{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Input Controller havde sat sig mellem to hak {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften antyder så havde input controleren på min kære Denon vidst sat sig mellem to hak om jeg så må sige så den engang imellem stod og skiftede konstant mellem to input jeg slukkede for den og drejede så lidt frem og tilbage på den føromtalte input controler og den har vidst ikke gjort det siden er der nogle der har oplevet noget lignende???

Kommentarer på:  Input Controller havde sat sig mellem to hak
  • #1   24. apr Noget der kan ordnes med kontaktspray?

• #2   24. apr Jamen det virker vidst nu (for guds skyld) he he smiley hvordan skal jeg få kontaktspray derind pille knappen af eller hvordan????

• #3   24. apr Ved godt jeg er dum men kan ikke gøre for det for fan jeg er blond smiley smiley

• #4   24. apr Godt du fandt ud af det...
    Er det ikke lige nogle højtaler der er plads til i din lejlighed smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=fQiNrfPVKJc

• #5   24. apr Ha ha nej dem tror jeg så ikke jeg har plads til ja det virker men bliver det ved med det tjaee man ved det jo ikke men for guds skyld kære Denon bamse virk nu bare

• #6   24. apr Eller tjoe måske hvis jeg smider mine ting ud af vinduet så har jeg måske plads til dem tjaee…. smiley smiley

• #7   24. apr Du skruer bare op på fuld skrue så ryger væggene nok smiley
    Savler lige over det her anlæg smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=sVE_JlsIvZY

• #8   24. apr Ha ha du har gjort det igen givet mig grineflip og tak for det smiley smiley

• #9   24. apr Men Søren havde du ikke haft et MEGET fedt anlæg men var gået bort fra det fordi du kun gad at høre gode indspilninger på det???

• #10   24. apr Men jeg er nu glad for min Denon bamse på 30Kg og mine B&W`ere har altid drømt om at eje nogle B&W`ere synes det er et fedt mærke

• #12   24. apr Kenneth. Jo jeg har efter min egen mening haft et super dyrt anlæg og ganske korrekt at jeg skippede det i sidste ende fordi det kom til at bestemme hvad jeg gad høre på, men det betyder jo ikke at det der var indspillet godt ikke også lød super godt, så kan da godt savne det af og til smiley men det grej jeg har nu er nu heller ikke helt af vejen smiley

#11 Søren, det må du gerne uddybe (altså at den skal bruge en subwoofer).. højtaleren spiller ganske dyb og med 4 x 15" bas så lever den endda et pænt lydtryk.

Det er muligt at højtalerne koster lidt over 300.000kr men hvad tror du det ML udstyr der står bag ved koster

• #13   24. apr Så der bas, 2 gang 1 køleskab

https://www.youtube.com/watch?v=Xgv2eE4Isuw

• #15   24. apr det er jo så ikke den omtale de har rundt om i verden, så det tvivler jeg nu meget på.

• #16   24. apr https://www.dba.dk/subwoofer-dali-dali-swa-1/id-1066131840/
    Dali SWA-12. Dali 12
    Hej søren kan du brug den her og pris er da ok smiley

• #19   25. apr Begrænset hvor dybt de kan spille hvis de er lavet til at spille højt

• #21   25. apr Du har ret i at mange højtaler i den prisklasse og endda en del laver nærmest går til 20Hz.
    Og ja jeg ville også heller have et sæt Infinity IRS 5 eller et sæt Genesis 1.2
    Jeg har aldrig hørt de JBL syntes bare de så fede ud og med god omtale..
    Nu vil jeg lige sige at det er fint med dyb bas ned til 20Hz eller sågar mindre men noget jeg syntes mange højtaler mangler er dynamik!
    Det er udmærket med den dybe bas men mange steder leveres den som mudder og så er den ikke meget bevendt hvis du spørger mig, men her spiller akustik og rum jo enormt meget ind og det er noget der er glemt hos langt de fleste (inklusiv mig selv) eller retter ikke glemt men ikke den store mulighed for reelt at gøre det stor ved det.
    Også derfor jeg godt kunne tænke mig at gildesalen laves så den er god akustisk set, og at den kunne blive mit primær musik rum.

