{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Hvad er dit Hi-Fi mål for 2006 ?. {{forumTopicSubject}}

Hvad er dit Hi-Fi mål for 2006 ?.
____________________________

For mig startede det i Feb. 2005 med indkøb af et ICEpower ASP stereo trin med navnet IP 205 KV Stainless, fra JJaz. For at styre dette trin købte jeg så en NAD C 162 pre-amp forforstærker.

For rigtigt at kunne nyde den gode lyd jeg opnåede med dette, måtte jeg udskifte min CD afspiller. En Cayin 257 CD blev indkøbt, og den spiller perfekt, hvis bare CD materialet er i orden, og nu hvor jeg får det hele med, må jeg sige at det er det langt fra altid.

Men mer vil ha' mer så der blev loddet på livet løs, og Supra tjente godt på stik og kabler. Udviklingen ville ingen ende tage, jeg fik lyst til surround og DVD lyd, og indkøbte en Denon AVR-3806. 7.1 surround reciver, og en Denon-1920 DVD. Reciveren har 2 HDMI indgange, og 1 udgang og DVD har også en HDMI udgang, så det passer sammen, og jeg begynte så at tænke på LCD TV, godt inspireret af Hi-Fi sider på netet.

Det blev nu nytår 2006, men mit gamle BeoVision Avant TV med dolby pro-Logic 5 analog udgange, fungerede jo rigtigt godt og betjeningen med Beo4 er så let og logisk, at det endte med at Denon 3806 kun blev forstærker for mine baghøjttaler. Nad C 162 har en god RIAA forstærker indbygget, så den bliver flittig brugt når jeg vil høre vinyl plader fra min Beogram TX gramofon.

Mit mål for 2006 blev så digital surround. Min lyst til en LCD skærm dukkede op igen. Jeg måtte gøre mig nogle
overvejelser. Jeg er jo meget glad for kun, at have en fjernbetjening til det hele, og syntes at det er rigtigt smart hvis både DVD og Dolby 5.1 digital og DTS digital surround dekoder er i pre-amp forforstærkeren i TV'et. Det betyde jo at det ikke er nødvendigt med en masse dyre kabler, som jo ikke altid er af det gode.

Hvad er der så af LCD TV der kan klare dette krav ??? .

Jeg måtte til lommerne, og købte i maj mdr. et BeoVision 7-40" LCD TV, og Denon AVR-3806. 7.1 surround reciver og Denon-1920 DVD blev så solgt. Det senest indkøbt har været en HD-digitalmodtager, Sagem 81 HD.

Nu tror jeg mit mål er nået, for et stykke tid, men hvem ved.
________________________________________

Hvad er dit Hi-Fi mål for 2006 ?.

Mvh. Peter Pan
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2223


Kommentarer på:  Hvad er dit Hi-Fi mål for 2006 ?.
  • #1   10. jul 2006 Mit mål er bare at få købt en bette projektor og så snart de CV VE-15F.. Hehe.. smiley

    Det er da helt galt det setup du har Peter.. Wow du fik lige en xtra.. smiley


  • #3   10. jul 2006 det startede i januar omkring, med en NAD T760 og så kom der for en månedes tid eller 2 et sæt JBL LX1000
    og håber at jeg får købt et sæt, JBL LX800 og en Projektor samt lærrede inden årets udløb og til næste år, køber jeg komplet Rotel, RMB-1075 samt en forforstærker


  • #4   10. jul 2006 skal ha købt en NAD T-763 surround receiver, hvor efter jeg starter med et par Dali Concept 10 højtalere "da jeg bor hjemme :-), og pladsen er lille" jeg har en Nad T533 dvd-afspiller, den virker super smiley


    senere bliver det nok til en DALI Suite C0.7 eller 8 centerhøjttaler samt DALI Suite R0.7 baghøjttaler og en DALI Suite S1.2 subwoofer (dog endnu ikke helt bestemt)

    tv er ikke besluttet endnu.. men venter lidt, til Samsung kommer med deres nye LCD tv'er =)


  • #5   10. jul 2006 mit mål bliver at købe disse enheder... http://www.frequence.dk/sites/vp-alliance-kit.htm

    og dernest lave de fedeste kabinetter,.


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #6   10. jul 2006 uhh ha, der er mange ting.... først vil jeg gerne have en jamo D6 subwoofer ( eller D7)

    så skal jeg have fundet en ordenlig center, og nogle bedre baghøjtaler....

    hvis pengende er til det skal jeg måske have en lille (dvs. super) projektor smiley


    men lad os nu se hvad der bliver råd til smiley


  • #7   11. jul 2006 mit mål. få de støtste højtalere. blandt vennerne har jeg opnået.

  • #8   11. jul 2006 Jeg skal have leget lidt med afkobling, og dæmoning af rummet. Ellers er det et TV der står øverst på ønskelisten, men det bliver der nok ikke råd til. Jeg har dog fået skiftet det hele ud på elektroniksiden i foråret, så det i sig selv har løftet mit setup adskillige klasser.

  • #9   11. jul 2006 Uha der er mange ønsker hehe... men de kommer stille og rolig... Primare V10 DvD kommer i næste uge! og så er der meldt fuldt hus i Primare :oD ellers skal jeg havde lyttet lidt på nogen forskelige højttaler kabler... og have leget en del med noget afkobling af køjttaler fra gulvet?! ellers ved jeg ikke lige hvad det skulle være, Jooo ikke bruge for mange Penge ;o)

    The MBG


  • #10   11. jul 2006 jeg skulle gerne finde en NAD effektforstærker,
    bare en lille en, den skal nemlig kun trække en sub.
    så hvis der er en der skal af med en billig en, så vil jeg gerne høre nærmere.


  • #11   14. jul 2006 skal ud og ha købt en sub fra cerwin vega regner med den nye med 2 gange 8" bas smiley mange siger den ik ser ud af noget eller ik kna en skid men den rykker får vildt smiley

  • #12   27. jul 2006 Mit er først og fremmest at få skiftet alle mine eltax højtaler ud,

    Det andet er at få en Pioneer VSX-1015-S Surround Reciver, og Pioneer DVD som passer til reciveren


Kommentér på:
Hvad er dit Hi-Fi mål for 2006 ?.

Annonce