{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan højtalere stå oven på?
  • #1   21. dec 2010 jo de må de da, det kan også ske at de skal hamres ned i gulvet for fuld smadder med spikes under

det er HELT op til akustikken i rummet

• #2   21. dec 2010 Okay på den måde... altså synes da selv den stue vi har, er der rimelig akustik i, vi har trægulv, og selve rummet er vel 30-35 kvm. synes måske også bare det ville se lidt sjovt ud de står på fliser inde i stuen på trægulvet smiley

• #3   21. dec 2010 har så lige fundet ud af trægulv ikke er at foretrække mht til lyd. Jeg har en masse almindelige fliser til at ligge. måske man kunne ligge sådan et par stykker, og så noget imellem fliser og højtaler? Men det kommer jo så også til at se lidt sjovt ud. er der andet man kan bruge en fliser??

• #4   21. dec 2010 det er ikke til at vide

jeg har været i en del stuer hvor det ikke var dårlig lyd pga trægulve, det er et spørgsmål om hvor "tungt" gulvet er

her hos mig er det RIGTIG elendigt

var lige til klubaften ved en af de andre melemmer i hifiklubben jeg er med i, han havde også trægulv, det var rigtig godt faktisk

det afhænger alt i alt om hvordan gulvet er lavet

gips vægge er også noget lort

du skal prøve det ad, før du finder ud af om det er godt eller skidt, men mon ikkke du ender op med en flise som alle andre herinde gør

• #5   21. dec 2010 jo mon ikke. er der et godt "trick" til hvordan flisen kan gemmes af vejen, således man ikke lige umiddelbart ser der står en flise oven på et trægulv ?

• #6   21. dec 2010 køb en pæn i granit fx

men prøv nu at lytte dig til det først

• #7   21. dec 2010 Hvilken KLAPHAT har dog bildt dig ind at trægulv ikke er godt????

Efter min mening så er et fast trægulv med et løst sofabordstæppe klart det bedste man kan komme i nærheden af.

En flise er ikke altid det bedste at bruge. Der skal du prøve dig frem. Husk på at en højtaler spiller efter hvad den står på. en flise/ granit er meget hård og klingende. Det kan medføre en skarp og hård diskant og tynd mellemtone. Men det kommer an på dit rum, højtaler og andet udstyr.

Mine højtalere står oven på en krydsfineerplade. Den ligger bare direkte oven på trægulvet. Højtalerne står så på spikes, som går direkte ned i den krydsfineer.
    Du kan også bruge spånplade og tro mig. Du kan høre forskel på en krydsfineer og spånplade, for ikke at nævne sten.

For så lige at forvirre dig endnu mere. Så kan man tweake lyden endnu mere ved at putte ændre mellemlag mellem pladen/flisen og selve gulvet og det kan også høres smiley

Så for at DU får det bedste resultat, så er det vigtigt at du selv prøver dig frem og ikke lytter til en KLAPHAT som siger at trægulv er dårligt og at de skal stå på en flise smiley

• #8   21. dec 2010 Super, tak for det gode råd smiley SÅ er jeg ikke helt afskrækket.... er der nogle gode steder man kan købe spikes ??

• #9   21. dec 2010 www.hificable.dk de har et lillet udvalg.

Men husk på, spikes er ikke altid det bedste at bruge smiley
    Men vælger man at bruge spikes, så kan jeg ikke anbefale at bruge de små spikes-skåle som mange følger med. En spikes SKAL direkte ned i underlaget, om det er sten, træ eller tæppe.

Held og lykke smiley

• #10   21. dec 2010 Okay, jeg har også hørt at mange bruger gummi under både sub. og højtalere når man har trægulv? hvor kan man købe gummi "måtter" henne ? Synes ikke jeg kan finde nogle inde på thansen eller jem og fix osv.

• #11   21. dec 2010 Det er nok noget ala dette du tænker på
    http://hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/215-vt-feet-type-30/

• #12   21. dec 2010 ja det har jeg set på, men det burde kunne gøres billigere ? man kan vel selv klippe noget gummi til?

• #13   21. dec 2010 Hvad er det de skal bruges til og hvad vil du gerne opnå?

• #14   21. dec 2010 Jamen havde tænkt på at skære det til og placere under de 2 store fronthøjtalere, og under subben. mere fordi jeg synes subben går lidt i trægulvet og spiller med. men måske kan man vel bare købe nogle plastic bolde og skære til? smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #15   21. dec 2010 Jamen prøv dog for silvan da...

Det er sikkert de færreste herinde der har besøgt din stue, og de kan derfor sige lige præcis bjælde om hvad der vil fungere der...

Gummimåtter kan fås i enhver jem&fix, bauhaus, silvan osv.. typisk 60x60x1cm til omkring en 50er... Kig efter skridmåtter til vaskemaskiner og den slags, det "hedder" de i byggeverdenen...

Hvis du gir 449 for et par gummiklodser til et sæt ligegyldige cv højtalere, fortjener du sgu det hvide snit...

(ovenstående kan indeholde spor af galde samt egne personlige holdninger)

• #16   21. dec 2010 Du kan bruge ALT. ja selv halve squashbolde.

Men husk, prøv dig frem. For alt lyder forskelligt.

Min pladespiller står på en skiferplade oven på et væghængt hifi skab som er lavet i MDF. Imellem skiferen og selve MDF-skabet har jeg nogle små IXOS gummi klodser. Skifter jeg dem ud til en anden type gumme, så ændre jeg lyden på min pladespiller.
    Så jeg siger det igen. Prøv dig frem, for ALT lyder forskelligt smiley

• #17   21. dec 2010 PR, jeg skla snart høre dit grej, du har jo BRUG for at overbevise mig om det der med ceramic enheder ikke duer smiley

men du bliver nødt til at lytte dig frem efter hvad du ønsker.

jeg har også tidligere taget en cykelslange, skåret den over og lagt den imellem en træplade og så gulvet

denne var punkteret, om det har indflydelse på lyden at den IKKE var punkteret, DÉT skal jeg lade være usagt

*IRONI OFF* ;-O

• #18   21. dec 2010 Majik, du kommer bare forbi en dag.

At ceramiske enheder ikke dur, det har jeg vist ikke sagt, for der er ceramik i Avalon smiley
    Men nej. Du får mig aldrig på sådan et sæt Surroundtech. HA! HA!

Kommentér på:
Hvad kan højtalere stå oven på?

Annonce