• #22   26. apr Og hvor meget musik er optaget med lyde under f.eks 40hz?

• #24   26. apr Her vil jeg give #23 ret, men der er stor forskel på hvilke slags musik man høre og hvor stor gavn der af den helt dybe bas og naturligvis også af hvor gode optagelserne er.

• #25   26. apr Jeg er stolt! Mine B&W`ere går ned til 29Hz he he smiley smiley

• #26   26. apr Kennet det er også meget fint, men de kan ikke lever et realistisk lydtryk ved de 29Hz dine højtaler siger ikke meget under 40/50Hz smiley

• #27   26. apr Nej nej det kan jeg godt se Søren men jeg synes de er fede men Søren er lidt skuffet over at du ikke får H`et med i mit navn jeg hedder jo Kenneth smiley smiley

• #28   26. apr Satans det må du undskylde, men det er jo også Søndag.. dagen efter grill med øl, gin og tonic så køre kun på ½ kraft lige nu smiley

• #29   26. apr Nå ok BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE ALTID HUSK DET! smiley smiley smiley

Sidder og spiser franskbrød med dejlig gorgonzola for mig er gorgonzola nær noget af det bedste der findes smiley

• #30   26. apr jeg tror bare der hedder mugost på vestjysk smiley

• #31   26. apr Ja ok jeg er jo sønderjyde så det kan jeg ikke snakke med om OG DOG jeg kalder det gorgonzola så det må vel være det det hedder på Sønderjydsk eller hva? Jo det tror jeg godt vi kan konkuldere smiley smiley smiley smiley

• #32   26. apr Jeg kan sku snart ikke være i stuen længer for hi-fi apparater smiley her hvor jeg sidder kan jeg tæller 31 dele der har med musik at gøre (og det er altså kun i stuen) smiley

• #33   26. apr Nej ok min gode Søren (spætte) He he smiley men vi er jo nogle der simpelthen elsker vores dyrebare Hi-Fi apparater så skal vi ikke bare sige at det er præcis ligesom det skal være?

• #34   26. apr Det er jo fordi jeg også er ved at samle anlægget til smugkroen og til mit værksted... så det fylder godt op, så må heller se at få det færdig så det kan komme der over ellers tror jeg snart konen kommer efter mig smiley

• #35   26. apr Alrighty then smiley

• #37   26. apr #36 det dur kun med rødsodavand hvis der er pernod eller jægermeister i smiley

• #38   26. apr He he ja udgaven med jægermeister hedder vidst en brandbil jeg sidder og ryger en lang rød LA det synes jeg så også at i skulle vide er du trist Søren S? Det må du ikke være smiley

• #39   26. apr Bare for at opmuntre dig lidt Søren S så vil jeg bare fortælle dig at du staver rigtig rigtig flot fik du også fint med stjerner på dine diktater???

• #41   26. apr Hmmm ok Men du mangler da også et komma hist og her hvad mener du med at du aldrig keder dig så meget at du bare SKAL skrive et eller andet??? Var det en kritik til mig????

• #42   26. apr Ok jeg vil så formode at det var kritik til mig Søren S og vil hertil sige at jeg har før været udskældt på andre forummer for at virke skal vi kalde det useriøs det er der sikkert også mange af jer der ved men kan simpelthen ikke se problemet hvorfor kan vi ikke bare hygge os lidt alle sammen ligesom mig og Søren A gør hvorfor skal det være så kedeligt alt sammen???? Jeg ønsker ikke noget dårligt for folk men derimod ønsker jeg det bedste for os alle sammen og har bare lyst til at hygge mig og have det lidt godt
    Er i med på den?

