{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

hjælp til lyd problem? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, håber der er nogle eksperter der kan hjælpe mig lidt.

Jeg har et anlæg, 5.1 sustem koblet til min pioneer VSX-516 reciver.

Nogle gange når jeg ser tv, eller hører musik, kommer der sådan en "klonk" lyd i højtalerne, det er lidt svært helt nøjagtigt at beskrive hvordan lyden lyder, men hvis det er meget lav lydstyrke, så er den klonk lyd stadig meget lydeligt at høre, og den kommer i alle højtalerne, hvad pokker kan det skyldes? Først troede jeg det var min viasat boks, men så afprøvede jeg også med dvd afspilleren, og der kom den også nogle gange. Så har jeg prøvet at resette reciveren, og det synes jeg også der hjalp en del, men nu her da jeg kom hjem og se tv, så kom klonk lyden igen, men det er ikke ligeså jævnligt som da jeg resatte reciveren. oven på reciveren står min dvd-afspiller, (med fødder så luft kan passere) derefter ovenpå dvd afspilleeren står så min viasat boks, kan det ske ved de står ovenpå den? min dvd boks er sjældent tændt, det er mest min viasat boks, kan det være et magnetisk felt der går ind og forstyrrer lyden? er meget i tvivl.

Alle højtalerne er ihvertfald rigtig forbundet med plus og minus, og de er i de rigtige steder i forstærkeren.

Min sub er forbundet med et sub kabel, fra min preout i forstærkeren, til left (den hvide) i subben.

Det var lidt en lang smøre, men håber i forstår mit problem, og har nogle svar?

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til lyd problem?
  • #1   6. dec 2010 underskyld for evt. stavefejl. det gik lidt stærkt.

  • #2   6. dec 2010 synes bare det er underligt hvis det kan være en defekt i forstærkeren, for den er helt ny. så der er jo self. stadig garenti på...

  • #3   6. dec 2010 nu har jeg lige prøvet at fjerne de to komponenter, således der ikke står noget oven på forstærkeren, så må jeg se om det hjælper, men i må meget gerne komme med noget hjælp, hvis i ved hvad det evt kan skyldes...

  • #4   6. dec 2010 Den har ikke sagt noget indtil videren, men det kan nå at komme endnu. men jeg kan se jeg ikke har fulgt instruktionsbogen helt, den siger nemlig at man ikke må placere ting der afgiver et magnetisk signal, da det kan gå ind og påvirke lyden, derudover, var den ene side på forstærkeren, der hvor luft kommer ud, helt afskærmet, så nu får den ihvetfald det luft den skal ha...

Kommentér på:
hjælp til lyd problem?

Annonce