på mange forskellige højtaler. Men der er bare noget ved den bass som concept 10 kan, som selv de dyrer bare ikke kan finde ud af.

    - hvis vi skal gå lidt mere til det tekniske, er den forklagelige oversag så simpel... "Membranarialet".

    Så ja den er faktisk ret god hvis man hører den type musik, skal ikke kunne sige med Rock, klassisk, opera, osv. for hører det slet ikke. Så ville jeg nok også have valgt noget andet.


    Som afsluttende bemærkning, - jeg har også mine idér osv. som alle andre her inde. Men vælg ud fra hvad du difinere ved god lyd. Og ikke hvad andre synes du skal gøre. Man skal føles sig "hjemme".


  • #41   8. aug 2011 du aner det jo ikke... hvad nu hvis Dali har indset at de måske ikke har været så gode ved value for money og det vil de rette op på... og de starter så med Zensor serien...

    Zensor 1 er længe blevet kåret som den bedste højtaler i sin prisklasse... der var INGEN der kunne hamle op med dem..


  • #42   8. aug 2011 og min kommentar var henvendt til Dennis... ikke Steven Green... smiley

  • #43   8. aug 2011 Har ikke hørt Lektor, så det kan jeg heller ikke udtale mig om... Siger blot at jeg ofte har hørt meget forskel på forskellige gulvmodeller i samme serie - intet anklagende... Blot en konstatering smiley

    Til Rasmus R: Følg Steevens råd og tag ud og lyt smiley God jagt


  • #44   9. aug 2011 de 10.000kr er inklusiv forstærker... højtalerne er kun 5500kr... smiley

  • #45   9. aug 2011 og er helt enig i alt andet hvad du skriver...

Kommentér på:
Dali concept 10

Annonce