Kenneth

• #43   26. apr Så er der subwoofer til alle, hvem har stuen ?

profilbillede
  • #44   26. apr Jamen altså Søren som jeg før har nævnt så smider jeg bare alle mine andre ting ud af vinduet så har jeg nok plads men til gengæld temmelig sikkert også en plads på psyken

• #45   26. apr Hvis du laver en dør i den, så kan du sku da bo inde i subwooferen smiley smiley

• #46   26. apr Ha ha lol ja det har du nok ret i men er ret sikker på at jeg også får tinnitus smiley smiley smiley

Du er et godt menneske Søren og du gør mig så glad fordi du er så sjov

Kenneth

• #47   27. apr HEJ Kenneth
    Jeg har købe de samme gulvhøjtaler B&W 603 og de komme om ca 3 uge hjemme til mig.
    Jeg har opgive at købe brug ,har brug mange time på det og de havde skade og rist .
    Ps glæde mig til dem ….god dag per

• #48   27. apr #47 tillykke med dem, havde det været mig så tror jeg nu nok jeg havde set efter hvad jeg kunne få af B&W højtaler brugt for de penge..

https://www.dba.dk/hoejttaler-bw-801-matrix/id-1064443083/

og en til
    https://www.dba.dk/hoejttaler-bw-801-s2/id-1065346333/

+ de spiller røven ud af de 603
    + du taber ikke penge som du gør når du køber nye højtaler, de vil muligvis endda stige i pris hvis de er i mint.
    - de kræver en meget god og strømstærk forstærker for virkelig at komme til sin ret omvendt jo bedre udstyr de får jo bedre lyder de.
    - de er jo ikke nye, men hvis de nærmest ser nye ud så holder de nok i rigtig mange år endnu

• #49   27. apr https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c388-forstarker/
    Hej jeg har den og den er på 2 x 150 stærke watt ,og håbe at de er ok mvh per
    Håbe at de er ok at jeg brug de sider her ind Kenneth

• #50   27. apr Ja ja alt ok Per smiley

• #51   27. apr Jeg har selv haft et sæt B&W 801 S3 og har prøvet lidt af hver af forstærker på dem som fks. Harman Kardon Cit22 (som Hifi & Elektronik bladet gav et 13tal) Denon POA 4400A, Denon POA-6600 altså rimelig store forstærker MEN, MEN det var først da der kom en Mark Levinson No.333 på at de kom op i gear og så spiller de faktisk super godt smiley

B&W603 ?? bare at se frekvensgangen på disse højtaler gør at jeg ville løbe skrigende væk sorry to say

• #53   27. apr næ synes ikke og for min fra Tyskland ca ude 10000 kr og pris i dk er 120000 kr
    Ps En fra min arbejde købe dem og tage dem med over til mig om ca 3 uge tid

• #55   27. apr Nej det er ikke den det er B&W 603 S3 og hvis du ser nærfelts målinger af enhederne på den 603 S3 så vidner det om at der ikke har været styr på delfrekvens / delefilter ved 4Khz Basenheden er heller ikke dæmpet meget ved den opbrud, diskanten er efter min mening helt fusk smiley , men omvendt så får man jo ikke alt til den pris.

profilbillede
  • #58   27. apr Nå der skulle lige et par forsøg til før det lykkedes smiley

Vi har jo været det igennem før i en anden tråd..
    Men her er målingen på 603 (den vi snakker om)
    Og mit spørgsmål er "ville i være tilfreds hvis jeres forstærker måler sådan her?"

profilbillede
  • #59   27. apr I får lige mit sure opstød smiley

Nu skriver de forskellige såkaldte Test / review altid godt om produkter de tester, hvorfor mon ? nok fordi producenterne ikke sender udstyr ud til test hos "fagfolk" der kunne finde på at skrive at det er en ommer eller andet negativt om et given produkt, også derfor at de fleste test er til at lukke op og sk*de i, da de slet ikke er reelle.
    Hvis jeg som DIY havde smit en måling op som i #58 så var jeg da blevet gjort helt til grin smiley men nu er det jo den annerkendte B&W producent der har produceret den, og så er alt jo ok smiley

• #61   27. apr #60 jeg har før skrevet at hver sin smag, og er ejer af disse B&W603 tilfredse med dem så er det jo fint, desuden behøver jeg ikke lytte til noget der måler så ringe for at kunne konkluder at det ifg. mig er noget skrammel, sikkert hastet igennem produktionen ud speciel hensynstagen til det der kommer ud af lyd.
    Du mener måske jeg skal pakke min mening ind som alle tester rundt omkring gør det smiley så kender du mig ikke, jeg skriver min mening om du eller andre kan lide det eller ej smiley men det er jo så min holdning / mening, andre er yderst velkommen til at have en anden
    Bare for at hælde lidt ekstra benzin på bålet, den lærling der har lavet den model må være både blind og døv smiley

