4.637 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan højtalere stå oven på? {{forumTopicSubject}}
Hejsa. jeg får nok snart et par "store front" højtalere istedet for mine satalitter. er det noget med de skal stå oven på fliser eller træ for at få den bedste lydkvalitet? de må ikke bare stå direkte oven på et trægulv ?
På forhånd tak.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
det er HELT op til akustikken i rummet
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 52 Svar: 184
feb 2008
nov 2006
jeg har været i en del stuer hvor det ikke var dårlig lyd pga trægulve, det er et spørgsmål om hvor "tungt" gulvet er
her hos mig er det RIGTIG elendigt
var lige til klubaften ved en af de andre melemmer i hifiklubben jeg er med i, han havde også trægulv, det var rigtig godt faktisk
det afhænger alt i alt om hvordan gulvet er lavet
gips vægge er også noget lort
du skal prøve det ad, før du finder ud af om det er godt eller skidt, men mon ikkke du ender op med en flise som alle andre herinde gør
feb 2008
nov 2006
men prøv nu at lytte dig til det først
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Efter min mening så er et fast trægulv med et løst sofabordstæppe klart det bedste man kan komme i nærheden af.
En flise er ikke altid det bedste at bruge. Der skal du prøve dig frem. Husk på at en højtaler spiller efter hvad den står på. en flise/ granit er meget hård og klingende. Det kan medføre en skarp og hård diskant og tynd mellemtone. Men det kommer an på dit rum, højtaler og andet udstyr.
Mine højtalere står oven på en krydsfineerplade. Den ligger bare direkte oven på trægulvet. Højtalerne står så på spikes, som går direkte ned i den krydsfineer.
Du kan også bruge spånplade og tro mig. Du kan høre forskel på en krydsfineer og spånplade, for ikke at nævne sten.
For så lige at forvirre dig endnu mere. Så kan man tweake lyden endnu mere ved at putte ændre mellemlag mellem pladen/flisen og selve gulvet og det kan også høres
Så for at DU får det bedste resultat, så er det vigtigt at du selv prøver dig frem og ikke lytter til en KLAPHAT som siger at trægulv er dårligt og at de skal stå på en flise
feb 2008
aug 2005
Men husk på, spikes er ikke altid det bedste at bruge
Men vælger man at bruge spikes, så kan jeg ikke anbefale at bruge de små spikes-skåle som mange følger med. En spikes SKAL direkte ned i underlaget, om det er sten, træ eller tæppe.
Held og lykke
feb 2008
aug 2005
http://hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/215-vt-feet-type-30/
feb 2008
aug 2005
feb 2008
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Det er sikkert de færreste herinde der har besøgt din stue, og de kan derfor sige lige præcis bjælde om hvad der vil fungere der...
Gummimåtter kan fås i enhver jem&fix, bauhaus, silvan osv.. typisk 60x60x1cm til omkring en 50er... Kig efter skridmåtter til vaskemaskiner og den slags, det "hedder" de i byggeverdenen...
Hvis du gir 449 for et par gummiklodser til et sæt ligegyldige cv højtalere, fortjener du sgu det hvide snit...
(ovenstående kan indeholde spor af galde samt egne personlige holdninger)
aug 2005
Men husk, prøv dig frem. For alt lyder forskelligt.
Min pladespiller står på en skiferplade oven på et væghængt hifi skab som er lavet i MDF. Imellem skiferen og selve MDF-skabet har jeg nogle små IXOS gummi klodser. Skifter jeg dem ud til en anden type gumme, så ændre jeg lyden på min pladespiller.
Så jeg siger det igen. Prøv dig frem, for ALT lyder forskelligt
nov 2006
men du bliver nødt til at lytte dig frem efter hvad du ønsker.
jeg har også tidligere taget en cykelslange, skåret den over og lagt den imellem en træplade og så gulvet
denne var punkteret, om det har indflydelse på lyden at den IKKE var punkteret, DÉT skal jeg lade være usagt
*IRONI OFF* ;-O
aug 2005
At ceramiske enheder ikke dur, det har jeg vist ikke sagt, for der er ceramik i Avalon
Men nej. Du får mig aldrig på sådan et sæt Surroundtech. HA! HA!
Hvad kan højtalere stå oven på?