• #63   28. apr Højtaleren har faktisk så ringe måling at den ikke engang opfylder DIN standarden for Hi-Fi smiley her er hvad din standarden siger
    "dække frekvensspektret 100-15000 Hz med en afvigelse på højst 8 dB"

Og Søren S du virker trods din unge alder til at have en vis viden om HiFi og du vil sikkert give mig ret i at det kunne gøres meget beder end hvad tilfældet er ?
    Det virker som om mange højtaler bare jappes igennem fabrikken kun med salg for øje, Lyd kommer i anden række hvis der overhovedet tages speciel højde for lyden hvilket jeg tvivler på der er i overstående 2 eksempler.
    Det vidner frekvensgang og nærfelts målinger i hvert fald på, at man ikke har brugt tid på og ej heller har haft styr på, og det er vel at mærke på højtaler i 10-20.000kr klassen smiley

• #64   28. apr God morgen
    Jeg har en lidt fordel at jeg har en stue på ca 40 og min B&W 603 for jo masse af plads og står ikke tæt smiley

• #65   28. apr #64 hvad har det med frekvensgangen at gøre ? går ud fra det er det du reflekter på.

• #66   28. apr Hvorfor så ikke et sæt B&W 801 Matrix S2, de måler bedre, de kan måske fås til under 10000kr for et sæt

https://www.dba.dk/hoejttaler-bw-801-matrix/id-1064443083/

https://www.stereophile.com/content/bw-matrix-801-series-2-loudspeaker-measurements

profilbillede
  • #67   28. apr Vil lige rette det jeg skrev i #63 vedr. Din-standarden 45500
    Sådan her ser standarden ud og som det ses så er det ikke helt korrekt hvad jeg skrev i #63 men selv om det er til omtalte højtalers fordel så overholder den stadig ikke Hi-Fi standarden (en standard der blev grundlagt i 1966)

profilbillede
  • #68   28. apr #66 det skrev jeg også i #48 smiley
    MEN de kræver rigtig meget af forstærkeren for virkelig at åbne op og lever 100%
    801S3 ville være at fortrække bassen er en tand bedre i S3 versionen.

Men man skal heller ikke bare vælge højtaler pga. frekvensgangen for frekvensgange siger slet ikke alt om en højtaler.
    Men den fortælle jo om frekvenserne gengives rimelig korrekt, og er der så stor forskel som på 603 så vil der jo være en stort hul hvor lyden er langt laver end hvad den skal være.

• #69   28. apr Han har kun fået et bud på 8000kr for 801'erne en crown xls 2502, quad 606,denon poa-6600a,Nakamichi pa-5 mk2 eller en doxa 70 se til 3000kr (ny pris ca 18000kr) burde kunne trække dem, så jeg tror ikke det ville være en udfordring at finde noget der lever varen uden at det koster en formue

• #70   28. apr De kan jo spille med alle forstærker naturligvis, jo bedre forstærker jo bedre lyder de.
    Skal et sæt B&W801S3 yde 100% så skal der virkelig HIGH-END til som fks. Mark Levinson og endda i den store ende.
    Men spillede da på mine egne som jeg købt fra nye med Harman Kardon Citation 22 i nogle år før jeg skiftede forstærker hvor jeg prøvede lidt af hvert her i blandt både Denon POA4400A & POA6600 inden jeg fik Mark Levinson og så skal jeg da lige love for der kom liv i dem smiley
    Det samme er i øvrigt gældende for Matrix 800

• #71   28. apr Er man lidt DIY så kunne et sæt 802 også være noget hvis man kan få finger i dem billigt
    http://www.troelsgravesen.dk/B&W-802s3_Upgrade.htm

Kommentér på:
Input Controller havde sat sig mellem to hak

x